Opony czternastki

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1986-1991

Topic author
Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Post autor: Aandrzej3 »

Jachętnie dwie wezmę do swojego sedana.

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Post autor: Taurus_GL »

cofi7 pisze:według zalecen producenta w pierwszej generacji na przod felgi 14" a na tyl 15", tak bynajmniej jest u mnie na naklejce. dlaczego 14"? podejrzewam zeby pompa wspomagania byla mniej wysilona
Jakos mi sie wierzyc nie chce, zeby na naklejce fabrycznej pisalo, ze z przodu maja byc 14 a z tylu 15. Byloby to po prostu niepraktyczne, chociazby z takich wzgledow jak tire-rotation czyli przemienianie kol co 6.000 mil przednie lewe- tylne prawe i odwrotnie. Osobiscie widzialem juz nie raz takie wynalazki jak np. nasze Nyski z przednimi czternastkami od Wolgi z przodu i z seryjnymi 16' z tylu- bez wspomagania jest podobno wtedy latwiej kierowac. Tutaj jest naprawde duzo Taurusow przypuszczam, ze sa popularniejsze niz nawet Duze Fiaty u nas i nikt raczej czegos takiego nie praktykuje. Ja osobiscie mam w swoim Taurusie z przodu 205/65R15 a z tylu 205/70R15 ale podobno oryginalne do Taurusa sa 65 jak mi powiedzieli w Firestone. Osobiscie wole jednak 70 bo kola wtedy lepiej wypelniaja nadkola, sprawiaja wrazenie wiekszych :-D
Tomekk pisze:Witam. Radzę kupić felgi 15 alu z II generacji. Sam takich używam i jest ok.
No coz oczywiscie mozna i tak, chociaz dla mnie felgi z Drugiej Generacji sa raczej malo atrakcyjne. Znacznie ciekawsze i wlasciwie od razu kojarzone z Taurusem sa 15 "plecionki" z Pierwszej Generacji i dlatego wlasnie zalozylem je w swoim samochodzie. W ogole Druga Generacja przy nieco lepszej odpornosci na korozje jest ogolnie nieco gorzej wykonana. Wystarczy spojrzec chociazby na wykonanie np. zderzakow- w I Gen byly czarno-siwe z chromowanymi listewkami, w II sa zawsze jednokolorowe. To samo z tapicerkami drzwi, deska rozdzielcza czy fotelami. Pierwsza Generacja miala do 89 tez niezbyt dopracowana deske rozdzielcza z nieco tandetna kierownica czy wskaznikami, model 90-91 mial juz calkiem fajne wnetrze z "drewienkami" i rozkladanym podlokietnikiem w tylnej kanapie natomiast II Gen ma tablice wykonana w calosci z najczesciej szarego plastiku, toporne przelaczniki do szyb i klamke wewnetrzna w drzwiach, brak podlokietnika na tylnej kanapie. Sable II Generacji jest juz wlasciwie tylko nieco zmienionym Taurusem- z charakterystycznym przetloczeniem wzdloz karoserii. Zdecydowanie bardziej podoba mi sie Sable pierwszej generacji- te "grube" z gladka karoseria bez jakichkolwiek przetloczen. Pod spodem zamieszczam fotke Taurusa sedana na zlomie, domowa przerobke na II Generacje- wlasnie z felgami z drugiej generacji. Poza tym mial jeszcze tapicerki na drzwiach takze z drugiej Gen. Pod spodem masz fotke wozu I Generacji z oryginalnymi felgami.
Obrazek
Felgi z II Generacji
Obrazek
Oryginaly :-D

PS. Oczywiscie SHO mialo takze swoje wlasne felgi. W pierwszej Gen byly to "plecionki" ze specjalnymi pokrywkami na sruby z logo S-H-O lub jesli Taurus byl bialy mial takze lakierowane na bialo felgi White SHO. Poza plecionkami wystepowaly takze calkiem nowoczesne felgi szescioramienne Slicer, obecnie rarytas, natomiast SHO II Generacji wykorzystywalo prawie zawsze felgi takie, jak ten zielony egzemplarz, zaleznie od wersji na wysoki polysk lub bardziej matowe.
Obrazek
Slicery czyli felgi "smukle" z Pierwszej Generacji...
Obrazek
Felgi SHO i LX z II Gen
Pozdro :564:
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Taurus_GL pisze: [...]natomiast II Gen ma tablice wykonana w calosci z najczesciej szarego plastiku, toporne przelaczniki do szyb i klamke wewnetrzna w drzwiach, brak podlokietnika na tylnej kanapie. Sable II Generacji jest juz wlasciwie tylko nieco zmienionym Taurusem- z charakterystycznym przetloczeniem wzdloz karoserii. ]
Ja mam podłokietnik na tylnej kanapie... Sable 2 generacji jest dość inny od Taurusa. Ma całkowicie inne lampy z przodu i z tyłu, brak przetłoczeń na masce, inne zderzaki, brak słupków z tyłu (boczne szyby i tylna tworzą jedną całość), coś tam jeszcze pewnie. Nie mam akurat teraz dostępu do auta mojej mamy, dzieli mnie od niego 2000 km... :cry: Ale tak z pamieci porównuję. Wnętrze trudno porównywać.Mój taurus to wersja GL a Sable to ta bogatsza wersja, nie pamiętam oznaczenia, chyba LS
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

