Instalacja LPG

Poruszamy tutaj wszelkie kwestie dotyczące samochodowych instalacji gazowych. Montaż, serwis, firmy, problemy.
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Nie no nie wziąłem pod uwagę słabości charakteru.

Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


seba4x4

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: seba4x4 »

.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 18:36 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.


JEDI_V

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: JEDI_V »

seba4x4 pisze:
RadAg! pisze:Nie no nie wziąłem pod uwagę słabości charakteru.
Pitolisz..... Duży zbiornik to także spore oszczędności... Szczególnie przy tankowaniu na autostradzie, wiele razy jeździłem do W-wy i nie licząc znacznie wyższej ceny LPG to dochodzi słaba jakość gazu..... Przykład: tankuję przed autostradą, jadę z prędkością 140-150 km/godz, przy tankowaniu na autostradzie wychodzi mi około 15 l/100 km. Kontynuuję jazdę z tą samą prędkością i przy następnym tankowaniu wychodzi spalanie rzędu 19 l/100 km.... Miałem tak z każdym razem, najmniejsza różnica wychodzi mi po tankowaniu na SHELL, największa Lotos/Orlen. To jedno....
Drugie to czas..... W mojej małej Kijance założyłem zbiornik pozwalający przejechać około 550 km, starsza Kijanka pozwala na przejechanie połowy tego dystansu. Przy moich przebiegach oznacza to o około 50-60 mniej tankowań w roku, ileż to czasu dla mnie ;) Tylko nie pisz o dłuższym tankowaniu...... To tylko jeden z czasów częściowych (Q1), czas dojazdu (Q2), stania w kolejce (Q3) i płacenia kartą (Q4) pozostaje ten sam i tu mam oszczędności ;)
Trzecie to możliwość korzystania z sprawdzonych stacji paliw, niestety nie wszystkie oferują LPG o tych samym właściwościach. Przy tej pojemności butli prawie zawsze dojadę do moich wybrańców ;)
Sheriff wyjasnil Ci to? :hah:

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Instalacja LPG

Post autor: RadAg! »

Wyjaśnił, choć ja w moim przypadku nadal nie widzę sensu ;P
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


seba4x4

Re: Instalacja LPG

Post autor: seba4x4 »

.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 18:36 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Prezes_XJ
Posty: 78
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:12
Samochód: Jeep Grand Wagoneer 5.9 V8
Skąd: Warszawa
Kontakt:

Re: Instalacja LPG

Post autor: Prezes_XJ »

Ja wlaśnie też wolę zatankować raz, a porządnie, niż co chwilę... Nawet jeżdżąc po mieście często bak starcza mi na bardzo krótko.
Dlatego w każdym samochodzie dążę do montażu największej możliwej butli ;)
Tu nie jest inaczej. Ale zobaczymy jakie będą możliwości... tak, żeby jednocześnie nie zminimalizować funkcjonalności bagażnika.
Jeep Grand Wagoneer 5.9 V8 1985
Lincoln Town Car 4.6 V8 2000

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Instalacja LPG

Post autor: RadAg! »

Każda butla minimalizuje funkcjonalność bagażnika a źle umiejscowiona potrafu zupełnie pozbawić pojazd pierwotnych zalet jak np. montowanie butli za siedzeniami w minivanie lub nanie, czy w każdym innym aucie o mozliwościach dostawczych. W Vic/MGM/LTC jeżeli chcesz 100l gazu to niestety nie widzę innej możliwości jak umocowanie dużej bulti na spodzie bagażnika
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 343
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Instalacja LPG

Post autor: dżordż »

Można też zewnętrzną na dachu :)

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Instalacja LPG

Post autor: wojtekrobert »

dżordż pisze:Można też zewnętrzną na dachu :)
To juz wiem czemu Radek szuka przyczepki ;D
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


seba4x4

Re: Instalacja LPG

Post autor: seba4x4 »

.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 18:31 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.


KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Instalacja LPG

Post autor: KATZ »

Hmmm... Pojawia się temat "Śmieszkowanie z Forda" a tutaj, o gaz, ba! o wielkość butli co niektórzy skłonni walczyć jak o niepodległość :) Warto poczytać, a przez analogię zrozumieć awersję sympatyków różnych marek. P.S. Mam diesla i nie zamienię na nic innego, mam benzynę i nie zagazuję... ale to moje wybory i moje decyzje :) Zamiast gazować benzynę wolę mieć na benzynę :P Oczywiście na zasadzie, że lepiej być pięknym, zdrowym i bogatym, niż brzydkim, chorym i biednym ;) Niestety nie zawsze CHCIEĆ znaczy MIEĆ ;)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1


seba4x4

Re: Instalacja LPG

Post autor: seba4x4 »

.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 16:38 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Instalacja LPG

Post autor: saint benji »

Zarówno w Crown Victorii, jak i w Town Carze, butle miałem na półce bagażniku. W Town Carze był taki plus, że zapasowe koło było dojazdowe i schowane z prawej strony, więc półka było do wykorzystania i zmieściła się tam butla bodajże 55 litrów. W Vicky w tym miejscu był pełnowymiarowy zapas, a butla weszła 70 litrów, dzięki podkręceniu pojemności wchodzi mi 65, czasem nawet 67 litrów, więc mogę ujechać na tym nawet ponad 300 mil. Jak wyreguluję i obniżę spalanie, to pewnie i 350 pociągnę :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Instalacja LPG

Post autor: RadAg! »

saint benji pisze:Zarówno w Crown Victorii, jak i w Town Carze, butle miałem na półce bagażniku. W Town Carze był taki plus, że zapasowe koło było dojazdowe i schowane z prawej strony, więc półka było do wykorzystania i zmieściła się tam butla bodajże 55 litrów. W Vicky w tym miejscu był pełnowymiarowy zapas, a butla weszła 70 litrów, dzięki podkręceniu pojemności wchodzi mi 65, czasem nawet 67 litrów, więc mogę ujechać na tym nawet ponad 300 mil. Jak wyreguluję i obniżę spalanie, to pewnie i 350 pociągnę :)
Jak widać dla niektórych 300 mil to mało. Musi być 100litrów gazu inaczej w ogóle nie ma sensu... ;D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


JEDI_V

Re: Instalacja LPG

Post autor: JEDI_V »

RadAg! pisze:
saint benji pisze:Zarówno w Crown Victorii, jak i w Town Carze, butle miałem na półce bagażniku. W Town Carze był taki plus, że zapasowe koło było dojazdowe i schowane z prawej strony, więc półka było do wykorzystania i zmieściła się tam butla bodajże 55 litrów. W Vicky w tym miejscu był pełnowymiarowy zapas, a butla weszła 70 litrów, dzięki podkręceniu pojemności wchodzi mi 65, czasem nawet 67 litrów, więc mogę ujechać na tym nawet ponad 300 mil. Jak wyreguluję i obniżę spalanie, to pewnie i 350 pociągnę :)
Musi być 100litrów gazu inaczej w ogóle nie ma sensu... ;D
Jabyś zgadł, miałem zblokowaną 102litry, pewnego razu wlazło 105l, Luky kazał omijać tę stację ;D

ODPOWIEDZ