Skrzynie biegów automaty .

Ogólnie o Taurusach i Sable'ach

Topic author
Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Skrzynie biegów automaty .

Post autor: Aandrzej3 »

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy w temacie skrzyni automatycznej to śmiało do mnie,myśle że nie będzie problemu.

Awatar użytkownika

Maly#99
Posty: 606
Rejestracja: 11 paź 2006, 12:45
Skąd: Tarnobrzeg/ Kraków

Post autor: Maly#99 »

Dobrze wiedzieć ;-)
Ford Taurus `96 LX 24V V6 Duratec
Pozdrawiam
Obrazek


oicmoh
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
Skąd: Warszawa

Post autor: oicmoh »

Witam
Mam padniętą skrzynię od taurusa 3.0 '93 , chetnie bym ja naprawił - jakie są realia?

Pozdrawiam
Robert


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

jaki olej zalac do skrzyni axod? dexron 3 czy 2 co polecasz a i niewiesz moze ile do takiej wchodzi oleju? dobrze ze jestes przyda sie ktos od skrzyn :lol:
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Z doświadczenia mogę podać że do skrzyni wchodzi 6-7 litrów oleju podczas standardowej wymiany. W sumie w skrzyni automatycznej jest jakieś 12l oleju. Ta pozostała częśc siedzi w konwerterze, sprzęgle...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

hmmm kazdy kogo sie spytam mowi mi inna ilosc oleju przy normalnej wymianie, rafał na forum asu napisal mi ze 5 litrow, na dawnej stronie klubu forda taurusa pisalo ze 9. chyba jak sam nie wymienie to sie nie dowiem, bez obrazy ;-) :lol: a jeszcze jaki olej? mysle zeby kupic elfmatic g3, co wy na to?
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Prozi

Post autor: Prozi »

Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
To zależy z jaką częstotliwością wymieniasz olej i w jakim ogólnym stanie jest skrzynia. Co prawda ja mam AX4N i olej zmieniam jak dobrze pamiętam co 30 tyś mil i wszystko jest cacy. Z tego co jednak wiem to po wymianie oleju padają głównie zaniedbane skrzynie które bardzo długo jeździły na jednym oleju.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Post autor: Aandrzej3 »

Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
Czysty zbieg okoliczności AXOD musi mieć zmieniany olej max co 30000 km przy wymianie do skrzyni wchodziod 5.5 do 7 litrów oleju.Ja w swoich taurusach testuje Mobil ATF 220 jak narazie widzę poprawe.


Topic author
Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Post autor: Aandrzej3 »

brolcio pisze:Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.
A jak wygląda redukcja przy około 40 km no godzine na drugi bieg czy też jest poślizg i szarpnięcie .Jeśli tak to należy zmierzyć ciśnienie liniowe skrzyni gdyż prawdopodobnie siada elektrozawór ciśnieniowy.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Przy redukcjach jest OK. Problem występuje głównie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę. Dokładnie to wygląda w ten spsób że jest poślizg i szarpnięcie. Czasami jeszcze występuje szarpniecie po załaczeniu D gdy zaraz po uruchomieniu silnika załącze go - jezeli odczekam kilka sekund od uruchomienia silnika do załaczenia D to praktycznie zjawisko szarpania nie występuje.


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
pierwsze slysze zeby automat lecial na smietnik poniewaz zostal zalany nowym olejem, albo jeszcze malo wiem :-/
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


wmr

Post autor: wmr »

Witam.

..tych, ktorzy mnie znają osobiscie :) i nie tylko.
Troche sie pozmienialo w Krakowie.
Z czystym sumieniem moge tylko zaprosic na: www.axod.pl

pozdrawiam - wmr

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Post autor: Taurus_GL »

cofi7 pisze:
Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
pierwsze slysze zeby automat lecial na smietnik poniewaz zostal zalany nowym olejem, albo jeszcze malo wiem :-/
W kazdym razie cos w tym jest bo fabryczna instrukcja w ogole nie wspomina o wymianie oleju co ile tysiecy, a na spodzie skrzyni jednego Taurusa z 98 na warsztatach widzialem wrecz zielona naklejke DO NOT SERVICE...
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek

ODPOWIEDZ