Centralny zamek

kamerki, nawigacja itp. - wszystko co potrzebne do jazdy
ODPOWIEDZ

Topic author
piotrekzet

Centralny zamek

Post autor: piotrekzet »

Wrzucam kolejny gadżet.
Kosztował około 70 PLN. Do montażu wystarczy naprawdę bardzo podstawowa wiedza. Kupiłem z kumplem dwa zestawy - mój otwierał drzwi samochodu, zamkniętego w blaszanym garażu z odległości ponad 20 metrów (czyli z przeciwległego końca podwórka). Kumpla z odległości 5. Nie wiem czy była to kwestia modelu, umiejscowienia centralki, ew. wyprowadzenia anteny.
Wpiąłem się w istniejący system centralnego zamka, chodziło mi tylko o otwieranie z pilota. Niestety zrobiłem jeden błąd - w momencie gdy córka chciała otworzyć z pilota, ja chciałem zamknąć "ręcznie" (albo odwrotnie) - elektronika tego nie przetrwała. Spaliła się jedna ścieżka, po naprawie układ działał tylko bez obciążenia. U kumpla zestaw śmiga do tej pory, nie umiem powiedzieć który rok z rzędu, musiałbym policzyć kiedy miałem taurusa sedana... :)
Uprzedzając możliwe komentarze - tak, jest to chińczyk, jakość obrazu gówniana, mała pamięć, nie jest wodoodporny itd :D Ale jeśli ktoś nie ma otwierania z pilota, ew. w ogóle nie ma centralnego zamka to może będzie zainteresowany :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Centralny zamek

Post autor: RadAg! »

Ja nie mam, jeszcze chcę żeby z pilota odpalało silnik :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Centralny zamek

Post autor: KARLone »

Vicu jest to o tyle problem, że nie ma elektroniki do sterowania centralnym. Przyciski pełnią rolę przekaźników, żeby więc zrobić elektroniczne sterowanie trzeba dołożyć przekaźników które to z kolei mogły by sterować siłownikami, takie 30 A, to starczają na styk, taka moc jest w siłownikach. Zaraz Radek napisze, że nie wiadomo o co chodzi w moim wywodzie.

Więc chodzi o to, że przekaźnik umożliwia sterowanie za pomocą małych prądów, dużymi prądami np. z układów elektronicznych, prosty układ elektroniczny nie ma dość mocy by napędzić siłownik z centralnego.

Silnik startowany z pilota, to jest wykroczenie, bo jak nie ma w pobliżu samochodu kierowcy, to nie można zostawiać auta na zapalonym silniku. Safety rules. Generalnie, to nie możliwe, by auto samo ruszyło ale jednak się to zdarzało. Każdy, kto obsługuje sprzęt budowlany czy rolniczy z pewnością dobrze zna te zasady, kierowcy mniej ;) Przepraszam, że jak zwykle muszę być zasadniczy :D


Topic author
piotrekzet

Re: Centralny zamek

Post autor: piotrekzet »

Karlone, w bebechach tego gadżetu masz dwa przekaźniki, właśnie na sterowanie siłownikami. A nawet prosty układ na kilku tranzystorach dostarczy tyle mocy, że napędzi nie tylko taki siłownik ;) Poza tym chociażby silnik podnoszenia szyb potrzebuje znacznie więcej prądu i w dłuższym czasie niż siłownik.

Ty nie przepraszaj tylko napisz gdzie to wyczytałeś, bo oprócz tego, że silnik nie może pracować ponad 1 minutę (co w 99% przypadków jest martwym przepisem) to nigdzie w kodeksie drogowym nie znalazłem zapisu, że mam siedzieć w samochodzie, który ma odpalony silnik :) I co to znaczy "w pobliżu"? W zasięgu dotyku, wzroku, głosu, czy telefonii komórkowej? ;) Przy tak nieprecyzyjnie sformułowanym zapisie jest dość duża rozpiętość bycia "w pobliżu". Zresztą zasięg pilota też ma ograniczenia, więc nie odpalę silnika z drugiego końca globu... :) Chyba, że przez telefon ;)


Topic author
JEDI_V

Re: Centralny zamek

Post autor: JEDI_V »

Zakladalem ostatnio centralke do ogora, bo centralny de facto jest, ale chcialem miec na pilota, wystarczy podpiac sie pod przycisk Master. Koszt 65zl.


Topic author
piotrekzet

Re: Centralny zamek

Post autor: piotrekzet »

Czyli zrobiłeś dokładnie jak ja :) Pamiętaj, żeby nie obsługiwać go jednocześnie "na piechotę" i z pilota... ;)

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Centralny zamek

Post autor: KARLone »

piotrekzet pisze:Karlone, w bebechach tego gadżetu masz dwa przekaźniki, właśnie na sterowanie siłownikami. A nawet prosty układ na kilku tranzystorach dostarczy tyle mocy, że napędzi nie tylko taki siłownik ;) Poza tym chociażby silnik podnoszenia szyb potrzebuje znacznie więcej prądu i w dłuższym czasie niż siłownik.

Ty nie przepraszaj tylko napisz gdzie to wyczytałeś, bo oprócz tego, że silnik nie może pracować ponad 1 minutę (co w 99% przypadków jest martwym przepisem) to nigdzie w kodeksie drogowym nie znalazłem zapisu, że mam siedzieć w samochodzie, który ma odpalony silnik :) I co to znaczy "w pobliżu"? W zasięgu dotyku, wzroku, głosu, czy telefonii komórkowej? ;) Przy tak nieprecyzyjnie sformułowanym zapisie jest dość duża rozpiętość bycia "w pobliżu". Zresztą zasięg pilota też ma ograniczenia, więc nie odpalę silnika z drugiego końca globu... :) Chyba, że przez telefon ;)
Ustawa Prawo o ruchu drogowym art 60, ustęp 2, punkt 1
2. Zabrania się kierującemu:
1) oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Centralny zamek

Post autor: RadAg! »

Silnik w ruchu a silnik uruchomiony to 2 inne rzeczy. Wg mojej wykładni prawnej silnik w ruchu jest wtedy kiedy auto jedzie, kiedy stoi a pracuje jest uruchomiony ale w bezruchu :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
piotrekzet

Re: Centralny zamek

Post autor: piotrekzet »

Radek, myślę że poszedłeś za daleko... :D
Według mnie ma miejsce inna sytuacja - odpalasz samochód z pilota. Jesteś, powiedzmy, 50 metrów od niego. Nie oddalasz się, wręcz przeciwnie, zbliżasz się do niego :)
Dzięki Karol za przepis, przyznaję że nie pamiętałem o nim.
Ale widać, że ustawodawca nie przewidział możliwości uruchomienia silnika w sposób zdalny :)

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 343
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Centralny zamek

Post autor: dżordż »

Czy dodawanie chińskich gadżetów do tak bezawaryjnych dzieł techniki jakimi są samochody amerykańskie sprzed 20 lat ma jakieś logiczne uzasadnienie, w związku w codzienną eksploatacją?

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Centralny zamek

Post autor: cezar62 »

Nie ma! :D
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Topic author
piotrekzet

Re: Centralny zamek

Post autor: piotrekzet »

Dodawanie jakichkolwiek gadżetów jest absolutnie bez sensu, przecież nasze wspaniałe autka mają to wszystko w pakiecie ;)


Topic author
JEDI_V

Re: Centralny zamek

Post autor: JEDI_V »

Tak ale nie na pilot ;-)

ODPOWIEDZ