taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Ogólnie o Taurusach i Sable'ach

Topic author
pila
Posty: 27
Rejestracja: 16 paź 2007, 05:22
Skąd: krakow

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: pila »

gdzie ;) chlodnica jest z przodu i ma naped elektryczny , a to cwierka od strony kabiny po stronie kierowcy , zobacz u siebie mamy takie same silniki ;)
moj szatan ;


Topic author
pila
Posty: 27
Rejestracja: 16 paź 2007, 05:22
Skąd: krakow

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: pila »

sciagam instrukcje ;) dzieki , zobaczymy co to ;)
moj szatan ;


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: Żeton »

„Ćwierkanie” na wolnych obrotach to najczęściej łożysko (ale w „początkowej fazie rozwałki”):
- łożysko koła pasowego klimy (koło pasowe sprężarki klimy zawsze kręci się z paskiem - niezależnie od tego czy klima jest włączona czy wyłączona)
- łożysko rolki biernej
- łożysko rolki napinacza paska.

Najlepiej ściągnij pasek wielorowkowy i kręcąc kółkami sprawdź które łożysko hałasuje (jeśli potrzebujesz to masz wszystkie kółka z łożyskami "na zapasie").

UWAŻAJ: jeśli winne jest łożysko koła pasowego Klimy to wtedy koniecznie POSPIESZ SIĘ Z WYMIANĄ. Jak łożysko koła pasowego klimy rozleci się całkiem to całkiem zablokuje koło wraz z paskiem i nie dasz rady wtedy w ogóle uruchomić silnika (na szczęście tylko to jedno łożysko daje ten wredny efekt). Silnik wtedy nie reaguje na kluczyk, kontrolki po włączeniu kluczyka przygasają i wszystko pozornie wygląda na słaby akumulator, zwarcie rozrusznika lub zatarty silnik. Łatwo to sprawdzić (bo jeśli jeszcze od prób nie spaliła się cewka rozrusznika) to po zdjęciu paska silnik staruje bez problemu).

PS.
1. Tak przy okazji to pasek w Taurusie z silnikiem 3.0lV612V jest identyczny z tym od Mercedesa Vito – a duuużo tańszy - nie trzeba przepłacać za "amerykana")
2. Jeśli będziesz potrzebował to mam wszystkie te rolki/koła z łożyskami "na zapasie"


Topic author
pila
Posty: 27
Rejestracja: 16 paź 2007, 05:22
Skąd: krakow

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: pila »

hej dzieki , ale tam szukalem i tam nic nie piszczy wyszlo mi ze to jest synchronizator wtrysku tzw cps ( camshaft position sensor cos takiego ) i tutaj cos znalazlem http://www.ehow.com/how_5044617_change- ... aurus.html
moj szatan ;


piotrekzet

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o zablokowaną klimę - da się odpalić po przestawieniu nawiewu na VENT - to jedyne ustawienie, gdzie klima jest odłączona.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: RadAg! »

Jezeli to by byly rolki od paska to sa po lewej stronie silnika patrzac od przodu i raczej dzwiek nie rozchodzi sie na boki. Mysle ze to co innego. A co do wentylatora - u kolezanki w VW golfie wentylator ocieral o waz od ukladu chlodzenia...pewnego razu przetarl waz do konca powodujac utrate cisnienia na ukl. chlodzenia w czasie jazdy i zagrzanie silnika...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Żeton
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2007, 20:47
Skąd: Mielec

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: Żeton »

piotrekzet - silnika zatrzymanego przez zablokowane koło pasowe klimy nie da się uruchomić bez zdjęcia paska. Żaden wyłącznik tu nic nie pomoże (on steruje elektrosprzęgłem klimy połączonym ze sprężarką - które to sprzęgło dołącza się do koła pasowego).
Koło pasowe klimy ZAWSZE się kręci (jeśli tylko pasek jest założony).


piotrekzet

Re: taurus 3.0 problem z silnikiem !!

Post autor: piotrekzet »

Żeton - zgadza się, wykonałem drastyczny skrót myślowy :) Chodziło mi o to, że jeśli kompresor klimy się rozsypie i jest zablokowany to można uruchomić silnik przełączając na VENT. Oczywiście samo łożysko z kołem pasowym od kompresora kręci się cały czas, tak jak napisałeś, natomiast napęd nie jest przenoszony na kompresor :)

ODPOWIEDZ