Żarówki HB5 100W Czy nie wypalą lampy w Taurusie III gen

Ogólnie o Taurusach i Sable'ach

Topic author
Civiczek
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2008, 13:46
Skąd: Chełm

Żarówki HB5 100W Czy nie wypalą lampy w Taurusie III gen

Post autor: Civiczek »

Czy używa ktoś żarówek

HB5/9007 100W

Bo standard jest 55W. Głównie chodzi mi o to czy nie wypalą lampy w Taurusie III gen.

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

stopi cie sie reflektor, daj se spokoj w jakimis wynalazkami...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Jezeli zarowka jest silniejsza od nominalnej jest duze prawdopodobienstwo ze zarowka zniszczy lefrektor, poza tym musi to miec jakis wplyw na caly system elektryczny...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Civiczek
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2008, 13:46
Skąd: Chełm

Post autor: Civiczek »

To jak poprawić swiatła ? Bo są tragiczne... lampy są nowe.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Byl o tym topic na forum - szukaj!
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Post autor: cezar62 »

RadAg! pisze:poza tym musi to miec jakis wplyw na caly system elektryczny
Ano, prawa Ohma nie przeskoczysz.
Przy stuprocentowym dołożeniu mocy proporcjonalnie wzrośnie ci prąd.
A to właśnie prąd "grzeje" i "pali" instalację elektryczną.
Ktoś zaprojektował całość, obliczył moce, prądy i dobrał do nich przekroje przewodów.
Reflektory, to szczegół, gdy mogą ci się powypalać gniazda, a nawet wogóle zapalić instalacja...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

Poprawianie swiatel - metody sa 2:

- polerowanie szkiel, regeneracja odblysnikow, wymiana zarowek na np. Osram NightBreaker, Philips GT, Philips NightGuide.

- wstawienie soczewek + xenony
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Jest jeszcze jedna dobra metoda - ustawienie świateł :D W taurusie mam ciut za bardzo w dół, za to w pontiacu za bardzo w górę :) Taurus idealnie oświetla to co mam przed maską a pontiac odległy horyzont :cool:


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

O tak oczywistej rzeczy to nawet nie wspominalem ;)
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek


Topic author
Civiczek
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2008, 13:46
Skąd: Chełm

Post autor: Civiczek »

Ja ustawione lampy mam bardzo dobrze. A pozatym 2 lampy mam nowiutkie ... Zarówki Philips.

Chyba jednak zdecyduje się na zestaw xenon... są już na allegro po 189 zł


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Jest jeszcze 3-cia metoda - przeróbka na H4 - ja tak mam (wymiana odblaśników, czyszczenie lampy, regeneracja klosza plus dobre zarówki (mam Narva plus 60% more light) i świeci to całkiem nieźle. Dodatkowo lampy mi świecą zgodnie z europejskimi wytycznymi.

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Post autor: Bogdan »

Problem fatalnych ! warunków jazdy ze światłami jakie ma III jest zapewne dla wszystkich niezwykle uciążliwy. Niezależnie od tego czy są to nowe, czy też stare reflektory. Polerowałem, zamawiałem nowe i wciąż to samo. Chetnie zapoznam sie z technologią przeróbki na soczewki- jeśli ktoś takowe ma (fotka, porady itp). Natomiast co do 100 W faktycznie moze być problem, bo to 2x tyle co obecnie aczkolwiek nie obawiałbym się np. +50% lub 70% bo z tego co wiem- większa moc nie musi generować proporcjonalnego wzrostu temperatury. Żarnik w tych żarówkach jest krótszy (nowe technologie) i wówczas nie ma takiej temperatury. Inaczej wszystkie te wynalazki byłyby nie do zastosowania w jakichkolwiek lampach (chyba że do grilowania na piknikach!). Podstawowa wada "naszych" lamp to rozproszenie światła. Dla jadących z naprzeciwka może się wydawać że mam włączone długie i często nawet "blindują" a ja i tak mało co widzę. Może wspólnie wymyślimy rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam
Bogdan

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

ja mam dobry wzrok, mi swiatelka nie przeszkadzaja, jeden mam nizej prawy zdecka wyzej i wyglada jakby asymetrycznie swiyecily...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Ja tez nie narzekam. Wszak mam nowe klosze i jest lepiej niz bylo. Doskonale nie jest ale jak nie mam pewnosci co jest 50m przede mna to sobie doswietlam dlugimi.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Z zwykłymi soczewkami jest problem bo jest w lampie mało miejsca. Rozważałem montaż soczewek (mam nawet zakupiony stosowny zestaw drogowe plus mijania - jednak w środku reflektora jest zbyt mało miejsca na coś takiego. Jedyną alternatywą jest soczewka typu bi-ksenon ew bi-h7. Jeżeli zakupi się zestaw z piersćieniami dekoracyjnymi (tymi srebrzonymi) to sama operacja przeróbki to prościzna. Jedynym problemem może być długość soczewki (może mieć ponad 18 cm) a w takim przypadku może okazać się konieczne wycinanie otworów w przednim pasie (laminat).
Moje rozwiązanie jest znacznie prostrze - rozbieram reflektor (uwaga bo jest zgrzewany), demontuje stary odblaśnik - dopasowuje nowy (odpowiednio go podcinam - nadaje się od matiza, lanosa lub najlepszy z tego co testowałem jest z ibizy/cordoby ten co "udaje" zespolony reflektor z dwóch okręgów), wklejam go, składam i uszczelniam reflektor, montuje i przerabiam kostke pod H4, ustawiam i działa. Po drodze warto zregenerować "szkło" (wiem, że to z tworzywa) i można się cieszyć tym, ze w nocy mamy dobrze oświetlona drogę.

ODPOWIEDZ