pozniej pojde do garazu to zrobie zdjecie
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Post autor: Taurus_GL »

Patrzcie, na co natrafiłem w jednym z ostatnich Auto Światów- mam prenumeratę do USA :D Moje oko zawsze dostrzeże znajome widoki :what: :cool:
Obrazek
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re:

Post autor: RadAg! »

GAZDA pisze:ja szukam se zimówek nowych (a raczej nowszych, używanych) na moich mam już tylko 2 mm. w drodze do anglii jade przez niemcy a tam od tego roku, opony zimowe obowiązkowe!
Hej wiara. Mam pytanie, jak oni egzekwują to prawo w Niemczech z tymi zimówkami? Przygotowuję się do wyjazdu do kraju w grudniu i się cały czas zastanawiam czy kupować zimówki, które na wyspie Man kosztują o 20 funtów za sztukę więcej niż na kontynencie, czy zaryzykować i jechać na letnich? Zakładam że nie będzie śniegu, bo jak będzie to nie ma pytania. Chcę zaoszczędzić trochę kasy ale z drugiej strony mogę się wpakować w większe wydatki...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1729
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Opony czternastki

Post autor: jadaniel »

mi sie wydaje , że jak wracasz do pl w okresie zimowym to i tak bez zimuwek sobie nie posmigasz tym bardziej V8 RWD , a 40Ł to zznowu nie jest az tak dużo ;) mandat w niemcowni napewno bedzie wyzszy w razie kontoli , bo tam opony zimowe są obowiazkowe ,
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Opony czternastki

Post autor: RadAg! »

Nie 40 tylko 80Ł Daniel bo 4 oponki kurde a jeszcze trzeba założyć. Masz racje, że i tak potrzebuję zimówki ale właśnie myślę jak tu zaoszczędzić tym bardziej, że kupiłem letnie latem w PL, są nówki sztuki praktycznie a muszę je tu zostawić (bo jak je wezmę). Może uda się je sprzedać....
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Opony czternastki

Post autor: MichaŁ »

To Ty już tak na poważnie wracasz do łojczyzny ?
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Opony czternastki

Post autor: RadAg! »

Na 95% wyjeżdżam z wyspy a gdzie dojadę, jeszcze nie wiem, tam gdzie będzie praca...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Opony czternastki

Post autor: MichaŁ »

RadAg! pisze:tam gdzie będzie praca...
czyli do kraju nie wracasz :D
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Opony czternastki

Post autor: RadAg! »

MichaŁ pisze:
RadAg! pisze:tam gdzie będzie praca...
czyli do kraju nie wracasz :D
W Polsce też szukam :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 412
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Opony czternastki

Post autor: pietia30 »

nowe opony letnie wyślij do Polski jakąś pocztą i po kłopocie ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Opony czternastki

Post autor: RadAg! »

pietia30 pisze:nowe opony letnie wyślij do Polski jakąś pocztą i po kłopocie ;)
Taka wysyłka to by pewnie 2 krotnie przewyższyła ich wartość :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 412
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Opony czternastki

Post autor: pietia30 »

RadAg! pisze:
pietia30 pisze:nowe opony letnie wyślij do Polski jakąś pocztą i po kłopocie ;)
Taka wysyłka to by pewnie 2 krotnie przewyższyła ich wartość :D
a to zmienia postać rzeczy...zaryzykuj i leć na nowych letnich, w grudniu u nas pikna pogoda będzie ;) to dasz radę ale jak Cię złapią w Germanii to mandat przekroczy 2 x wartość oponek... :D

NO RISK NO FUN Radziu :cool: :D

ODPOWIEDZ