Strona 1 z 4

LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 11 gru 2014, 06:42
autor: seba4x4
.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 11 gru 2014, 08:12
autor: siwrelax
Nie wiem nic o instalacjach innych niż wtryskowe. I w tym silniku oczywiście rozważałbym tylko wtrysk LPG.
Jeśli wtrysk to zwrócić uwagę na zastosowanie dużego wydajnego reduktora albo wręcz dwóch - tutaj nie ma co oszczędzać... Wtryski nie muszą być super szybkie w tym wypadku. Ogólna jakość montażu, jest kwestia najważniejszą. Ze sterowników, to ja lubię staga, bo jest dobry, otwarty, łatwy w konfiguracji i polski.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 11 gru 2014, 20:38
autor: kitt94
Też kiedyś myślałem, że gaz w V8 to profanacja. No, w sumie jest, ale wolę jeździć zagazowanym V8 niż jakąś biedą w benzynie.

Przede wszystkim - znajdź naprawdę dobry i ceniony zakład, który założy Ci instalację. Czasem warto dopłacić, ale mieć pewność, że wszystko zrobione jest należycie. W przypadku LPG przy takich pojemnościach niestety nie ma zbyt dużo miejsca na błędy, bo każdy, nawet najdrobniejszy może zaważyć na pracy silnika...

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 14 gru 2014, 08:26
autor: piotrekzet
Mnie ciekawi kiedy taka instalacja się zwróci, a na temat profanacji się nie wypowiem, zauważę tylko, że przez ponad rok szukałem t-birda BEZ lpg. Ale o gustach się nie dyskutuje.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 14 gru 2014, 09:39
autor: siwrelax
Zwraca się za każdym razem, gdy staję przy dystrybutorze. Za 120 PLN robię 300 km trasę i tak od lat i od setek tysięcy kilometrów. Instalacja zwraca się bardzo szybko w paliwożernym wozie...

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 14 gru 2014, 10:12
autor: brolcio
Spore doświadczenie w gaźnikach gazowych mają takie firmy jak IMPCO - stosowane są powszechnie w wózkach widłowych, są wersje do silników V8 - niestety w PL są problemy z homologacją, alternatywą jest BLOS - ale wymaga wiedzy jak to dobrze wystroić (wiele osób po prostu zakłada i wstępnie ustawia twierdząc, że tak ma być).

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 14 gru 2014, 10:22
autor: siwrelax
W silniku z wtryskiem benzyny ja bym jednak zakładał instalację wtryskową LPG, nie gaźnikową. Myślę że wtrysk jest bezpieczniejszy, mniej problematyczny i łatwiejszy w serwisowaniu. Bloss czy impco ok, ale do silników zasilanych z gaźnika.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 15 gru 2014, 19:26
autor: KARLone
siwrelax pisze:W silniku z wtryskiem benzyny ja bym jednak zakładał instalację wtryskową LPG, nie gaźnikową. Myślę że wtrysk jest bezpieczniejszy, mniej problematyczny i łatwiejszy w serwisowaniu. Bloss czy impco ok, ale do silników zasilanych z gaźnika.
też się pod tym podpisuję. Na wtryskach silnik mniej pali, równiej pracuje i nie wystrzałów. Do mojego Pączka na samym początku magicy od gazu założyli Blosa. Fajnie się zbierał ale nierówno pracował na niskich obrotach. Wkurzyłem się, jak dwa razy wystrzelił mi filtr powietrza, w tym raz na autostradzie. W Pontiacu jest taka patelnia z pokrywką więc jak to wystrzeli to jest co klepać :D

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 15 gru 2014, 20:03
autor: brolcio
W sumie to prawda - wtrysk jest sprawniejszy od prostych instalacji I i II generacji (mikserowych), choć w przypadku monowtrysku sekwencja trochę nie ma sensu i w moim odczuciu impco jest ciekawszym wyborem.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 06:59
autor: piotrekzet
siwrelax pisze:Zwraca się za każdym razem, gdy staję przy dystrybutorze. Za 120 PLN robię 300 km trasę i tak od lat i od setek tysięcy kilometrów. Instalacja zwraca się bardzo szybko w paliwożernym wozie...
Ja rozumiem, że lubisz lpg, ale teraz to trochę przesadziłeś... :D
Po pierwsze, instalacja kosztuje, z tego co wiem, kilka tys. pln. Przeglądy są droższe. Parkowanie w parkingach podziemnych problematyczne. Ja przy normalnej jeździe zrobię 300 km w trasie za 150-180 zł, więc 10-20 pln oszczędności na 100 km wygląda trochę słabo.
Miałem dwa samochody z lpg, z obydwoma były problemy.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 11:27
autor: MichaŁ
Ja pierdziu, znowu ta sama śpiewka. Zapowiada się opera mydlana.
Piotrek zdaje mi się, że już to kiedyś przerabialiśmy. Miałeś taurusy na instalacjach od Poloneza, z mieszalnikiem, pewnie też chujowo wyregulowane bo nikt tego nie potrafił zrobić w takim aucie i nic dziwnego że się sypało.
Jednak może Cię zaskoczę, ale minęło parę lat, technika poszła do przodu, pojawiły się instalacje wtryskowe gazu lotnego, a nawet instalacje wtryskowe gazu ciekłego, możliwość założenia lubryfikacji gniazd zaworowych.
Daje to możliwość precyzyjnego ustawienia instalacji, osiągnięcia świetnych wyników spalania, nie tracąc na dynamice pojazdu.

