Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

GG, skype, telefon i inne formy kontaktu z nami.
Awatar użytkownika

Topic author
GlareType
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:47
Samochód: Dodge Charger R/T 2014
Skąd:

Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: GlareType »

Panowie,
Jako, że niebawem moje auto (Dodge Charger 2014) dopłynie do mnie do portu w Gdyni, chciałbym spytać o radę kogo możecie polecić na Pomorzu kto fachowo zrobi (najlepiej na miejscu) przeróbkę tylnich świateł? Oczywiście mowa o kierunkach ale również o dołożeniu przeciwmgielnego. Słyszałem o różnych sposobach - wycinanie kloszy, wstawianie żółtych LEDów, które przebiją się przez czerwony klosz, dostawianie listwy ledowej na zderzak jako wsteczny, a w miejscach wstecznego kierunki.
Przyznam, że szkoda będzie ingerować w oryginalne lampy ale skoro takie przepisy to trzeba coś zrobić.
Idealnie byłoby wyjechać na kołach z portu i od razu kierować się w okolicy na przeróbkę.
Z góry dzięki za wszelkie info.

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: wojtekrobert »

Możesz spróbować wystąpić do ministra infrastruktury o jednostkowe odstapienie od warunkow technicznych, poczytaj o tym.
Co do przerobek na pomorzu to Ci nie podpowiem, jak coś to poludnie.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8


piotrekzet

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: piotrekzet »

Tak jak pisze Wojtek, przy jednorazowym sprowadzeniu samochodu (tym bardziej, że to mienie przesiedleńcze) możesz pokombinować.
Przeciwmgielnego chyba w ogóle nie musisz mieć, skoro fabrycznie nie było.
Nie wycinaj żadnych dziur w lampach, jeśli będziesz musiał coś zrobić to lepiej wpakuj kierunki w światła cofania (diodowe, niezależnie od tych żarówek cofania, tyle żeby na pomarańczowo mrugało przy skręcaniu).


sliwma
Posty: 212
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: brak
Skąd: Poznań/Wrocław

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: sliwma »

Co do kierunków, możesz włożyć pomarańczowe żarówki w miejsce cofania a światło cofania zrealizować poprzez ramkę tablicy rejestracyjnej ze światłem cofania.
Obrazek
Tu zostaje problem pmgłowego.

Albo wykorzystując oświetlenie ostrzegawcze Whelena, ramka na tablicę rejestracyjną i dwie lampy kierunkowe, albo jedna czerwona jedna biała albo dwie czerwono-białe, biała cofania a czerwona pmgłowa (oczywiście, w trybie steady-burn). :)
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: RadAg! »

Aktualnie na rynku jest ogromna ilośc żarówek ledowych które świecą na biało, żółto, czerwono i we wszystkich tych kolorach na raz. Polecam sklepledowy.pl. Jeżeli szukasz fachowców zasięgnij języka u Mariusza AZI Izdebskiego z firmy Rodz Factory w Gdańsku. Chłopaki ogarniają klasyki ale na pewno doradzą tobie w sprawie świateł. Możesz dodać że jesteś swój chłop od szeryfa z Bytowa :D
http://polnocna.tv/news/5085
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Marko
Posty: 97
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: Marko »

Mimo wszystko nie skupiałbym się na Pomorzu. Bardzo dobry kontakt na Opole otrzymałeś chyba od swojego kolegi z pracy (posiadacza Forda Torino GT 1970). Wykonania HD Customs naprawdę są warte swojej ceny.
Co do "odstąpień od warunków technicznych" - to jest z nimi tak jak z Yeti. Ktoś coś słyszał ktoś coś widział podobnego , ale konkretnie to zero faktów i namacalnych dowodów. Wg mojej wiedzy od 2013 roku takiej możliwości fizycznie nie ma.!
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.


piotrekzet

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: piotrekzet »

Ale nadal jest możliwość jeżdżenia samochodem bez homologacji na EU w przypadku sprowadzenia jednego auta rocznie :)

Awatar użytkownika

Topic author
GlareType
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:47
Samochód: Dodge Charger R/T 2014
Skąd:

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: GlareType »

wojtekrobert pisze:Możesz spróbować wystąpić do ministra infrastruktury o jednostkowe odstapienie od warunkow technicznych, poczytaj o tym.
piotrekzet pisze:Ale nadal jest możliwość jeżdżenia samochodem bez homologacji na EU w przypadku sprowadzenia jednego auta rocznie :)
Przyznam, że jestem bardzo zaskoczony takim rozwiązaniem sprawy. Ciekawa lektura na wygooglowanie. Myślałem, że w kwestii świateł jest to krótka piłka podczas kontroli - nie ma pomarańczowych migaczy - zabieramy dowodzik, mandat i ponowny przegląd.

