Szukam pomocy, czy ktoś mógłby mi opisać zasadę działanie centralnego w Taurusie pierwszej generacji? Jeśli to coś zmienia, to mam zamek kodowy w drzwiach. Chodzi mi o takie rzeczy:
- kiedy następuje ryglowanie/odryglowanie wszystkich zamków, tylko po wciśnięciu lock/unlock na panelu drzwiowym?
- co dzieje się po zamknięciu drzwi kierowcy kluczykiem?
- jak sterowana jest polaryzacja siłowników, tj. co decyduje o tym czy w przewodzie jest + lub - i gdzie można znaleźć tą centralkę ?
Rozbebeszyłem drzwi kierowcy i jestem w kropce: siłownik ma dwa przewody i nie wiem, co mam o tym myśleć. A przyczyną rozbebeszania jest to, że siłownik ten jest martwy (ale sprawny - po podłączeniu go na krótko działa, poza tym, że na jednym kablu jest cały czas '-').
Centralny zamek w Igen.
-
Topic author
1. Jeśli masz kod na drzwiach to odblokowanie wszystkich drzwi po wklepaniu kodu wciśnij 3/4. Żeby otworzyć bagażnik 9/0, a w środku tylko lock/unlock
2. Jak zamkniesz drzwi kierowcy kluczykiem masz zamknięte drzwi kierowcy i koniec
3. A tu się zaczynają schody... O tym co w siłowniku decyduje centralka, najprościej ujmując jeśli na + podasz + to zamykasz, jeśli na + podasz - to otwierasz. Sprawdź, czy możesz zamknąć/otworzyć klawiszem u pasażera - jeśli tak to masz zwalony przełącznik, jeśli tylko zamknąć/tylko otworzyć to też masz zwalony przełącznik, to cholerstwo współpracuje ze sobą, tak samo szyby, jeśli masz np zwalone otwieranie z tyłu po prawej to z przodu tylko otworzysz ale nie zamkniesz... Trochę to skomplikowanie opisałem...
Jeśli nie działa Ci TYLKO w drzwiach kierowcy to gdzieś masz przerwę na kablu od siłownika...
2. Jak zamkniesz drzwi kierowcy kluczykiem masz zamknięte drzwi kierowcy i koniec
3. A tu się zaczynają schody... O tym co w siłowniku decyduje centralka, najprościej ujmując jeśli na + podasz + to zamykasz, jeśli na + podasz - to otwierasz. Sprawdź, czy możesz zamknąć/otworzyć klawiszem u pasażera - jeśli tak to masz zwalony przełącznik, jeśli tylko zamknąć/tylko otworzyć to też masz zwalony przełącznik, to cholerstwo współpracuje ze sobą, tak samo szyby, jeśli masz np zwalone otwieranie z tyłu po prawej to z przodu tylko otworzysz ale nie zamkniesz... Trochę to skomplikowanie opisałem...
Jeśli nie działa Ci TYLKO w drzwiach kierowcy to gdzieś masz przerwę na kablu od siłownika...
-
Topic author
-
Topic author
Wiesz, biorąc pod uwagę, że możesz zamknąć drzwi od środka to zamykanie ich kluczykiem w ogóle mija się z celem. Jeśli już to w grę wchodzi tylko otwieranie - po co otwierać wszystkie jeśli jedziesz sam? A jeśli z kimś to masz na drzwiach klawisz Prawdę mówiąc dla mnie takie rozwiązanie jest bardziej logiczne niż obecne