Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

O wszystkim i o niczym, tylko nie o samochodach.
Awatar użytkownika

SwietyJimmie
Posty: 58
Rejestracja: 30 lip 2013, 21:22
Samochód: Lincoln Mark VII
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: SwietyJimmie »

RadAg! pisze:Jeśli moglibyśmy wrócić do tematu problemu z odpaleniem mojej Yamahy to:

-gaźnik został wyczyszczony
-wykręciłem świecę, nie ma iskry
-zamieniłem akumulatory (z mojego drugiego moto) i nadal brak iskry, motor dwa razy zapalił ale tylko na chwilę
-wyeliminowałem lewe powietrze

Wydaje mi się że trzeba się zająć ukł zapłonowym. Moto ma nową świecę, tyle wiem. Wydaje mi się że tam jest cewka zapłonowa i moduł zapłonowy? Jak zacząć szukanie przyczyny? Myślicie że mogę podmienić cewki zapłonowe od drugiego moto (tyle że ten drugi jest 2-cylindrowy). Co może jeszcze być przyczyną? Kable, przewody, cewka, moduł...?
Na próbę to możesz założyć i cewkę od kaszlaka. Sam tak robiłem, sprawdzając na Harleyu, maluchowską cewką, zdjętą z Urala. Bo akurat to miałem pod ręką.
Jeśli iskry nadal nie będzie, szukaj przyczyn w module zapłonowym. Jak będzie, to możesz polatać na pożyczonej cewce. Najwyżej będziesz miał jeden niepotrzebny zapłon w każdym cyklu. Co w niczym nie przeszkadza.

Pozdr,
Jimmie

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! »

Dziś przyszła do mnie instrukcja do tego bzyka więc mogłem omomierzem sprawdzić pewne rzeczy. Cewka jest walnięta, nie daje wogle prądu na kabel WN.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 412
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: pietia30 »

kecaj73 pisze:Spoko Piotrek, po to jest Off
no i forum żyje
wiem, wiem tak sobie zażartowałem :D chyba ja też wrócę do motocykli ale już nie do plastików tylko coś spokojniejszego ;) jak myślicie co będzie lepsze Honda Shadow 750 czy Yamaha Drag Star 650? mam 184 cm wzrostu i 98 kg. no i Yamaha wiaterkiem chłodzona :roll: na HD na razie nie mam kasy :(

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: pecha »

Pode mna przy moich podobnych do twoich parametrów shadow 750 wydawal sie slaby. Z tym ze wcześniej mialem R6 to i moze sie do mocy trochę przyzwyczailem...
lekki kruz to moglem nim robić ale po kilkuset milach to mi kregoslup wysiadam, pozycja na nim byla dla mnie niewygodna

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 412
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: pietia30 »

pecha pisze:Pode mna przy moich podobnych do twoich parametrów shadow 750 wydawal sie slaby. Z tym ze wcześniej mialem R6 to i moze sie do mocy trochę przyzwyczailem...
lekki kruz to moglem nim robić ale po kilkuset milach to mi kregoslup wysiadam, pozycja na nim byla dla mnie niewygodna
masz rację Przemek, ja jeździłem przez dwa lata Fazerem 600, a wcześniej Yamahą Diversion 600 i jak wsiadłem na kuzyna drag stara 650 to wydawał mi się taki "mół" ;) brakowało mi mocy. w planach była FZ1 ale kupiłem Firebirda i w sumie wogóle nim jeżdżę. jeśli chodzi o wygodę to najlepiej enduro, tak mi się wydaje. Przymierzałem się też do Varadero i Transalpa, bo w planach były zagraniczne podróże. myśle o wypchnięciu Pontiaca i wrócenia do dwóch kółek :)

Awatar użytkownika

Nedzwiedz
Posty: 99
Rejestracja: 08 lis 2009, 22:18
Skąd:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: Nedzwiedz »

A teraz ja:

Obrazek
Lancia Thema; SEBRING COUPE 3,0 V6 '04 - DO SPRZEDANIA :( ; Lincoln Town Car 4.6- DO SPRZEDANIA :( były:
300C 3.0 CRD '08; 300c 3,5 kombi '05;Vision 3.3 1996;Intrepid 2,7 '98;Camaro 5,0 '88;Trans'Am 5,7 '87;Firebird Formula 5,0 '88;Firebird 2,8 '86
zaprzedałem duszę diabłu

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! »

To widziałem cię dzisiaj w Bytowie chyba :D

Ja już śmigam motorem do pracy od 2 dni. Nic tak nie smakuje jak koszt dojazdu do roboty zmniejszony 4-krotnie + wiatr we włosach :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: pecha »

nam się wczoraj udało w końcu otworzyć sezon
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! »

Ja już motorem można powiedzieć że śmigam regularnie, nawet w zeszłym tygodniu złapał mnie śnieg :]

Dziś ciąg dalszy walki z Yamahą. Nowa cewka jest, iskra jest, gaźnik wyczyszczony, aku naładowany, raz zapali, potem już nie. Jak zapali pochodzi chwile i zdycha. Zlałem dziś całe paliwo z baku, wyczyściłem kranik. Zaleje jakiejś świeżej benzyny i będę walczył dalej. Albo gaźnik jest źle ustawiony lub skopany, może zawór iglicowy jest nieszczelny i go zalewa, albo paliwo stare i nie do użytku. Takie moje zgadywanie, macie jakieś sugestie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

SwietyJimmie
Posty: 58
Rejestracja: 30 lip 2013, 21:22
Samochód: Lincoln Mark VII
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: SwietyJimmie »

RadAg! pisze:Ja już motorem można powiedzieć że śmigam regularnie, nawet w zeszłym tygodniu złapał mnie śnieg :]

Dziś ciąg dalszy walki z Yamahą. Nowa cewka jest, iskra jest, gaźnik wyczyszczony, aku naładowany, raz zapali, potem już nie. Jak zapali pochodzi chwile i zdycha. Zlałem dziś całe paliwo z baku, wyczyściłem kranik. Zaleje jakiejś świeżej benzyny i będę walczył dalej. Albo gaźnik jest źle ustawiony lub skopany, może zawór iglicowy jest nieszczelny i go zalewa, albo paliwo stare i nie do użytku. Takie moje zgadywanie, macie jakieś sugestie?
Czy regularnie po ostudzeniu odpala bez problemów, a po nagrzaniu gaśnie? Może ssanie się blokuje?

A po tym nagrzaniu, kiedy już nie odpala, iskra nadal jest silna?

A świece... pardon; świeca.. mokra, czy sucha, ale okopcona?

Pozdr,
Jimmie

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! »

Ne odpala Jimmie wogóle, źle zrozumiałeś :)
Nie wiem jak się zachowuje jak jest ciepły bo nigdy go nie odpaliłem na tyle długo żeby się rozgrzał. Świeca jest okopcona. Dziś wyregulowałem mu pływak w gaźniku, był w nim zbyt wysoki poziom paliwa. Narazie go nie odpalałem bo muszę naładować aku. Temat wygląda tak że skoro jest iskra i dobre powietrze to muszę powalczyć z gaźnikiem. Podejrzewam jeszcze zawór iglicowy, może jest nieszczelny i trzeba opuścić igłę niżej. Jak obniżenie paliwa w gaźniku nie pomoże to opuszczę igłę i zobacze co dalej :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

SwietyJimmie
Posty: 58
Rejestracja: 30 lip 2013, 21:22
Samochód: Lincoln Mark VII
Skąd: Łódź

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: SwietyJimmie »

RadAg! pisze:Ne odpala Jimmie wogóle, źle zrozumiałeś :)
No ale pisałeś, że "raz zapali, a potem już nie". To pomyślałem, że dopóki jest zimny, to zapala, a potem nie chce. Więc byłem ciekaw, co się dzieje po ostygnięciu.
I co z iskrą, jak chwilę popracuje.
Nie bez powodu.
W AWO miałem tak, że po łatwym uruchomieniu, zdychał. Po jakichś 20-30km. I był brak iskry. Czemu? Bo przerywacz miał ciut za ciasną tuleję. Kiedy silnik się nagrzewał, oś przerywacza puchła i przerywacz stawał dęba.
Ale Ty masz pewnie zapłon elektromagiczny.
No to inny przykład. Nie z zapłonem, ale z elektroniką.
Miałem w Harleyu taki moduł obsługujący kierunkowskazy, który działał świetnie, dopóki temperatura otoczenia nie przekraczała 30 stopni. W europejskich jednostkach.
Jak było cieplej, to przestawał działać. Skonstatowałem to podczas drugich wakacji w cieplejszych krajach i potwierdziłem podczas upałów w Polsce.
Moduł mi wymienili, mimo, że już było dawno po gwarancji. Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że elektronika (vide Twój zapłon) również może działać lepiej lub gorzej w zależności od temperatury otoczenia. Dlatego byłem ciekaw co się dzieje z iskrą na zimno i na ciepło.
Ale... Jeśli na zimno odpala, a potem szybko obrzuca świece czarnym (a iskra na ciepłym nadal występuje), to albo masz go za bogato ustawionego, albo wyłączanie ssania daje nic.
Co już chyba do końca wyjaśnia sens moich pytań.

