Montaż szkrzyni - potrz. instr.
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Montaż szkrzyni - potrz. instr.
Hejka.
Na RockAuto jest taki opis:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
To jest cena za nową skrzynię czy za naprawę?
Do Windstara jest inna:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
tak,że nie spasuje do mojego ten typ - w Winim jest AX4S a u mnie AXOD-E. A możę dało by się wsadzić AX4S i komp zmienić sterujący? jak to widzicie?
[ Dodano: 2009-07-29, 15:38 ]
Aha - a z silnika 3.0 spasuje? Oznaczenie jest takie:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
Numer do 3.8L jest 961217 a do 3.0L - 961215.
Taurusiki mają te same skrzynki w 3.8 i 3.0 co Sable.
Na chłopski rozum jeśli była AXOD-E to AXOD-E ma być Ale czytak do końca......
Ale kombinuję
Na RockAuto jest taki opis:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
To jest cena za nową skrzynię czy za naprawę?
Do Windstara jest inna:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
tak,że nie spasuje do mojego ten typ - w Winim jest AX4S a u mnie AXOD-E. A możę dało by się wsadzić AX4S i komp zmienić sterujący? jak to widzicie?
[ Dodano: 2009-07-29, 15:38 ]
Aha - a z silnika 3.0 spasuje? Oznaczenie jest takie:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,8556
Numer do 3.8L jest 961217 a do 3.0L - 961215.
Taurusiki mają te same skrzynki w 3.8 i 3.0 co Sable.
Na chłopski rozum jeśli była AXOD-E to AXOD-E ma być Ale czytak do końca......
Ale kombinuję
Ostatnio zmieniony 02 sie 2009, 12:36 przez MarDan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
AXOD i AX4S to praktycznie te same skrzynie ale moze roznia sie jakimis drobiazgami... Skrzynia ma dopisek REMAN czyli remanufactured czyli fabrycznie odnowiona odbudowana skrzynia uzywana. Nie ma jej , wysylka moze byc opozniona o 7 dni. Pasuje do aut z silnikami o oznaczeniu "4" w VIN.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
A czy z silnika 3.0L będzie pasować do 3.8L ? Ten sam rocznik produkcji.
Nie wiem ale wydaje mi się na chłopski rozum,że jak szła produkcja pojazdów o poj. 3.0 i 3.8 to skrzynie chyba te same ładowali.....
Ale mieszam wybaczcie.........
Nie wiem ale wydaje mi się na chłopski rozum,że jak szła produkcja pojazdów o poj. 3.0 i 3.8 to skrzynie chyba te same ładowali.....
Ale mieszam wybaczcie.........
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Biorac pod uwage ze do 3.0 ma koncowke 15 a 3.8 17 w numerze produktu musi byc jakas roznica, prawdopodobnie skrzynie sa te same ale osprzet, jakies podlaczenia itp pewnie sa rozne i bedzie trzeba przerabiac. To tylko moje przypuszczenie...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Oznaczenie skrzyni opisuje w największym uproszczeniu szereg do którego ta skrzynia należy. W tym szeregu mamy wiele wersji itd. Nie wiem czy do vulcana i eseksa podejdzie ta sama obudowa skrzyni (a dokładniej dzwon). Prawdopodobnie kolejną różnicą będzie konwerter - w vulcanie jest dwu-tabowy w eseksie przypuszczem, że trzytabowy w duratecu cztero-tabowy (ilośc tabów oznacza stall speed konwertera), w zależności od rocznika w sterowaniu występowały zawory o różnych impedancjach itd. Przerabiłąem juz temat wymiany skrzyni z AX4S na AX4N i na dodatek z róznych roczników - tzn z innymi wiazkami silnikowymi , ECM-ami itd. - jest to wykonalne.
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Czyli jest prawdopodobieństwo,że się uda....w każdym razie będę próbował bo w przyszłym tyg. będę miał już skrzynkę i spróbujemy ją zamontować. Trochę mnie posmucił opis konwertera. Będę miał skrzynię wraz z konwerterem od silnika 3.0L. Może nie wyjdzie jakiś problem.....zobaczymy czy w ogóle wlezie. Po prostu była okazja i nie było co zwlekać choć studiowałem prawie 2 dni po necie czy spasuje ale na 100% się nie dowiedziałem i zaryzykowałem.
