Dowcipy o informatykach

:)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Dowcipy o informatykach

Post autor: RadAg! »

Programista rozmawia ze swoimi przyjaciółmi po fachu:
- Wczoraj w nocnym klubie poznałem świetną blondynę!
- Och Ty szczęściarzu!
- Zaprosiłem ją do siebie, wypiliśmy trochę, zacząłem ją
dotykać...
- I co? I co?
- No a ona mówi: "Rozbierz mnie!"
- Nie może być!
- Zdjąłem z niej spódniczkę, potem majteczki, położyłem na
stole tuż obok laptopa...
- Nie pierdol ! Kupiłeś laptopa? A procesor jaki?


Przychodzi admin do lekarza.
- Panie coś mi wątroba wysiada.
- Co Pan mówi u mnie działa.


Na pracowniczy bal maskowy przyszli:
* sekretarka w masce kota,
* księgowa w masce królika,
* dyrektor w masce lwa,
* informatyk w masce 255.255.255.0


Dwaj informatycy przechwalają się co potrafi ich komputer. Pierwszy mówi:
- Gdy przychodzę do domu, mój pecet automatycznie załącza linuxa i czeka aż przy nim usiądę.
- Eee, to nic - mówi drugi. - Jak ja wracam z pracy, to mój komputer na dzień dobry merda joystickiem.


Użytkownik komputera dzwoni do pomocy technicznej:
- Jaka to usterka?- pyta technik.
- Z zasilacza wydobywa się dym.
- Trzeba wymienić zasilacz.
Nie! Muszę tylko zmienić pliki startup.
- Proszę pana, zasilacz jest uszkodzony. Musi pan go wymienić.
- W żadnym razie! Jeden facet powiedział mi, że muszę tylko zmienić pliki startup i to usunie problem! Wszystko czego potrzebuję, to znać polecenie.
- Przepraszam. Normalnie nie informujemy o tym klientów, ale istnieje nie udokumentowane polecenie DOS-u, które usuwa problem.
- Wiedziałem!
- Proszę dodać linię LOAD NOSMOKE.COM na końcu pliku CONFIG.SYS. Proszę mi powiedzieć, czy się udało.
Kilka minut później:
- To nie działa. Mój zasilacz wciąż dymi.
- No tak, jakiej wersji DOS-u pan używa?
- MS-DOS 6.22.
- Tu jest pana problem. Ta wersja DOS-u nie zawiera NOSMOKE. Proszę skontaktować się z Microsoftem i poprosić o nakładkę, która będzie zawierała ten plik. Proszę mi powiedzieć, czy się udało.
Godzinę później:
- Potrzebuję nowego zasilacza.
- Jak pan do tego doszedł?
- Zadzwoniłem do Microsoftu i zapytałem o NOSMOKE. Wtedy oni zaczęli mi zadawać pytania na temat typu mojego zasilacza.
- I co panu powiedzieli?
- Powiedzieli mi, że mój zasilacz nie jest kompatybilny z poleceniem NOSMOKE


Pożycz mi 1000zł albo nie, 1024 dla równego
rachunku.


Mówi żona do męża informatyka:
- Poznajesz człowieka na fotografii?
- Tak.
- OK, dzisiaj o 16.00 odbierzesz go z przedszkola.


Dzwoni telefon. Odbieram.
Człowiek z księgowości skarży się, że nie może ściągnąć informacji o wydatkach z bazy danych. Udzielam mu SOA nr 112 (Standardowej Odpowiedzi Administratora):
"Dziwne. U mnie działa".
Czekam chwilę aż się wykrzyczy i wyłączam ekspres do kawy z UPS-a, podłączając jego serwer.
Mówię, żeby spróbował teraz. Jest dobrze. Jeszcze jeden zadowolony.


Rozmowa weteranów sieci:
- Jak leci?
- Super, tylko palce mnie strasznie bolą.
- A, co się stało?
- Wczoraj na czacie mieliśmy imprezę i całą noc śpiewaliśmy.


Podchodzi informatyk do fortepianu i ogląda wnikliwie:
- Hmm, tylko 84 klawisze, z czego 1/3 funkcyjnych, wszystkie nieopisane, chociaż... shift naciskany nogą. Oryginalnie.


