Strona 1 z 4

Skrzynie biegów automaty .

: 13 paź 2006, 21:31
autor: Aandrzej3
Jeśli ktoś potrzebuje pomocy w temacie skrzyni automatycznej to śmiało do mnie,myśle że nie będzie problemu.

: 13 paź 2006, 21:35
autor: Maly#99
Dobrze wiedzieć ;-)

: 14 paź 2006, 00:47
autor: oicmoh
Witam
Mam padniętą skrzynię od taurusa 3.0 '93 , chetnie bym ja naprawił - jakie są realia?

Pozdrawiam
Robert

: 14 paź 2006, 18:24
autor: cofi7
jaki olej zalac do skrzyni axod? dexron 3 czy 2 co polecasz a i niewiesz moze ile do takiej wchodzi oleju? dobrze ze jestes przyda sie ktos od skrzyn :lol:

: 14 paź 2006, 19:04
autor: RadAg!
Z doświadczenia mogę podać że do skrzyni wchodzi 6-7 litrów oleju podczas standardowej wymiany. W sumie w skrzyni automatycznej jest jakieś 12l oleju. Ta pozostała częśc siedzi w konwerterze, sprzęgle...

: 14 paź 2006, 20:25
autor: brolcio
Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.

: 15 paź 2006, 00:01
autor: cofi7
hmmm kazdy kogo sie spytam mowi mi inna ilosc oleju przy normalnej wymianie, rafał na forum asu napisal mi ze 5 litrow, na dawnej stronie klubu forda taurusa pisalo ze 9. chyba jak sam nie wymienie to sie nie dowiem, bez obrazy ;-) :lol: a jeszcze jaki olej? mysle zeby kupic elfmatic g3, co wy na to?

: 15 paź 2006, 00:58
autor: Prozi
Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)

: 15 paź 2006, 05:55
autor: RadAg!
Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
To zależy z jaką częstotliwością wymieniasz olej i w jakim ogólnym stanie jest skrzynia. Co prawda ja mam AX4N i olej zmieniam jak dobrze pamiętam co 30 tyś mil i wszystko jest cacy. Z tego co jednak wiem to po wymianie oleju padają głównie zaniedbane skrzynie które bardzo długo jeździły na jednym oleju.

: 15 paź 2006, 09:43
autor: Aandrzej3
Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
Czysty zbieg okoliczności AXOD musi mieć zmieniany olej max co 30000 km przy wymianie do skrzyni wchodziod 5.5 do 7 litrów oleju.Ja w swoich taurusach testuje Mobil ATF 220 jak narazie widzę poprawe.

: 15 paź 2006, 09:49
autor: Aandrzej3
brolcio pisze:Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.
A jak wygląda redukcja przy około 40 km no godzine na drugi bieg czy też jest poślizg i szarpnięcie .Jeśli tak to należy zmierzyć ciśnienie liniowe skrzyni gdyż prawdopodobnie siada elektrozawór ciśnieniowy.

: 15 paź 2006, 12:14
autor: brolcio
Przy redukcjach jest OK. Problem występuje głównie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę. Dokładnie to wygląda w ten spsób że jest poślizg i szarpnięcie. Czasami jeszcze występuje szarpniecie po załaczeniu D gdy zaraz po uruchomieniu silnika załącze go - jezeli odczekam kilka sekund od uruchomienia silnika do załaczenia D to praktycznie zjawisko szarpania nie występuje.

: 15 paź 2006, 12:35
autor: cofi7
Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
pierwsze slysze zeby automat lecial na smietnik poniewaz zostal zalany nowym olejem, albo jeszcze malo wiem :-/

: 31 paź 2006, 19:57
autor: wmr
Witam.

..tych, ktorzy mnie znają osobiscie :) i nie tylko.
Troche sie pozmienialo w Krakowie.
Z czystym sumieniem moge tylko zaprosic na: www.axod.pl

pozdrawiam - wmr

: 01 lis 2006, 01:22
autor: Taurus_GL
cofi7 pisze:
Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze :)
pierwsze slysze zeby automat lecial na smietnik poniewaz zostal zalany nowym olejem, albo jeszcze malo wiem :-/
W kazdym razie cos w tym jest bo fabryczna instrukcja w ogole nie wspomina o wymianie oleju co ile tysiecy, a na spodzie skrzyni jednego Taurusa z 98 na warsztatach widzialem wrecz zielona naklejke DO NOT SERVICE...