stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Ogólnie o Taurusach i Sable'ach
ODPOWIEDZ

Topic author
pfp76

stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: pfp76 »

Witam . Mam pewien problem , otoz w moim silniku zaczelo cos stukac . Zaczelo sie to podczas jazdy , po gwaltownym dodaniu gazu silnik zacza sie grzac i lekko stukac { czestotliwosc odpowiadajaca pracy jednego tloka} Po zatrzymaniu auta zobaczylem dymiacy olej wylatujacy gdzies miedzy tlumikami . wczesniej silnik byl przegrzany . ale po wymianie pompy (przyczyna przegrzania} zrobilem jeszcze ok 1000 km i nic sie nie dzialo, no moze prawie nic poniewaz sie grzal , ale nie tak dramatycznie. I teraz problem polega na tym ze prawdopodobnie bede musial wyciagnac korbowody i sprawdzic pierscienie i panewki. Moj samochod to ford -mercury sable automat . Glowne pytanie jest takie -czy musze wyciagac silnik , czy tez da sie to zrobic od dolu , Pozdrawiam!


Topic author
pfp76

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: pfp76 »

Dodatek - olej czysty,plyn chlodniczy !czysty

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: RadAg! »

Jaki rocznik? Zmierz cisnienie na tlokach...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
pfp76

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: pfp76 »

Rocznik 96 , interesuje mnie glownie czy bede mial mozliwosc wyciagniecia walu korbowego od dolu samochodu-bez wyciagania silnika Dziekuje za odzew.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: RadAg! »

Trudno mi powiedziec, ja mam juz inne auto. Zajrzyj pod auto po prostu i zobacz jaki jest dostep do miski olejowej silnika, czy nic jej nie zaslania...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
pfp76

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: pfp76 »

Dostep do miski jest ,po odkreceniu wydechu , natomiast nie wiem czy po zdjeciu miski uda mi sie zdemontowac wal . w tego typu samochodach jestem zielony {dla mnie nie ta epoka!} -wiec co dalej wal jest w jakis sposob sprzegniety ze skrzynia i tak dalej.Wiem ze to sa pytania laika, ale wybor mam jeden - zmierzyc sie z problemem , albo zezlomowac auto!! Tak ,wiec wydaje mi sie ze przyczyna usterki to panewka, sworzen tloka badz pierscienie.Teraz natomiast pedze sie przywitac co zapomnialem uczynic wczesniej . Jest to pierwsze forum na ktorym ktos podja ze mna rozmowe na temat mojego auta. Serdeczne dzieki.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: KARLone »

zobacz gdzie są łapy silnika i w jaki sposób jest przymocowany do nadwozia. Wydaje mi się jednak, że nie da rady dostać się do wału korbowego od dołu. Jeśli silnik się przegrzał to też raczej stawiam na panewkę. Jak byś miał chęci to możliwe że dałoby się to zrobić bez wyciągania bloku i wszystkie naprawy przeprowadzić w samochodzie, wszystko zależy od dostępu do silnika. Cyknij może fotkę od dołu gdzie są łapy i jaki dostęp jest z góry.


Topic author
piotrekzet

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: piotrekzet »

Silnikk można opuścić razem ze skrzynią, tylko trochę przeszkadza zawieszenie - nie w samym opuszczaniu co w późniejszym dostępie. Może to jednak kwestia zaworów a nie panewki? Na początek proponuję sprawdzić ciśnienie na cylindrach, co wymaga jedynie odkręcenia świec.


Topic author
Alexander25

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: Alexander25 »

ja bym zobaczyl czy na nagrzanym silniku nie wcina Ci plynu chlodzacego. Zazwyczaj jest tak ze wywala uszczelke pod glowica i tamg dzie dostaje sie plyn czasem potafi stukac (tak bylo u mnie w mustangu i taurusie) wtedy to wyjasnia wzrost temp bo to przy tym normalka. Niestety w V6(przyklad3.8) forda nie widac wywalonej uszczelki jak w rzedowym silniku(zostawial smuge na 10m za autem) w mustangu dopiero jak lekko sie nagrzal topuszczal dym z wydechu ktory przypominal usunieta wode ktora sie tam skraplala. Jezeli nie wcina plynu chlodniczego nawet przy goracym silniku to wtedy trzeba szukac innej przyczyny mi stulal vision bo sie panewka wziela i sypla:). Co do stukania to moze tez byc taka akcja jak w moim mustangu czyli ulamana swieca ktora wpadla do silnika(jej fragment) i porysowala wszystko wewnatrz:) ale tego nie zycze nawet najgorszemu wrogowi:P
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: cezar62 »

Alexander25 pisze:Co do stukania to moze tez byc taka akcja jak w moim mustangu czyli ulamana swieca ktora wpadla do silnika(jej fragment) i porysowala wszystko wewnatrz
No, świeca w silniku, to chyba już po nim ?! Jeżeli Mustang to przeżył, to ja padam na kolana :pada:

Miałem taki właśnie przypadek ze świecą w moim Taurusie i silnik mi po prostu wybuchł w czasie jazdy.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L


Topic author
Alexander25

Re: stuki silnik duratec 24 valve V6 3l.

Post autor: Alexander25 »

nie wiem mechanik wlasnie oglada. Gosc jest naprawde dobry i mechanike robi swietnie.

ODPOWIEDZ