LPG a check engine control

Poruszamy tutaj wszelkie kwestie dotyczące samochodowych instalacji gazowych. Montaż, serwis, firmy, problemy.

Topic author
Mulder

LPG a check engine control

Post autor: Mulder » 11 cze 2013, 12:37

Czy ktoś spotkał się z (podobno częstą) sytuacją palenia się ikony Check Engine przy jeździe na LPG? Nie tylko w przypadku Fordów, pytam ogólnie :cool:

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11609
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: LPG a check engine control

Post autor: RadAg! » 11 cze 2013, 18:27

Typowy problem. Sondy lambda wariują :)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder » 11 cze 2013, 18:58

Co radzisz? Pilna sprawa? Będę musiał podjechać znowu do Asu, ikonka nie powinna się świecić, bo jak coś innego wyskoczy, jakaś inna usterka to jestem ślepy na problem, nie?

Wtryskiwacze valteki wymienię na baracudy jak jakaś kasa się pojawi. akurat najgorszy szmelc założył poprzedni właściciel. Chyba że w ogóle dać se siana z tym LPG...szkoła mazowiecka -

używać, wielkopolska - dewastacja silnika...


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ » 11 cze 2013, 21:17

To jest pierdoła z którą można żyć. Jest to problem możliwy do ogarnięcia. Nie we wszystkich autach na gazie świeci się check.
Jeśli masz problemy z gazem z którymi nie radzą sobie lokalni gaziarze, warto uderzyć do Luky'ego - http://www.luky-garaz.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Luky gazuje mnóstwo amerykanów i innych specyficznych aut. Mnóstwo aut z forum ASU było gazowanych u niego. Rafał też na pewno go poleci z czystym sumieniem.
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder » 12 cze 2013, 11:07

Chyba wszyscy go polecają :) tak - właśnie wczoraj z nim gadałem, podjadę do niego jak jakaś kasa się pojawi, serio zastanawiam się czy nie wywalić tego lpg w diabły... :(

Jeśli tusk zrobi kwestii lpg to, co planuje od dawna, to decyzja o rozstaniu się z sekwencją będzie łatwiejsza...


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ » 12 cze 2013, 11:18

Gaz zawsze będzie najtańszym paliwem.
Jesli cena LPG powędruje do 5 zł, to w krótkim czasie benzyna i ropa staną się prawie dwa razy droższe. Oczywiście nie ze względu na cene surowca, a różne dziwne podatki, akcyzy etc. Takiego jestem zdania.

Poza tym, jeśli gaz jest już w aucie, to nie musisz go wywalać, bo i po co. Nie chcesz jeździć na LPG to go wyłącz. Przyjdą chudsze czasy czy coś to wtedy LPG jak znalazł.
Tym bardziej, że jest to dupowóz, oryginalny, ale jednak dupowóz, a nie jakiś unikatowy klasyk.
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder » 12 cze 2013, 13:40

A i masz rację - zresztą demontować nie będę. Uzgodniłem już co i jak z Luky'm - będzie kasa to mi tą sekwencję poprawi.

Co do cen paliwa - tu się niestety (dla nas wszystkich) mylisz, to własnie przez te dziwne rózne podatki i akcyzy to paliwo kosztuje właśnie tyle... :(

Na razie szukam jakiegoś życzliwego diagnosty, wiadomo ło co biega, ale to nie temat na forum :P


MichaŁ
Posty: 2707
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ » 12 cze 2013, 14:45

Mulder pisze:Co do cen paliwa - tu się niestety (dla nas wszystkich) mylisz, to własnie przez te dziwne rózne podatki i akcyzy to paliwo kosztuje właśnie tyle... :(
To właśnie napisałem.
Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder » 12 cze 2013, 18:05

Hahahaha! Tak, chciałem coś jeszcze dopisać i hehe wyszło bardzo logiczne zdanie. Mylisz się, bo własnie te rózne dziwne podatki, akcyzy itd. mają być zmienione. Podobno paliwo lpg ma

być niewiele tańsze od benzyny...Miejmy nadzieje, że to nie nastąpi, choć mój kolega z jednej z dwóch czołowych partii, twierdzi co innego :(

Awatar użytkownika

DarYousH
Posty: 55
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
Skąd:

Re: LPG a check engine control

Post autor: DarYousH » 20 wrz 2013, 11:34

U mnie w Taurusie też świeciło się check engine na gazie i okazało się że listwa z wtryskami się ochładza od wlotu powietrza wystarczyło zrobić osłonę na listwę tak by na nią nie wiało i skasować błąd.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika