Montaż szkrzyni - potrz. instr.

Ogólnie o Taurusach i Sable'ach
Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Montaż szkrzyni - potrz. instr.

Post autor: MarDan »

Hejka.

Na RockAuto jest taki opis:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556

To jest cena za nową skrzynię czy za naprawę?

Do Windstara jest inna:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556

tak,że nie spasuje do mojego ten typ - w Winim jest AX4S a u mnie AXOD-E. A możę dało by się wsadzić AX4S i komp zmienić sterujący? jak to widzicie?

[ Dodano: 2009-07-29, 15:38 ]
Aha - a z silnika 3.0 spasuje? Oznaczenie jest takie:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556

Numer do 3.8L jest 961217 a do 3.0L - 961215.
Taurusiki mają te same skrzynki w 3.8 i 3.0 co Sable.

Na chłopski rozum jeśli była AXOD-E to AXOD-E ma być :) Ale czytak do końca......

Ale kombinuję :D
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 12:36 przez MarDan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

AXOD i AX4S to praktycznie te same skrzynie ale moze roznia sie jakimis drobiazgami... Skrzynia ma dopisek REMAN czyli remanufactured czyli fabrycznie odnowiona odbudowana skrzynia uzywana. Nie ma jej , wysylka moze byc opozniona o 7 dni. Pasuje do aut z silnikami o oznaczeniu "4" w VIN.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

A czy z silnika 3.0L będzie pasować do 3.8L ? Ten sam rocznik produkcji.
Nie wiem ale wydaje mi się na chłopski rozum,że jak szła produkcja pojazdów o poj. 3.0 i 3.8 to skrzynie chyba te same ładowali.....

Ale mieszam ;) wybaczcie.........
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Biorac pod uwage ze do 3.0 ma koncowke 15 a 3.8 17 w numerze produktu musi byc jakas roznica, prawdopodobnie skrzynie sa te same ale osprzet, jakies podlaczenia itp pewnie sa rozne i bedzie trzeba przerabiac. To tylko moje przypuszczenie...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Oznaczenie skrzyni opisuje w największym uproszczeniu szereg do którego ta skrzynia należy. W tym szeregu mamy wiele wersji itd. Nie wiem czy do vulcana i eseksa podejdzie ta sama obudowa skrzyni (a dokładniej dzwon). Prawdopodobnie kolejną różnicą będzie konwerter - w vulcanie jest dwu-tabowy w eseksie przypuszczem, że trzytabowy w duratecu cztero-tabowy (ilośc tabów oznacza stall speed konwertera), w zależności od rocznika w sterowaniu występowały zawory o różnych impedancjach itd. Przerabiłąem juz temat wymiany skrzyni z AX4S na AX4N i na dodatek z róznych roczników - tzn z innymi wiazkami silnikowymi , ECM-ami itd. - jest to wykonalne.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Czyli jest prawdopodobieństwo,że się uda....w każdym razie będę próbował bo w przyszłym tyg. będę miał już skrzynkę i spróbujemy ją zamontować. Trochę mnie posmucił opis konwertera. Będę miał skrzynię wraz z konwerterem od silnika 3.0L. Może nie wyjdzie jakiś problem.....zobaczymy czy w ogóle wlezie. Po prostu była okazja i nie było co zwlekać choć studiowałem prawie 2 dni po necie czy spasuje ale na 100% się nie dowiedziałem i zaryzykowałem.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Konwerter spokojnie zamontujesz - inny stall speed nie oznacza że jest niepasujący - będzie jedynie mial inna charakterystykę, ale przy normalnej eksploatacji nie powinno być problemu. Jak dla mnie największym problemem może być dzwon - nie wiem, czy dla 3.0 12v i 3.8 są identyczne , bo na 100 % wiem, że dla durateca jest inny (ale tam nie stosowano AX4S).

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Man nadzieje,że spasuje...cały czas jestem dobrej myśli,że jak było AXOD-E to wlezie AXOD-E :) - może obudowy też produkowali jednakowe - na jednej taśmie montowali :-)
Na razie mogę gdybać dopóki nie przymierze jej do silnika.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Zmieniłem temat,ponieważ potrzebuję teraz rad jak zamontować skrzynię.
Silnik mi wisi na boku. Mniej-więcej wyobrażam sobie jak się zabrać za to :)

Na co zwrócić uwagę? Czy trzeba coś wypośrodkować,ustawić przy montażu konwertera na wał? Skrzynię też się może jakoś dopasowuje?

Muszę chyba ściągnąć półośki? (dobrze,że są i nie zwinął ich mechanior).

Aha - da się ściągnąć skrzynię bez zlewania oleju? No prosty rozum (u mnie ;) ) raczej tak. Bo możliwe,że gość mi z olejem przyślę :) Choć jeszcze będę się dopytywał o szczegóły go :)

To na razie tyle pytań:-) - Może jakieś skany/fotki archiwalne posiadacie koledzy? Z tego co pamiętam to Wiesia (czy jej mą) się w to bawił ale już od jakiegoś czasu nie ma jej na forum.....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Podczas montażu olej może byc w skrzyni, jest jednak kilka zasad montażu - konwerter zakładasz na skrzynie i dopiero taki zestaw montujesz do silnika (chodzi o to by nie uszkodzic panewki konwertera), dopiero po skręceniu skrzyni z silnikiem skręcasz konweter do wału silnika, a z gniazd półosi bedzie się wylewał olej. Dolny dekiel skrzyni trzeba zdemontować dopiero do wymiany filtra i wymiany oleju, bocznego dekla nie musisz ruszać (pod nim jest valve body - sterowanie skrzyni), podpięcie kabelków to jak klocki lego - wszystko pasuje tylko w odpowiednie miejsce.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

brolcio pisze: dopiero po skręceniu skrzyni z silnikiem skręcasz konweter do wału silnika,
Nie kapuje trochę....Jeśli skrzynię przykręcę do silnika to jak mam dostać się do konwertera? Jest jakaś dziura czy co? Bo obudowa jest jednolita skrzyni i konwertera. Czy potrzeba ściągnąć obudowę sterowania i samo sterownie aby dostać się do konwertera z zewnątrz po założeniu skrzyni do silnika?? Naprawdę nie mogę zrozumieć tej zasady - nie dziwota :) jeszcze tego nie robiłem a więc moja wyobraźnia jest taka jak widać :/

Poniżej przykładowe zdjęcie z Allegro:

Obrazek
Autor zdjęcia - Realista_R1

Może mi jakoś naszkicujecie które pierwsze wkręcać śruby a którędy się dokręca konwerter do wału - PROSZĘ !
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Sam tego nie robilem ale na dolnej stronie dzwonu od strony silnika jest "okienko" umożliwiające skręcenie konwertera z silnikiem - sam konwerter przykręcasz do koła zębatego rozrusznika (obraca się silnikiem by dostać się do kolejnych gniazd śrub). Wkładanie w odwrotnej kolejności tj przykręcenie konwertera i montaż do tego skrzyni w 99% gwarantuje uszkodzenie panewki konwertera (jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia simeringu uszczelniającego konwerter na szyjce) a w następstwie wyciek z skrzyni biegów itd.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Japierdykam.......nie jest to taki proste jak by się wydawało :/
Zanim wmontujemy to chyba ją oglądniemy 10 razy :)

w przyszłym tyg. dopiero mi przyjdzie więc obczaimy "co i jak" :)

[ Dodano: 2009-08-04, 21:56 ]
Aha....nie pomyślałem o tym,że sprzedający może sam uszkodził coś przy demontażu..(już rozkręcona) i jak rozpoznać? Co w ogóle powinno być? Kurde...ja nawet nie wiem jak wygląda wnętrze dzwona,jakie simmeringi,panewki itp. Ile czego powinno być i gdzie? Pomóżcie chłopaki w rozeznaniu - PLISS !!
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Oględziny zewnętrzne mogą sporo pomóc. Zacznij od obejrzenia szyjki konwertera - pewnie ma wyżłobienie od simeringu po zewnętrznej - jak nie jest głębokie to to "olej ciepłym moczem" i przejdz do oględzin panewki po wewnętrznej stronie szyjki - jak nie ma wyżłobień to powinna być OK (mozesz ją wymienić - kosztuje kilka zeta ale jest trochę zabawy z jej wymianą -chodzi głównie o jej wprasowanie tak by jej nie rozwalić). Siemering znajdziesz wokół wałka w "dzwonie" - kosztuje max 50 zeta - obejrzyj i oceń czy jest cały - jak masz wątpliwości to wymień (tylko dobrze nowy wprasuj po oczyszczeniu z fabrycznej farby wklejając go na silikon (miałem juz dwa przypadki "wypadnięcia simeringu" i sugeruje dmuchać na zimne - dlatego sugeruje obdrapanie z farby). Obejrzyj dokładnie wałek na który zakłada się konwetrter - jak ma wżery to odpuść sobie zakładanie tej skrzyni bez wymiany tego wałka (kosztowne bo musisz rozebrać sporą część skrzyni). Jak możesz to podeślij mi fotki szyjki konwertera i simeringu - może coś więcej podpowiem ( brolcio13@wp.pl ).

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

To super :)
Skrzynię zapłaciłem już ale wyślę mi dopiero w przyszłym tygodniu - sam go poprosiłem o wysyłkę późniejszą.

Zdjęcia na pewno popstrykam i prześlę Ci na mail-a ale jak pisałem w przyszłym tygodniu.
Na razie się przygotowuję do montażu teoretycznie dzięki Waszym wskazówkom ;)
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Jak to rozważasz teoretycznie to przygotuj się na demontaż czujnika prędkości przed montażem - jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia go podczas manewrowania skrzynią. Przygotuj się na odkręcenie kolumny kierownicy od maglownicy (jest tam dośc ciasno i ułatwia to pracę (przynajmniej w II-gen). Licz sie z koniecznością wypinania wahaczy ze sworzni dolnych ( w III-gen jest to wielce wskazane by zamontować półosie - ale wykonalne bez).

ODPOWIEDZ