Cennik Administratora Sieci Komputerowej ;-)
-------------------------------------------

Dzwonienie do mnie z pytaniem - 10 zł

Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem - 20 zł

Wezwanie mnie do innego budynku - 5 zł / krok

Wezwanie mnie do innego miasta - 50 zł / km + benzyna

Jeśli przerywasz mi czytanie Newsów - 25 zł / artykuł

Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem którego nie umiesz sformułować - 30zł

Twierdzenie, że jestem niekompetentny, ponieważ nie umiem zinterpretować
twojego nieumiejętnie sformułowanego problemu - 1000 zł + koszty uszkodzeń

Pytanie przez telefon bez uprzedniego skorzystania z helpu - 10 zł

Pytanie na które odpowiedź jest w manualu - 10 zł

Pytanie kiedy właśnie w coś gram - 20 zł

Dzwonienie do mnie z problemem który już raz poprawiłem - 100 zł

Twierdzenie, że to nie ty rozkonfigurowałeś software lecz błąd jest po mojej
stronie - 200 zł

Jeśli przerywasz mi kiedy właśnie próbuje zliczyć robaki biegające po moim
ekranie - 35 zł I robak

Jeśli przerywasz mi kiedy próbuję poprawić komuś innemu problem - 45 zł /h

Jeśli chcesz żebym wszystko rzucił i pognał naprawiać - 50 zł / h

Jeśli oczekujesz, że wyjaśnię ci jak coś naprawiłem - 60zł/h

Za spytanie się dlaczego nie działa coś nad czym aktualnie pracuję - 70 zł /h

Za spytanie się o naprawę czegoś co już naprawiłem wczoraj - 25 zł / h

Za spytanie się o coś, o czym już wczoraj powiedziałem ci, że naprawiłem, ale
nie naprawiłem - 85zł

Za twierdzenie, że moje poprawki nie działają, kiedy działają - 95 zł

Jeśli zawracasz mi głowę, kiedy w pokoju jest ktoś inny kto również może ci
pomoc - 150zł

Wyjście do naprawy NATYCHMIAST po twoim telefonie - 1500 zł

Dzwonienie do mnie z problemem który "mają wszyscy w naszym zakładzie" i
który "zatrzymuje całą prace". Jeśli pójdę go rozwiązać, a ciebie nie
będzie, i nikt nie będzie wiedział o co chodzi - 1 000 zł.

Wyjaśnienie jakiegoś problemu w pół godziny przez telefon, kiedy chodzi o
twój prywatny domowy komputer - 500 zł

Jeśli sam wyjaśnisz co stało się twojemu komputerowi i podasz jak go
naprawić - 150 zł.

Za "manie" do mnie pretensji, jeśli coś sam naprawiłeś, pomimo moich ostrzeżeń
żebyś niczego nie ruszał - 300 zł.

Za nie informowanie swoich współpracowników o tym - 850 zł.

18:53:49
Twierdzenie, że miałeś na myśli napęd dyskietek, a powiedziałeś dysk
twardy - 50 zł.

Po wymianie dysku twardego - 250 zł

Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez uświadomienie ci faktu
istnienia podkładki pod mysz - 25 zł.

Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki optycznej, poprzez obrócenie
podkładki pod mysz o 90 stopni - 35 zł.

Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez wyczyszczenie rolek - 50 zł.

Naprawienie twojej "uszkodzonej" drukarki przez wymianę tonera /tuszu -35zł

Naprawienie CZEGOKOLWIEK "USZKODZONEGO" poprzez nacisniecie włącznika
zasilania - 250 zł.

Naprawienie "zniszczonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie jakiegokolwiek
dysku zewnętrznego - 200 zł.

Naprawa "zawieszonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie wtyczki do
ethernetu - 375 zł.

Naprawienie "uszkodzonego" serwera nazw (NAME SERVER) poprzez włożenie
odwrotnie złączki SCSI przez kogoś, kto przez przypadek znalazł się w piątek
po południu na miejscu, kiedy prawdziwy administrator właśnie wyjechał na 2
tygodniowe wakacje - 400 zł + koszty zniszczeń.

Odwiedzenie twojego starego uniwersytetu i naprawa uszkodzonego monitora
poprzez właczenie go do komputera - 50 zł

Wyjaśnienie, że nie możesz się zalogować na jakiś serwer, bo nie masz tam
konta - 10 zł.

Wyjaśnienie, że nie masz konta na maszynie, ponieważ użyłeś go do włamania
na ten serwer - 500 zł.

Zapomnienie twojego hasła po zapamiętaniu go już manualnie - 25 zł.

Zmiana swojego hasła na serwerze, bez uprzedniego poinformowania mnie o tym
fakcie i oczekiwanie że sprawdzę twoja pocztę - 50 zł.

Zmiana podziału pamięci / partycjonowania dysków bez uprzedniego
zawiadomienia mnie 50 zł.

Instalowanie programów bez informowania mnie / wczesniejszego zezwolenia -
100 zł / program.

Techniczna pomoc i wsparcie dla powyższych programów - 150 zł I godz.
(niezależnie czy znam ten program czy nie) :))

Wylanie coli na klawiaturę - 25 zł. + koszt klawiatury.

Wylanie coli na monitor - 50 zł. + koszt monitora.

Wylanie coli na procesor - 200 zł. + koszt procesora + płyty głównej +
cogodzinne raty w wysokości 150 zł za ponowne instalowanie systemu.