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Konwerter spokojnie zamontujesz - inny stall speed nie oznacza że jest niepasujący - będzie jedynie mial inna charakterystykę, ale przy normalnej eksploatacji nie powinno być problemu. Jak dla mnie największym problemem może być dzwon - nie wiem, czy dla 3.0 12v i 3.8 są identyczne , bo na 100 % wiem, że dla durateca jest inny (ale tam nie stosowano AX4S).
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Man nadzieje,że spasuje...cały czas jestem dobrej myśli,że jak było AXOD-E to wlezie AXOD-E - może obudowy też produkowali jednakowe - na jednej taśmie montowali :-)
Na razie mogę gdybać dopóki nie przymierze jej do silnika.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Zmieniłem temat,ponieważ potrzebuję teraz rad jak zamontować skrzynię.
Silnik mi wisi na boku. Mniej-więcej wyobrażam sobie jak się zabrać za to
Na co zwrócić uwagę? Czy trzeba coś wypośrodkować,ustawić przy montażu konwertera na wał? Skrzynię też się może jakoś dopasowuje?
Muszę chyba ściągnąć półośki? (dobrze,że są i nie zwinął ich mechanior).
Aha - da się ściągnąć skrzynię bez zlewania oleju? No prosty rozum (u mnie ) raczej tak. Bo możliwe,że gość mi z olejem przyślę Choć jeszcze będę się dopytywał o szczegóły go
To na razie tyle pytań:-) - Może jakieś skany/fotki archiwalne posiadacie koledzy? Z tego co pamiętam to Wiesia (czy jej mą) się w to bawił ale już od jakiegoś czasu nie ma jej na forum.....
Na razie mogę gdybać dopóki nie przymierze jej do silnika.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Zmieniłem temat,ponieważ potrzebuję teraz rad jak zamontować skrzynię.
Silnik mi wisi na boku. Mniej-więcej wyobrażam sobie jak się zabrać za to
Na co zwrócić uwagę? Czy trzeba coś wypośrodkować,ustawić przy montażu konwertera na wał? Skrzynię też się może jakoś dopasowuje?
Muszę chyba ściągnąć półośki? (dobrze,że są i nie zwinął ich mechanior).
Aha - da się ściągnąć skrzynię bez zlewania oleju? No prosty rozum (u mnie ) raczej tak. Bo możliwe,że gość mi z olejem przyślę Choć jeszcze będę się dopytywał o szczegóły go
To na razie tyle pytań:-) - Może jakieś skany/fotki archiwalne posiadacie koledzy? Z tego co pamiętam to Wiesia (czy jej mą) się w to bawił ale już od jakiegoś czasu nie ma jej na forum.....
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Podczas montażu olej może byc w skrzyni, jest jednak kilka zasad montażu - konwerter zakładasz na skrzynie i dopiero taki zestaw montujesz do silnika (chodzi o to by nie uszkodzic panewki konwertera), dopiero po skręceniu skrzyni z silnikiem skręcasz konweter do wału silnika, a z gniazd półosi bedzie się wylewał olej. Dolny dekiel skrzyni trzeba zdemontować dopiero do wymiany filtra i wymiany oleju, bocznego dekla nie musisz ruszać (pod nim jest valve body - sterowanie skrzyni), podpięcie kabelków to jak klocki lego - wszystko pasuje tylko w odpowiednie miejsce.
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Nie kapuje trochę....Jeśli skrzynię przykręcę do silnika to jak mam dostać się do konwertera? Jest jakaś dziura czy co? Bo obudowa jest jednolita skrzyni i konwertera. Czy potrzeba ściągnąć obudowę sterowania i samo sterownie aby dostać się do konwertera z zewnątrz po założeniu skrzyni do silnika?? Naprawdę nie mogę zrozumieć tej zasady - nie dziwota jeszcze tego nie robiłem a więc moja wyobraźnia jest taka jak widaćbrolcio pisze: dopiero po skręceniu skrzyni z silnikiem skręcasz konweter do wału silnika,
Poniżej przykładowe zdjęcie z Allegro:
Autor zdjęcia - Realista_R1
Może mi jakoś naszkicujecie które pierwsze wkręcać śruby a którędy się dokręca konwerter do wału - PROSZĘ !
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Sam tego nie robilem ale na dolnej stronie dzwonu od strony silnika jest "okienko" umożliwiające skręcenie konwertera z silnikiem - sam konwerter przykręcasz do koła zębatego rozrusznika (obraca się silnikiem by dostać się do kolejnych gniazd śrub). Wkładanie w odwrotnej kolejności tj przykręcenie konwertera i montaż do tego skrzyni w 99% gwarantuje uszkodzenie panewki konwertera (jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia simeringu uszczelniającego konwerter na szyjce) a w następstwie wyciek z skrzyni biegów itd.
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Japierdykam.......nie jest to taki proste jak by się wydawało
Zanim wmontujemy to chyba ją oglądniemy 10 razy
w przyszłym tyg. dopiero mi przyjdzie więc obczaimy "co i jak"
[ Dodano: 2009-08-04, 21:56 ]
Aha....nie pomyślałem o tym,że sprzedający może sam uszkodził coś przy demontażu..(już rozkręcona) i jak rozpoznać? Co w ogóle powinno być? Kurde...ja nawet nie wiem jak wygląda wnętrze dzwona,jakie simmeringi,panewki itp. Ile czego powinno być i gdzie? Pomóżcie chłopaki w rozeznaniu - PLISS !!
Zanim wmontujemy to chyba ją oglądniemy 10 razy
w przyszłym tyg. dopiero mi przyjdzie więc obczaimy "co i jak"
[ Dodano: 2009-08-04, 21:56 ]
Aha....nie pomyślałem o tym,że sprzedający może sam uszkodził coś przy demontażu..(już rozkręcona) i jak rozpoznać? Co w ogóle powinno być? Kurde...ja nawet nie wiem jak wygląda wnętrze dzwona,jakie simmeringi,panewki itp. Ile czego powinno być i gdzie? Pomóżcie chłopaki w rozeznaniu - PLISS !!
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Oględziny zewnętrzne mogą sporo pomóc. Zacznij od obejrzenia szyjki konwertera - pewnie ma wyżłobienie od simeringu po zewnętrznej - jak nie jest głębokie to to "olej ciepłym moczem" i przejdz do oględzin panewki po wewnętrznej stronie szyjki - jak nie ma wyżłobień to powinna być OK (mozesz ją wymienić - kosztuje kilka zeta ale jest trochę zabawy z jej wymianą -chodzi głównie o jej wprasowanie tak by jej nie rozwalić). Siemering znajdziesz wokół wałka w "dzwonie" - kosztuje max 50 zeta - obejrzyj i oceń czy jest cały - jak masz wątpliwości to wymień (tylko dobrze nowy wprasuj po oczyszczeniu z fabrycznej farby wklejając go na silikon (miałem juz dwa przypadki "wypadnięcia simeringu" i sugeruje dmuchać na zimne - dlatego sugeruje obdrapanie z farby). Obejrzyj dokładnie wałek na który zakłada się konwetrter - jak ma wżery to odpuść sobie zakładanie tej skrzyni bez wymiany tego wałka (kosztowne bo musisz rozebrać sporą część skrzyni). Jak możesz to podeślij mi fotki szyjki konwertera i simeringu - może coś więcej podpowiem ( brolcio13@wp.pl ).
-
Topic author - Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
To super
Skrzynię zapłaciłem już ale wyślę mi dopiero w przyszłym tygodniu - sam go poprosiłem o wysyłkę późniejszą.
Zdjęcia na pewno popstrykam i prześlę Ci na mail-a ale jak pisałem w przyszłym tygodniu.
Na razie się przygotowuję do montażu teoretycznie dzięki Waszym wskazówkom
Skrzynię zapłaciłem już ale wyślę mi dopiero w przyszłym tygodniu - sam go poprosiłem o wysyłkę późniejszą.
Zdjęcia na pewno popstrykam i prześlę Ci na mail-a ale jak pisałem w przyszłym tygodniu.
Na razie się przygotowuję do montażu teoretycznie dzięki Waszym wskazówkom
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Jak to rozważasz teoretycznie to przygotuj się na demontaż czujnika prędkości przed montażem - jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia go podczas manewrowania skrzynią. Przygotuj się na odkręcenie kolumny kierownicy od maglownicy (jest tam dośc ciasno i ułatwia to pracę (przynajmniej w II-gen). Licz sie z koniecznością wypinania wahaczy ze sworzni dolnych ( w III-gen jest to wielce wskazane by zamontować półosie - ale wykonalne bez).