Twoje opinie są tak samo obiektywne, jakby powiedzieć, że miałem Golfa II 1.6D i był super prosty i bezawaryjny to kupie sobie teraz Paska B6 2.0TDI z DPF'em i pompowtryskami. No śmiechu warte, bo nie ma to absolutnie żadnego przełożenia.
Tak samo z instalacjami. Instalacje wtryskowe istniały już 8-10 lat temu. A że były droższe i ktoś przyoszczędził, montując mikser - jego sprawa.
Drugą sprawą jeszcze ważniejszą od technologii są umiejętności gazownika. U mnie w mieście są chyba 4 warsztaty LPG - nie jeżdżę do żadnego.
W Vandurze miałem prostą instalkę, bo tam nawet nie ma jak sekwencji założyć, ale ktoś podpiął dwa małe reduktory (do ok. 70KM), podpiął je szeregowo. Nie jechało to w ogóle, parskało, prychało i paliło 35 litrów gazu. Wystarczyły nowe filtry, nowy wydajny reduktor, skrócenie niektórych przewodów, odpowiedni montaż pewnych rzeczy, krótka regulacja i spalanie spadło o 15 litrów a auto jechało jak na benzynie.

Znam mnóstwo aut z wypalonymi gniazdami zaworowymi, pękniętymi głowicami i innymi uszkodzeniami typowo od gazu. Nie neguje ich, one są. Ale 99% zostało spowodowanych niewłaściwym składem mieszanki, odpalaniem totalnie zimnego auta na gazie, który ma wyższą temperaturę spalania itp. praktykami Kowalskiego.
Dodatkowo warto zaznaczyć, że przy oszczędności jaką generuje nam instalacja LPG, wymiana głowicy nie jest jakąś straszną rzeczą.

Nikogo nigdy nie namawiałem na gaz i nie będę namawiał. Odradzam za to wszystkim nowe diesle i tutaj LPG jest doskonałą alternatywą.
A gdyby nie LPG to podejrzewam, że scena amcarowa w Polsce nie byłaby tak duża jak jest.

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 14:43
autor: seba4x4
piotrekzet pisze: Miałem dwa samochody z lpg, z obydwoma były problemy.
Miałem 15 aut z LPG i problemów żadnych nie było (obecnie mam dwa)...... Auta od GAZ-a 69 z 1949 roku z sinikiem S 21 po VW, MB, Opel, Kia, Hyundai, Isuzu, GMC, Bronco, Renault, nawet Trabant 1,1. Zawsze był zaufany gazownik i było OK ;)

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 16:15
autor: kecaj73
Piotrek, gaz to takie samo paliwo jak i inne
o czym tu mowa ? że lpg jest beee ? a jest ?
i jak Michał słusznie zaznaczył zapowiada się ,,znowu ta sama śpiewka i opera mydlana,,
odpowiednio dobrana instalacja i nie ma żadnych problemów
też użytkuję od 15 lat auta z lpg, obecnie trzy

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 18:38
autor: piotrekzet
Najmocniej przepraszam, że ośmieliłem się wyrazić swoją SUBIEKTYWNĄ (nigdy nie twierdziłem, że inną) opinię :D Dla mnie (powtarzam, SUBIEKTYWNIE), na podstawie moich (uwaga, SUBIEKTYWNYCH doświadczeń) gaz jest be. Kumpel, który od wielu lat pracuję w warsztacie samochodowym podziela moje zdanie, ale też jest SUBIEKTYWNY.
Cieszy mnie, że dla odmiany koledzy tryskają obiektywizmem ;)
Każdy z nas robi ze swoim samochodem co chce. Nikogo nigdzie nie oceniam, wyrażam swoje zdanie. Chyba, że coś się zmieniło na forum i można mieć tylko zdanie poprawne politycznie.
Z mojego punktu widzenia to koniec dyskusji, ale, jak już być może wspomniałem, jestem nad wyraz subiektywny ;)

Re: LPG w V8, na co zwrócić uwagę?

: 16 gru 2014, 19:12
autor: seba4x4
piotrekzet pisze:Najmocniej przepraszam, że ośmieliłem się wyrazić swoją SUBIEKTYWNĄ (nigdy nie twierdziłem, że inną) opinię :D
Ależ ja też.......
Jeśli jednak na podstawie swoich dwóch doopowatych instalacji gazowych chcesz wystawić opinię dla całego gremium użytkowników aut z LPG, to niestety takiej odpowiedzi mogłeś się spodziewać....
Jeśli chcesz wiarygodnej i rzetelnej opinii o aucie z instalacją gazową, to może moja Kia coś dojaśni......:
http://www.forum.terenowo.pl/index.php? ... 30-tys-km/" onclick="window.open(this.href);return false;