Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: grusiak »

A koło masz przykręcone? :)
Most na boki raczej nie chodzi, bo to dość duzy element i nie łatwo go ruszyć rączkami :D
Jesli koło tłucze szarpiąc je w pionie, to łożysko po prostu się rozsypało przy piaście.
Obrazek

Most zostaw w spokoju ;)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

jaber
Posty: 101
Rejestracja: 03 lis 2009, 22:23
Samochód: Dodge Power Ram w200 1976
Skąd: Ratułów / Zakopane

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: jaber »

Mostem łatwo ruszyć jak się poluzują cybanty ja raz tak miałem w jeepie .
Ale jak piszczało to jak powiada grusiak raczej łożysko szlak trafił .


BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: BOB »

RadAg! pisze:Zatrzymalem auto, zaczalem szarpac za kolo. Moge niezle rozbujac tylne kolo na boki przy czym czuc duzy luz i stukanie.

luz jest wzdłuż mostu, czy w poprzek?
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: RadAg! »

Wzdluz mostu co jest dosc dziwne.
Dzisiaj bylem u mechanika i sprawdzalismy. Most w calosci wydaje sie siedziec ciasno wiec raczej nie zawieszenie (moze jakis maly luz ktory poteguje zjawisko). Kolo szarpiac je in/out wchodzi i wychodzi ok. 1 cm. Gora i dol praktycznie nie drgnie, po zaciagnieciu awaryjnego wszystko sie usztywnia choc nie na tyle zeby nie mozna bylo ruszyc wiec to raczej poloski/lozyska.

Martwie sie tylko o to ze lozyska w dyfrze tez sa posypane choc mechanik i mowi ze byloby cos slychac, ze jak w dyfrze sa luzy to naprawde robi sie glosno a dyfer wydaje sie pracowac bardzo cicho i kulturalnie. Podejrzewamy ze poloski sa zjechane do tego stopnia ze chodza wzdluz osi mostu... :?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: BOB »

Miałem raz taki przypadek. Półoska w moscie wychodziła 2-3cm. Tak było z jednej strony, drugie koło było ok. Niestety to oznacza rozbieranie mostu
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: RadAg! »

No akurat w Crown vic trzeba rozebrac most nawet zeby zmienic lozyska, na to bylem gotowy, nawet mam juz nowy olej :D Chodzi o to zeby to bylo tylko to, czyli poloski plus lozyska kol a nie jakies wieksze problemy z dyfrem. Jak bylo u ciebie BOB? Co musiales wymienic?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: BOB »

Koniec końców nie naprawiłem tego. Mechanik przekładał terminy, ja nie miałem zbyt wiele wolnej gotówki, było kilka innych rzeczy do naprawy oprócz tego... Skończyło sie zmianą samochodu
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

jaber
Posty: 101
Rejestracja: 03 lis 2009, 22:23
Samochód: Dodge Power Ram w200 1976
Skąd: Ratułów / Zakopane

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: jaber »

Luz wzdłuż mostu to normalna sparawa bo półosie są trzymane C-clipami a to czy luz jest duży czy mały to pojecie względne .

Nie wiem jak mogły by być zjechane półosie zeby generowały luz jedynie na frezowaniach na c-clipy a to niemozliwe w sumie .
Żeby wyjąc półosie nie trzeba rozbierać całego mostu trzeba tylko zdjac dekiel , wyciagnac z dyfra sworzeń wepchac półosie żeby można było wyciagnać c-clipy i wyciagnac półosie .

A teraz tak c clipy nie mogły wypaść bu byś wyciągnął koło calkiem do siebie .
Łożyska na dyfrze to standardy jakies a do tego nie ma bata zeby one sie tak zdupcyly żeby generowaly luz .

Większy niż zazywczaj luz może generowac sworzeń który trzyma satelity i zapobiega przypadkowemu przesunięciu półosi do wewnątrz mostu . Jak ten sworzeń się powyciera w miejscach gdzie styka się z półosiami to automatycznie luz wzdłuż mostu sie zwiększa .

Luz też może być z tego łożyska padniętego ale to musiało by sie w sumie parawie rozlecieć ale to tez nie generowało by luzu wzdłóżnego tylko na boki i góra dół .


Zasadniczo to wszystko można zrobić w domu :).
A dyfra nie trzeba wyciągąć z gruszki to też nei trzeba się martwic o ponownie pasowanie go z atakiem.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: cezar62 »

Czytam i staram się zrozumieć, ale gęstość upakowania informacji mnie przeraża ;)
Ja bym to wyraził tak:
jak w układzie są wyładowania połowiczne, to trzeba wszystko zgasić albo uciekać, bo coś tu zaraz gdzieś dupnie ;D
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L


BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: BOB »

jaber pisze:Luz wzdłuż mostu to normalna sparawa bo półosie są trzymane C-clipami a to czy luz jest duży czy mały to pojecie względne .
Jakiś luz zawsze wystepuje, ale można zauważyć czy jest on "w normie" czy znacznie zwiększony. Nie warto tego lekceważyć i czekać aż się wszystko rozleci. Szybsza reakcja = mniejsze koszty.

jaber pisze:Żeby wyjąc półosie nie trzeba rozbierać całego mostu trzeba tylko zdjac dekiel , wyciagnac z dyfra sworzeń wepchac półosie żeby można było wyciagnać c-clipy i wyciagnac półosie .

Czyli trzeba rozebrać most w mniejszym czy wiekszyn stopniu

Tak czy inaczej szacunek, bo wiedzę masz dużą :pada:
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: RadAg! »

Dzieki Jaber choc akurat dysponuje swietna instrukcja do CV i ja pod tym katem przestudiowalem kilka razy ;) . Jest tak jak piszesz tylko ze martwi mnie bardzo ze generalnie wykluczasz lozyska a stawiasz na sworzen ktorego nie mam. Zamowienie poszlo wczoraj na nowe poloski bo lozysko w CV jedzie bezposrednio po osce i stad przypuszczenie mojego mechanika ze oski sa tak zjechane za lata na boki a nie gora/dol.

Obrazek
Obrazek
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jaber
Posty: 101
Rejestracja: 03 lis 2009, 22:23
Samochód: Dodge Power Ram w200 1976
Skąd: Ratułów / Zakopane

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: jaber »

w mostach chevroleta tez leci po półosi.
A pisałeś o luzie wzdłużnym a nie na boki chyba że ja nie doczytałem .

Jaki ty masz most 8 ?

Co nie zmienia faktu że w dyfrze są satelity na osi sworzniu jak zwał tak zawał po angielsku - Pinion Shaft - trzeba to wyciągnąc zeby można było wcisnąć półosie głebiej po to żeby wyjąć c-clipy.


piotrekzet

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: piotrekzet »

RadAg! pisze: Jest tak jak piszesz tylko ze martwi mnie bardzo ze generalnie wykluczasz lozyska a stawiasz na sworzen ktorego nie mam.
Jaber, przed diagnozą nie skonsultowałeś z Radkiem jakie części ma, a jakich nie i w związku z tym nie należy o nich wspominać ;)
Ale tak jak pisał Cezar - szacun za upakowanie informacji, pozazdrościć wiedzy :)

Awatar użytkownika

jaber
Posty: 101
Rejestracja: 03 lis 2009, 22:23
Samochód: Dodge Power Ram w200 1976
Skąd: Ratułów / Zakopane

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: jaber »

Most mostem a każdy dyfer ma "sworzeń - oś " ( pinion shaft ) a most zakładałem ze ma 8,8"

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria 2001 Sheriff's car

Post autor: RadAg! »

Most 8.8' Na boki, no wzdluz osi. Na boki w sensie ze dupa chodzi na boki jak patrzysz na tyl auta :D

Piotrek chodzi o to ze lozyska mam, poloski ida, jak sie okaze ze musze miec jeszcze cos to znowu zamawianie, placenie, czekanie, problem z dojazdem do pracy - to mnie martwi...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