Obslugi Okresowe
: 23 paź 2006, 20:58
OBSLUGI OKRESOWE
Pod spodem zamieszczam wykaz obslug okresowych z ksiazki CHILTON Taurus, Mercury Sable and SHO- USA and Canadian Models. Wszystkie przebiegi podane sa w milach, zas ostatnia liczba na bialym tle w liczniku Taurusa oznacza 0,1 mili. Licznik liczy do 99 999.9 i zaczyna od poczatku.
Przestrzegaj zasad zawartych w Schedule A jesli:
- krotkie dystanse ponizej 10 mil, w okresie zimowym;
- jazda stop-and-go podczas upalow;
- holowanie przyczepy;
- eksploatacja na drogach o duzym zapyleniu;
- Intensywna eksploatacja jako taxi, policja, door-to-door delivery service (dostawca)
Wymienic filtr oleju i olej- co 3 miesiace lub co 3 tys mil. Ma to pewne uzasadnienie, gdyz w warunkach amerykanskich ludzie robia czesto wlasnie 1000 miesiecznie, jezdzac godzine czy poltora w jedna strone do pracy. Tutaj wszedzie sa bardzo duze odleglosci, nawet w obrebie kilku dzielnic, np. nie wydaje mi sie zebym jezdzil duzo a przez pol roku od kiedy wykupilem ubezpieczenie w kwietniu przejechalem do teraz z grubsza 5 tys. mil.
Swiece zaplonowe- 2.5L, 3.0L, 3.8L- 30 000;
Swiece zaplonowe- 3.0L SHO and 3.2L SHO- 60 000;
Skontrolowac paski klinowe na alternatorze i klimie- 30 000;
Wymienic filtr powietrza- 30 000 lub w przypadku jazdy na drogach o duzym zapyleniu co 15-20 000
Wymienic PCV Valve- 30 000- generalnie zaleca sie wymiane swiec, filtra i PCV jednoczesnie. W stanach sa to smiesznie tanie czesci. Za PCV i filtr, oryginalne Motorcrafta zaplacilem raptem 14$
Wymienic pasek rozrzadu (tylko SHO)- 60 000;
Przeprowadzic regulacje zaworow (SHO) - 60 000;
Wymienic plyn w chlodnicy- co 3 lata lub 60 000, w stanach jezdzi sie caly rok na jednym plynie.
Skontrolowac uklad chlodzenia- co 12 miesiecy;
Skontrolowac uklad wydechowy- co 12 miesiecy;
Wymienic Automatic Transmission Fluid- 30 000 wymieniac tylko wtedy jesli twoje warunki jazdy zaliczaja sie do ktorys z wymienionych kondycji: jazda w temperaturach powyzej 32 stopni, przewozenie ciezkich w terenie gorzystym, ciagniecie przyczepy, police, taxi. W innym przypadku skontaktuj sie z dilerem.
Skontrolowac stan hamulcow- 30 000;
Skontrolowac stan akumulatora- 24 000;
Skontrolowac i nasmarowac lozyska kol tylnych- 30 000
Przmienic kola w kolejnosci przednie- lewe- tylne prawe, przednie prawe- tylne lewe- 5 000
Schedule B zaklada eksploatacje samochodu w nieco lzejszych warunkach, aczkolwiek jest do zrobienia to samo, wiec nie bede sie rozpisywal. Schedule B pomija np. w ogole wymiane oleju w skrzyni biegow. Nigdzie nie pisze takze o wymianie power steering fluid ani w ksiazce Chiltona, ani w instrukcji.
Materialy Eksploatacyjne (z fabrycznej instrukcji I i II Gen) Wszystko, co bede opisywal dotyczy silnika 3.0, gdyz jest to chyba najpopularniejszy silnik w Taurusach. W razie watpliwosci walcie na priva.
