34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Relacje ze spotkań i zlotów, ogłoszenia o imprezach amcarowych, opinie na temat zlotów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

W dniach 13-17 lipca 2011 spotykają się w Bielsku-Białej, Jaworzu, Międzybrodziu Żywieckim (podjazd na górę Żar), Istebnej i Skoczowie uczestnicy 34. Międzynarodowego Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych Motul 2011.
Wraz z kolegą udało nam się złapać uczestników w Międzybrodziu Żywieckim. Zrobiliśmy kilka zdjęć którymi chciałbym się z Wami podzielić. Zdjęcia robione niestety telefonem, bo wypad był całkiem spontaniczny i nie zabraliśmy aparatu.
Udało nam się złapać trzy amerykańskie samochody i całą masę angielskich, niemieckich i kilka włoskich.
Bardzo dużą grupę zawodników reprezentowali Austriacy, Czesi oraz Niemcy. Nie zabrakło oczywiście Polaków.

Na początek amerykańskie:
Ford A
Zdjęcie094.jpg
Zdjęcie095.jpg
Chevrolet jaki model niestety nie rozpoznałem
Zdjęcie111.jpg
Zdjęcie112.jpg
Corvette Stingray
Zdjęcie146.jpg
Zdjęcie147.jpg

Kilka ciekawych samochodów nie amerykańskich.
Zdjęcie079.jpg
Zdjęcie080.jpg
Zdjęcie081.jpg
Zdjęcie092.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

Zdjęcie149.jpg
Zdjęcie088.jpg
Zdjęcie120.jpg
Zdjęcie121.jpg
Zdjęcie068.jpg
Zdjęcie069.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Shakin_Bacon
Posty: 485
Rejestracja: 24 paź 2010, 11:58
Samochód: Dodge Viper Burago
Skąd: Bielsko-Biała

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Shakin_Bacon »

Hehe, miałem okazję oglądać te wszystkie wozy. Byłem w hotelu "Jawor" i napawałem oczęta głównie Corvettą. Miałem też okazję oglądać je w ruchu - wszystkie przejeżdżały 20m od mojego domu. Niestety, nie wszystkie razem, a w odstępach ~ 1 minuty. Takie zasady rajdu. A, że Vetta jechała jako jedna z ostatnich, trochę przy tym oknie posiedziałem :D.

A, byłbym zapomniał. Do wszystkich, którzy mieszkają w Bielsku lub okolicach i mają ochotę - jutro (sobota) w godzinach 15-16:30 na Placu Ratuszowym w Bielsku-Białej odbędzie się konkurs elegancji (nie wiem jaki wpływ ma na to pogoda), czyli znajdą się tam wszystkie wozy ze zlotu (jest ich chyba około setki - przynajmniej tak było w zeszłym roku). Ja się tam dla Vetki wybieram, o ile nie będzie burzy pisakowej :cool: .

Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

Na mnie duże wrażenie zrobił Ford A i Chevrolet. Głównie swoją wielkością. Przednie lampy Chevroleta były ogromne i skóra na siedzeniach pięknie wygladała. Stopień odrestaurowania i wypieszczenie zwłaszcza Forda powalało. Szkoda tylko, że nie można było zobaczyć silników w tych samochodach, nie udało nam się złapać właścicieli i poprosić o to.

A kołpaki w Corvete świetnie wyglądają. Samochód z okolic Bielska, ale jeszcze nie widziałem go w ruchu na drodze.

Awatar użytkownika

Shakin_Bacon
Posty: 485
Rejestracja: 24 paź 2010, 11:58
Samochód: Dodge Viper Burago
Skąd: Bielsko-Biała

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Shakin_Bacon »

Ford i Chevrolet musiały przyjechać po tym, jak ja odwiedzałem Jawor. Bo nie widziałem takowych. Jutro je pewnie zobaczę ;)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: cezar62 »

Czy to na pewno Chevrolet ?
Mnie wygląda na Hudsona Essex lub Super Six.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

Na znaczku pisało Chevrolet;), wskazuje też na to pałąk między światłami którego nie miał Hudson lub miał prosty, ale w jakieś relacji pisało, że Hudson też miał być. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, być może coś przeoczyłem.

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: 71Corvette454 »

Dla mnie większość tych samochodów sprzed ok 1940 roku jest dokładnie taka sama - nie wiem jak Wy możecie je w ogóle rozróżniać :P Nie żeby mi się nie podobały - są piękne, ale wszystkie podobne. Co do Corvette, to - jak już pisałem - uważam, że jest ekstra! :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

Dla mnie większość tych samochodów sprzed ok 1940 roku jest dokładnie taka sama - nie wiem jak Wy możecie je w ogóle rozróżniać
Cezar62 "wbił mi klina":) czy aby ten Chevy nie jest Hudsonem. Na znaczku dostrzegłem napis Cherolet (łamane przez coś), ale dla pewności szukałem po necie jakiś podobnych samochodów i podobnie jak Ty na pierwszy rzut oka stwierdziłem, że wszystkie są praktycznie identyczne:) Dopiero potem można dostrzec, że różnią się szczegółami. Lampami, zderzakami (Chevy maja przeważnie pojedyncze lub podwójne proste zderzaki, Hudson podwójne ale z inną częścią środkową (takie udziwnione chyba żeby korbę włożyć), Buicki potrójne). Różnią się też pałąkami między światłami. Technologia nie była wtedy na wysokim poziomie i nie eksperymentowali zbytnio z nadwoziami. Dopiero gdzieś od połowy lat 30tych można zauważyć, że samochody nabierają ciekawszych kształtów:) pojawiają się nadwozia bardziej opływowe i nie wyglądają jak przerobione karoce:)

Polecam tą stronę http://www.pictures.eaglefreeenterprise ... museum.htm Wybierając Page One, Page Two itd (nawigacja na górze strony) można prześledzić ładny kawałek historii samochodów.

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: 71Corvette454 »

Rzeczywiście bardzo fajna strona - chyba mógłbym się z niej sporo nauczyć, chociaż właściwie to czytałem już trochę o tych zupełnie starych samochodach i tak, jak mówisz - różnią się zderzakami i innymi detalami, ale o ile to czym się różni Corvette '68 od '69 zapamiętuję od razu i chyba na zawsze, o tyle o nich to muszę to sobie co jakiś czas odświeżać informacje... ;)

Ale owszem, są fajne i wypadałoby się w nich też orientować :)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
Giziol
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2010, 19:07
Skąd:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: Giziol »

Ale gafę palnąłem. Ten niebieski to nie chevrolet tylko Windsor White Prince z 1932.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 34 Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych

Post autor: cezar62 »

Żadna gafa :) Fajnie, że znalazłeś właściwą markę i podałeś tu :)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

ODPOWIEDZ