Pozostawienie plików na desktopie 5 zł /plik, 10 zł / dzień.

Czyszczenie myszki spirytusem i ściereczką- 50 zł + koszt ściereczki + koszt
spirytusu + koszty terapi .....

Przyniesienie i zainstalowanie swojej własnej orginalnej kopii Norton
Utilities dla naprawy nowego komputera - 200 zł.

Przejechanie na koniec długiej listy stylów graficznych - 25 zł.

Położenie nóg na stole koło komputera po 10 kilometrowym biegu, ze Sosnowca
do Katowic - 50 zł.

Spędzenie 30 minut na określaniu na czym polega problem i następnych 5 na
wyjaśnianiu co trzeba zrobić, by usłyszeć w odpowiedzi "To dokładnie to samo
co pisało w małym okienku zanim pan przyszedł" - 40 zł.

Słuchanie twoich problemów z ustawieniem sieci, porada byś sprawdził czy
masz włożona wtyczkę, usłyszenie odpowiedzi TAK, próba 5 innych rzeczy,
próba identyfikacji twojego typu złącza, usłyszenie odgłosów przesuwania
mebli i usłyszenie pisku "'ooo nigdy bym się nie spodziewał" -35zł.

18:54:10
Udzielanie wsparcia softwarowego w zakresie zazwyczaj używanym w pirackim
oprogramowaniu - 25 zł.

Wsparcie w zakresie "'Jak zdobyć jeszcze jedną kopię ...(zwykle piracką)
...moja właśnie gdzieś znikła ..."' - 45 zł.

Zmuszenie do słuchania w firmie wypowiedzi w stylu "My nie jesteśmy
najlepszymi ludźmi do rozmów na ten temat, dlaczego nie zadzwoni Pan na
numer gdzie Pan to zakupił ?" - 55 zł / rozmowę

Wyjaśnienie zakresu działania prawa autorskiego w chwile po otrzymaniu
wskazówki w powyższej odpowiedzi - 95 zł (zawiera instrukcje w sposobie
uzyskania darmowego odpowiednika na publicznie dostępnym serwerze)

Nie zauważenie czegokolwiek co pisze przed tobą na ścianie czcionka 18pt -
15 zł

Jeśli napiszę "Komunikat specjalny !!!" - 45 zł Jeśli to jest czcionka 144
pt i przylepione na monitorze obróconym do drzwi - 75 zł

Zgłoszenie wolnej transmisji plików mpeg - video z serwera w dolnej
Slobawi -25zł.

Zgłoszenie tego więcej niż raz - 50 zł.

Zgłoszenie tego więcej niż raz i imputowanie braku reakcji, kompetencji,
obsługi, wsparcia,... - 200 zł.

Ceny usług zgłoszonych przez GSM, komórkę, pagera ... Cena połączenia + :
"Kiedy jestem zajęty czymś innym co jest ważne - 50 zł.

Kiedy jestem poza miastem i czuje się zagrożony, bez dostępu do plików
helpu, które gdzieś zostały i bez programów do diagnostyki - 100 zł.

Dzwonienie do mnie więcej niż raz, by powiedzieć, że drukarka jest offline,
a naprawa polega na naciśnięciu "OnLine'' - 200 zł.

Dzwonienie do mnie kiedy właśnie śpię (a czynie to często) - 50zł/dzwonek

Dzwonienie i brak, że swojej strony identyfikacji przez pierwsze 5 sekund
- 25 zł.

Dzwonienie do mnie kiedy właśnie zapomniałem kto zgłosił ten problem
i zacząłem mieć nadzieję, że już więcej nie zadzwoni - 500 zł.

Specjalne dodatki
-----------------

Zmuszenie mnie do spotkania z niedomytym użytkownikiem - 75 zł / h

Spotkanie z użytkownikiem, który nie używa języka właśnie używanego przeze
mnie na sieci - 50 zł/h

Spotkanie z użytkownikiem przekonanym o swojej wiedzy większej niż moja,
a mimo to dzwoniącym każdego dnia o pomoc - 100 zł / h

Spotkanie z komputerowym hobbistą - 125 zł / h

Pytania o inne ceny - 50 zł
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Dowcipy o informatykach

Post autor: GAZDA »

hehe niezłe ;D

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Dowcipy o informatykach

Post autor: KARLone »

też nieźle z żonką się ubawiliśmy :D :D :D bardzo dobre


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Dowcipy o informatykach

Post autor: brolcio »

Jeden z moich ulubionych kawałów typowych dla informatyków:
Pytanie: Co robi tirówka po "zaliczeniu" kolejnego klienta?
Odpowiedz: Wypowiada słowa: "baza wirusów została zaktualizowana".

ODPOWIEDZ