Co o tym sądzicie?

GG, skype, telefon i inne formy kontaktu z nami.

Topic author
seba4x4

Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

Zwracam się do Was z prośbą o ocenę sytuacji i potencjalne podpowiedzi. Problem wygląda następująco: od pewnego czasu T-bird zaczął "myszkować" po drodze. Oczywiście jest tym bardziej odczuwalne, im szybciej jadę. Podejrzewałem sworzeń wahacza (lub tuleję), szczegółowe badanie na stacji diagnostycznej nie wykazało żadnych (dosłownie) luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Nie ukrywam że problem jest męczący i nieco stresujący (nadmieniam, że kierownice nie zmieniła położenia), moim zdaniem wszystko wskazuje na maglownicę, czy ktoś z Was miał taki problem? Jeśli tak, to czy jest to "naprawialne" czy też trzeba całą wymieniać? I tyle na razie ;)

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: BartekV8 »

A geometrię Ci sprawdzali?
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

W sumie nie, ale z tym cały czas jest spoko. Kierownica na środku i brak ściągania. To myszkowanie wymaga dwóch rąk na kierownicy i stałego szybkiego kontrowania...... Takie "mikro" skręty....


Adam_m
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2016, 08:23
Samochód: Ford Thunderbird '95 V8
Skąd: Nowy Sącz

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: Adam_m »

A opony w jakim wieku i stanie? Co do zawieszenia to jego stan czasem mozna sprawdzic tylko je rozbierajac. Na stacji diagnostycznej nie wszystko wyjdzie.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: cezar62 »

Bym koniecznie pojechał do normalnego mechanika na sprawdzenie. Z moich doświadczeń, diagności to często ludzie, którzy niekoniecznie potrafią znaleźć problem w samochodzie. Oni wiedzą co znaleźć, żeby nie podbić dowodu rejestracyjnego i ta wiedza to wszystko.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: KARLone »

Mnie sie tez nie zdarzylo zeby diagnosta na stacji znalazl przyczyne. Nawet jak bylo rozkapione lozysko to wg pana diagnosty luzu nie bylo. Przyczyna ujawni sie dopiero gdy gosciu zacznie ustawiac geometrie. Wtedy dopiero wszystkim kreci i patrzy co sie poddaje a co nie.

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: BartekV8 »

Zrób geometrię w warsztacie, który głównie tym się zajmuje- ma największe doświadczenie. Może od dawna była skopana a jak opony sie trochę poddały w ostatnim czasie to auto zaczęło myszkować.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

Powiem tak, razem z diagnostą w kanale siedziałem i kilka minut szarpaliśmy i obserwowaliśmy każdy element. Co do geometrii.... poszukam fachowców i sprawdzimy ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: RadAg! »

Geometria i opony tak jak piszą koledzy powyżej :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

No dobra, jeden z znajomych podjął się ustawienia geometrii. W związku z powyższym kolejne pytanie..... Czy ktoś z Was zna kąty pochylenia i zbieżności dla mojego T-birda? Może być problem z odnalezieniem tego tak "z partyzanta".... ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: RadAg! »

seba4x4 pisze: 24 lip 2017, 12:56 No dobra, jeden z znajomych podjął się ustawienia geometrii.
Jeżeli się podjął a nie ma danych to ja też mogę się podjąć ;) Ustawienie zbieżności to żadna filozofia, ot kręcenie śrubami. Znajomi w tym przypadku to najgorsze rozwiązanie. Podjedź do warsztatu, który zajmuje się geometrią profesjonalnie. Zanim wjedziesz na stanowisko niech poszukają w systemie twojego T'birda, jeśli jest to jesteś w domu, jeśli nie to jedź do kolejnego zakładu. W takim Bytowie geometrię ustawia praktycznie każda Okręgowa Stacja Diagnostyczna, a jest ich z 5 albo 6. W Wągrowcu czy innym mieście w twojej okolicy może być tylko lepiej.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

Mój znajomy to profesjonalny mechanik i "posiadacz" stacji diagnostycznej ;) Wierz mi, nie każdy chce się podjąć roboty przy T-birdzie.... ;)

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: pecha »

Podstawa to odpalenie programu i poszukanie czy jest dany samochód w bazie.
Jak nie ma to się szuka innej stacji.
Tu nie ma filozofii.


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

No i w trzeciej stacji mieli porządny program i w czwartek stawiam T-birda. Oby to tylko to ;)


Topic author
seba4x4

Re: Co o tym sądzicie?

Post autor: seba4x4 »

No dobra.... Geometria zrobiona, opony sprawdzone, powietrze napompowane (wszystko wg danych fabrycznych). Kierownica wróciła na miejsce, auto prowadzi się lepiej, ale........ No właśnie, aleee Nadal czuć myszkowanie, choć delikatniejsze. Mechanik wykonujący geometrię zwrócił uwagę na fakt, iż jest spory jałowy luz na kierownicy (przekładni), dopiero po 2-3 cm ruchu kierownicą skręcają się koła. Stwierdził, że po odłączeniu wspomagania jest tak samo. Stwierdził, że albo pompa daje za słabe ciśnienie albo przekładnia do bani.... Zastanawiam się, czy nie zacząć od wymiany płynu....

ODPOWIEDZ