A propos. Gdyby w dziale motocyklowym było odrębne "co zrobiłeś swojemu pupilowi", to bym napisał, że dzisiaj przyszły bogatsze iglice do Mikuni HSR 42.
Razem z tulejami i sworzniami do przednich wahaczy dla Linca. A i PeCha coś tam pozyskał.


Topic author
kecaj73

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: kecaj73 »

Radek, Twój jest po nauce jazdy ?
może było coś modzone by go zdławić, może nie podaje paliwa, itp
Dochodze do wniosku, ze dysza i iglica moga byc za to
odpowiedzialne - motorek kupilem w niemczech w szkole jazdy, ale zeby dlawic
taki slaby motorek???
napisane o Yamaha sr 125ccm

paliwo dostaje się do gaźnika czy jak i dalej już nie ?
jest iskra nie ma zapłonu,
świeca okopcona bo co palił czy nie ? pisałeś że raz zapalił ... ?
potem jak już nie palił to świeca była sucha ?
sprawdź ew jeszcze czy masz odpowiedni drożny przepływ paliwa do gaźnika,
drożność odpowietrzenia zbiornika paliwa,
ja bym też sprawdził dysze, iglicę i ten pływak
wstrzyknij paliwa
SwietyJimmie pisze:
A propos. Gdyby w dziale motocyklowym było odrębne "co zrobiłeś swojemu pupilowi", to bym napisał
spoko
Nasze motórki, prezentacje, porady, inne
inne podchodzi

w końcu uporałem się z dźwigniami biegów i hamulca, nogi mówią że pozycja wygodna :) wykorzystałem oryginalne stopki, no i się składają
zbiornik i boczki z malowania odbieram we wtorek
sakwy skórzane wywaliłem i zdobyłem już kuferki z laminatu, są spoko ale chyba je trochę przerobię no i nie wiem czy je na czarno czy pod kolor elementów

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: RadAg! »

Jacek, cały ukłak paliwowy wyczyściłem, do gaźnika idzie paliwo bez problemu. Odpowietrzenie zbiornika, nie wiem jak/gdzie sprawdzić ale odpalałem go też z otwartym wlewem i niczego to nie zmieniło. Świeca jest sucha tylko czarna, okopcona suchym, czarnym nalotem co by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, być może związaną ze zbyt wysokim poziomem paliwa w gaźniku. Być może zbyt bogata mieszanka jest wynikiem uszczelnienia dolotu, wcześniej jak łapał lewe powietrze musiał dostawać więcej paliwa, teraz jak uszczelniłem dolot powietrza jest mniej a paliwa tyle ile ktoś wcześniej ustawił więc mieszanka może być zbyt bogata. Czekam na prostownik żeby naładować AKU i będę dalej walczył.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
kecaj73

Re: Nasze motórki, prezentacje, porady, inne

Post autor: kecaj73 »

Moja ciągle ta sama ale w innych barwach i nie tylko.
Zostały jeszcze do ogarnięcia takie sprawy jak kierunki przód, pinstriping. No i przerabiam zakupione kufry /ABS/ na szersze i na wzór policyjnych, oczywiście też będą malowane chyba czarny mat albo kolor moto.

http://www.pikczery.pl/images/24virago_ ... .2014_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/73for_vir_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/32for_vir_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/39for_vir_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/51for_vir_5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/28for_vir_7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/86for_vir_9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pikczery.pl/images/52for_vir_10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
RadAg! pisze: Czekam na prostownik żeby naładować AKU i będę dalej walczył.
jak Radzio, ruszył ?
typowe usterki i porady do moto http://wbieniec.kis.p.lodz.pl/moto/uste ... _main.html

ODPOWIEDZ