Co do wstawienia kierunków w miejsce lamp wstecznych - będzie to zdecydowanie mało ciekawie wyglądać, gdyż klosze są zbyt centralnie osadzone.
Słyszałem już o dobrych żarówkach żółtych, które bez problemu przebiją się przez czerwony klosz i zrobią pożądany efekt.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: KARLone »

najlepiej będzie wstawić pomarańczowe kierunki w lampy cofania. Dodatkowo dołożysz dyskretne ledy na cofanie i przeciwmgielne (są zespolone zestawy, takie wąskie - pasowało by do formy w jakiej jest utrzymany tył auta.

żeby wyjechać na kołach z portu, to musisz mieć ważne ubezpieczenie na terytorium PL i zarejestrowane na siebie. Jak ja sprowadzałem, to jeździłem po Polsce przez jakiś miesiąc na amerykańskich tablicach. Ubezpieczenie można było kupić gdzieś w agencjach na terenie portu, koszt ok 10 lat temu 200 zł/m-c. Nie wiem jak teraz. Dopytaj w pzu np.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: KARLone »

a przednie świecą prawidłowo?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:najlepiej będzie wstawić pomarańczowe kierunki w lampy cofania.
Nie potrzebne heniowanie w XX! wieku, kiedy mamy żarówki LED. Ja mam u siebie czerwone klosze i pomarańczowe żarówki LEDOWE, które je przebijają, dodatkowo żarówka ma także biały kolor który działa jako pozycja - I TO W JEDNEJ ŻARÓWCE.

Nie słuchaj takich starych średniowiecznych patenciarzy jak Karol tylko zrób to porządnie. Masz drogie auto, pracujesz za granicą - wątpię żebyś musiał kombinować po taniości i wybierać gówniane rozwiązania. Po co masz jechać do Opola specjalnie też nie wiem. W 3mieście na pewno znajdzie się kilka firm które zrobią taką przeróbkę porządnie wg najnowszych trendów. Odezwałbym się pod adres, który podałem wyżej.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
GlareType
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2016, 13:47
Samochód: Dodge Charger R/T 2014
Skąd:

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: GlareType »

KARLone pisze:a przednie świecą prawidłowo?
Tak. Mam te szczęście, że auta na Bliski Wschód muszą mieć asymetryczne lampy. (chociaż nigdy nie sprawdzałem)
RadAg! pisze:W 3mieście na pewno znajdzie się kilka firm które zrobią taką przeróbkę porządnie wg najnowszych trendów. Odezwałbym się pod adres, który podałem wyżej.
Napisałem do nich maila. Jestem ciekaw rozwiązania. Z tego co widzę, żarówki od kierunku mam ledowe, więc jeżeli klosz przepuści, to do wymiany pójdzie jakieś 10x żarówek na lampę.
Tak to obecnie wygląda:


Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: KARLone »

Radek, ten model ma zespolone lampy, tam się nie wymienia żaróweczek jak poczciwych samochodach, tam się wymienia całą lampę jak nie świeci, dlatego lepiej poheniować lampy cofania, będzie w miarę dyskretnie i nic nie uszkodzisz, pod warunkiem, że tam jest żarówka a nie led.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:Radek, ten model ma zespolone lampy, tam się nie wymienia żaróweczek jak poczciwych samochodach, tam się wymienia całą lampę jak nie świeci, dlatego lepiej poheniować lampy cofania, będzie w miarę dyskretnie i nic nie uszkodzisz, pod warunkiem, że tam jest żarówka a nie led.
Widzisz, myślałem że to ty jesteś stary lamer a to ja jestem zacofany :d Ale nie licz na żadne "sorry winetu" ;D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Przeróbka świateł USA-->EU na Pomorzu

Post autor: piotrekzet »

Ledowe lampy mam już w tbirdzie z 1997 :P Te szerokie :)

ODPOWIEDZ