Swieca zaplonowa- Motorcraft AWSF-32P lub AGSF-32PM
Filtr powietrza- Motorcraft FA-1043
Filtr paliwa- FG-800
Filtr oleju- FL-400A
Benzyna bezolowiowa o liczbie oktanowej 87
Olej 5W30 lub 10W30
Plyn hamulcowy DOT-3
Olej w skrzyni biegow- type F
Pod spodem zamieszczam wykaz obslug okresowych z ksiazki CHILTON Taurus, Mercury Sable and SHO- USA and Canadian Models. Wszystkie przebiegi podane sa w milach, zas ostatnia liczba na bialym tle w liczniku Taurusa oznacza 0,1 mili. Licznik liczy do 99 999.9 i zaczyna od poczatku.
Przestrzegaj zasad zawartych w Schedule A jesli:
- krotkie dystanse ponizej 10 mil, w okresie zimowym;
- jazda stop-and-go podczas upalow;
- holowanie przyczepy;
- eksploatacja na drogach o duzym zapyleniu;
- Intensywna eksploatacja jako taxi, policja, door-to-door delivery service (dostawca)
Wymienic filtr oleju i olej- co 3 miesiace lub co 3 tys mil. Ma to pewne uzasadnienie, gdyz w warunkach amerykanskich ludzie robia czesto wlasnie 1000 miesiecznie, jezdzac godzine czy poltora w jedna strone do pracy. Tutaj wszedzie sa bardzo duze odleglosci, nawet w obrebie kilku dzielnic, np. nie wydaje mi sie zebym jezdzil duzo a przez pol roku od kiedy wykupilem ubezpieczenie w kwietniu przejechalem do teraz z grubsza 5 tys. mil.
Swiece zaplonowe- 2.5L, 3.0L, 3.8L- 30 000;
Swiece zaplonowe- 3.0L SHO and 3.2L SHO- 60 000;
Skontrolowac paski klinowe na alternatorze i klimie- 30 000;
Wymienic filtr powietrza- 30 000 lub w przypadku jazdy na drogach o duzym zapyleniu co 15-20 000
Wymienic PCV Valve- 30 000- generalnie zaleca sie wymiane swiec, filtra i PCV jednoczesnie. W stanach sa to smiesznie tanie czesci. Za PCV i filtr, oryginalne Motorcrafta zaplacilem raptem 14$
Wymienic pasek rozrzadu (tylko SHO)- 60 000;
Przeprowadzic regulacje zaworow (SHO) - 60 000;
Wymienic plyn w chlodnicy- co 3 lata lub 60 000, w stanach jezdzi sie caly rok na jednym plynie.
Skontrolowac uklad chlodzenia- co 12 miesiecy;
Skontrolowac uklad wydechowy- co 12 miesiecy;
Wymienic Automatic Transmission Fluid- 30 000 wymieniac tylko wtedy jesli twoje warunki jazdy zaliczaja sie do ktorys z wymienionych kondycji: jazda w temperaturach powyzej 32 stopni, przewozenie ciezkich w terenie gorzystym, ciagniecie przyczepy, police, taxi. W innym przypadku skontaktuj sie z dilerem.
Skontrolowac stan hamulcow- 30 000;
Skontrolowac stan akumulatora- 24 000;
Skontrolowac i nasmarowac lozyska kol tylnych- 30 000
Przmienic kola w kolejnosci przednie- lewe- tylne prawe, przednie prawe- tylne lewe- 5 000
Schedule B zaklada eksploatacje samochodu w nieco lzejszych warunkach, aczkolwiek jest do zrobienia to samo, wiec nie bede sie rozpisywal. Schedule B pomija np. w ogole wymiane oleju w skrzyni biegow. Nigdzie nie pisze takze o wymianie power steering fluid ani w ksiazce Chiltona, ani w instrukcji.
Materialy Eksploatacyjne (z fabrycznej instrukcji I i II Gen) Wszystko, co bede opisywal dotyczy silnika 3.0, gdyz jest to chyba najpopularniejszy silnik w Taurusach. W razie watpliwosci walcie na priva.
Swieca zaplonowa- Motorcraft AWSF-32P lub AGSF-32PM
Filtr powietrza- Motorcraft FA-1043
Filtr paliwa- FG-800
Filtr oleju- FL-400A
Benzyna bezolowiowa o liczbie oktanowej 87
Olej 5W30 lub 10W30
Plyn hamulcowy DOT-3
Olej w skrzyni biegow- type F