Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

O wszystkim i o niczym, tylko nie o samochodach.
Awatar użytkownika

Arkadi
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
Samochód: Jeep XJ 4.0
Skąd: okolice Bielska

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: Arkadi » 19 lut 2018, 22:19

Wygoda , praktyczność, łatwość prowadzenia. Ma mi służyć na dojazdy do pracy i na niedalekie wypady oraz po zakupy. Obecnie mam chińczyka 50/70 ale pora go zmienić.
FORD PROBE II V6 SOLD
MERCURY VILLAGER SOLD
CCS 1100 SOLD
DAEWOO NUBIRA II KOMBI CDX SOLD
DODGE RAM SOLD
FORD MAVERICK V6 SOLD

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1553
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: jadaniel » 19 lut 2018, 22:35

Arkadi pisze:
19 lut 2018, 20:58
Powoli rozglądam się za jakimś jednośladem. Na chwilę obecną ma być to skuter 125 typu suzuki Burgman Piaggio x9 yamaha xmax itp. w cenie około 4tys.
ja tak zaczynałem tzn. od 125cc tyle że od ryżowca :D
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 20 lut 2018, 10:33

Arkadi pisze:
19 lut 2018, 22:19
Wygoda , praktyczność, łatwość prowadzenia. Ma mi służyć na dojazdy do pracy i na niedalekie wypady oraz po zakupy. Obecnie mam chińczyka 50/70 ale pora go zmienić.
Nigdy nie jeździłem na skuterze ale moja żona po 3 miesiącach wymieniła skuter na motocykl. Motocykl jest praktyczniejszy, wygodniejszy i co najważniejsze bezpieczniejszy, jedyne co to fakt, że w klapkach i w krótkich spodenkach na motocykl raczej się nie wsiada :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 2733
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: MichaŁ » 20 lut 2018, 10:56

Praktyczniejszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy. Wszystkie te 3 cechy mnie bardzo zainteresowały. Możesz rozwinąć?

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 20 lut 2018, 10:59

MichaŁ pisze:
20 lut 2018, 10:56
Praktyczniejszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy. Wszystkie te 3 cechy mnie bardzo zainteresowały. Możesz rozwinąć?

Wysłane przez Tapatalk
Jeżeli nie rozumiesz to znaczy, że masz inne doświadczenia. Nie wkręcisz mnie w tę bezowocną dyskusję - użyj wyobraźni, zadaj konkretne pytania, podaj przykłady :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 2733
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: MichaŁ » 20 lut 2018, 11:41

No właśnie chciałbym, żebyś Ty to jakoś uargumentował, bo jakoś trgo nie widzę :D

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 20 lut 2018, 11:42

Daj mi chwilę do namysłu, muszę jakieś argumenty znaleźć :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 21 lut 2018, 12:27

No dobra to piszę o zaletach motocykla:

1.Wygodniejsza i naturalna pozycja. Siedząc okrakiem lepiej kontrolujesz motocykl, pozycja jest bardziej naturalna. Na skuterze siedzisz jak na krześle z kółkami, w przypadku uślizgu nie jesteś w stanie kontrolować maszyny.
2. Większe koła, lepsze wybieranie nierówności, lepsza amortyzacja, lepsza przyczepność.
3. Szersze możliwości poruszania się w różnorakim terenie.
4. Wygodniejszy serwis. Możliwość wykonania drobnych napraw poza domem/warsztatem.

To tak pierwsze co i przyszło do głowy. Wadą motocykla jest konieczność odpowiedniego ubioru choć wywrotka na skuterze bywa równie bolesna i niebezpieczna. Moim zdaniem skuter jest dla bab generalnie, co jeżdżą w sukienkach i szpilkach do roboty ale prawdziwą frajdę z jazdy jednośladem daje dopiero motocykl :)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Charon
Posty: 308
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: Charon » 21 lut 2018, 17:32

Moje skuterowo-motocyklowe doświadczenia pokrywają sie z argumentami Radka. Dla mnie najważniejszym jest pkt.2 i 3. Zaletą skutera jest dobra ochrona przed deszczem czy woda podrywana przez przednie koło. Duży schowek pod siedzeniem też się przydaje. Z prostotą samodzielnego serwisu można dyskutować, bo obsługa dużego obudowanego motocykla też może być koszmarna.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 21 lut 2018, 17:43

Charon pisze:
21 lut 2018, 17:32
Z prostotą samodzielnego serwisu można dyskutować, bo obsługa dużego obudowanego motocykla też może być koszmarna.
No tak, masz rację. Myślałem generalnie o motocyklach klasycznych czy nakedach bo w takich gustuję. Fakt faktem niektóre maszyny są mocno "obudowane"
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1553
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: jadaniel » 21 lut 2018, 20:15

moim zdanie to zależy co komu do czego jest potrzebne i kto w jakich motocyklach i skuterach gustuje , bo wiadomo po dużym zatłoczonym miescie łatwiej sie smiga skutersem niz jakis dużym zwalistym choperem a np. śmigac sobie dla relaksu i przyjemnosci poza miastem jest odwrotnie itp itd , więc ta duskusja jest tylko dla dyskusji ... :)
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11632
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! » 21 lut 2018, 20:52

jadaniel pisze:
21 lut 2018, 20:15
moim zdanie to zależy co komu do czego jest potrzebne i kto w jakich motocyklach i skuterach gustuje , bo wiadomo po dużym zatłoczonym miescie łatwiej sie smiga skutersem niz jakis dużym zwalistym choperem a np. śmigac sobie dla relaksu i przyjemnosci poza miastem jest odwrotnie itp itd , więc ta duskusja jest tylko dla dyskusji ... :)
Wydaje mi się, że przede wszystkim, jeżeli porównywać skutery do motocykli to tylko do motocykli w określonej klasie. Porównywanie skutera 2 suwa 50 cc do Hondy Valkyrie mija się z celem, natomiast porównywanie skutera 125 do motocykla 125 jest moim zdaniem bardzo sensowne. Oba pojazdy mają dość zbliżone zastosowania.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1553
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: jadaniel » 21 lut 2018, 21:57

tak to OK, jezeli mowa o dwóch tej samej pojemnosci i wielkości , tylko że motocykl 125CC czy to jest juz motocykl czy poprostu skuter w manualu ;)
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1189
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Django, Azul grande
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: pecha » 22 lut 2018, 09:37

Jedyne w czym skuter można argumentować jajo lepszy to zwrotność w mieście, a właściwie w centrum gdzie się nie pojedzie za szybko

Taplaltakl.



MichaŁ
Posty: 2733
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C Limited
Skąd: Oleśnica

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: MichaŁ » 22 lut 2018, 14:23

No praktyczności też nie można im odmówić.
W Burgmanie chowałem pod siedzenie dwa kaski, kurtke i różne pierdoły.
Zakupy sobie powiesisz pod kierownicą bo większość ma haczyk.
Poza tym jeżeli porównujemy klasą pojemnościowo to przy 125 ccm co możemy mieć z motocykli?
Chujowatą Virażke, jakąś CB, TW czy Radkowego VanVana. Jakoś siebie osobiście na tym nie widzę.
Skuterów 125 ccm w dużym rozmiarze jest co najmniej kilka sensownych - Burgman, Majesty, X8, X9.

W większych pojemnościach to się oczywiście zmienia na korzyść motocykli. Aczkolwiek jeżeli komuś zależy na automacie i tym żeby bez dokładania kufrów zmieścić swoje toboły w schowkach i ich nie targać wszędzie, to Burgman 650, Silverwing czy T-max spokojnie spełnią jego oczekiwania nawet w trasie.

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika