Witam forumowiczów. I kilka słów o sobie

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1986-1991

Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Witam forumowiczów. I kilka słów o sobie

Post autor: Autor »

Na wstepie witam wszystkich, ponieważ to mój pierwszy post na tym forum. Jestem poniekąd szczęśliwym posiadaczem Taurusa oczywiście pierwszej generacji w wersji LX z digitalem i pełną elektryką + skóra, ponoc najbogatsza wersja jaka weszła do sprzedaży i walczę z nią bo chcialbym za 5 lat zarejestrowac go jako zabytek. Jak z kazdym starym samochodem sa z nim utarczki ale to moze w innych tematach. Staram sie w miare możliwosci naprawiac w nim sam ale czasami trzeba zajrzec do warsztatu dlatego jezeli macie jakies sprawdzone w okolicach gliwic (najlepiej nie dalej niz w promieniu 50 km) to prosze zostawcie informacje w temacie. Moze uda mi sie dodac jakies zdjecia.

Jeszcze raz witam i otwieram sezon napraw dla mojego byka:)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Czesc, mysle ze jak chcesz rejestrowac na zabytek to ten artykul moze byc pomocny:
http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... blice.html
Daj jakies fotki.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Hejka:)
Jesli chodzi o rejestrowanie na zabytek to nie wiem czy obecnie to dobry pomysł. Ponoć zniżki maja być zniesione i nie masz szansy wyjechać za granice bez zgody konserwatora zabytków... poza tym opinia rzeczoznawcy to coś koło 1200-1500 zł.
Wnioskuję, że masz byczka z 1989 roku? 3.0 czy 3.8?


Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Post autor: Autor »

3.0 wiem ze fabrycznie w tym modelu byl silnik 3.8 takze nie wiem jak to zostanie potraktowane, nie jestem na bierzaco z "zoltymi tablicami" takze zglebie temat jeszcze ale z tego co slyszalem umozliwiaja zakup oc na konkretny dzien badz tez tydzien.

dzieki za link napewno skorzystam

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Skad wiesz ze byl 3.8? Wynika z VINu czy ktos przed toba swapowal silnik?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

O ile włożenie skrzyni od 3.0 do 3.8 bądź odwrotnie jest w miarę sensowne (pamiętasz Radek, Wiesia tak zrobiła) o tyle przełożenie silnika to już bardziej upierdliwe, inaczej idą linki gazu, od skrzyni, od tempomatu, jest trochę inny wydech, o komputerze nie wspomnę. Nie chciałoby mi się robić takiej przekładki...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

No dokladnie Piotrek, dlatego pytam skad ten pomysl ze tam byl wczesniej 3.8...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Post autor: Autor »

RadAg! pisze:Skad wiesz ze byl 3.8? Wynika z VINu czy ktos przed toba swapowal silnik?
ano wynikalo to z dowodu w ktorym bylo tak napisane. Kupilem go bez silnika bo w domu stal drugi rozgruchotany przez rodzicow takze czesci do przelozenia bylo wystarczajaco, poza tym mechanik powiedzial ze bak musial przelozyc bo byla pompa z 3.8 i nie pasowala

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Acha...A to ciekawe, i wszystko poza pompa spasowalo?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Hm, muszę obejrzeć swoją pompę, ostatnio miałem wyciągnąć z sable ale nie pomyślałem, że w 3.0 może być inna...


Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Post autor: Autor »

witam po dluzszej przerwie. Zamykalem sesje takze nie bardzo mialem czas cokolwiek grzebac i niestety zabraklo mozliwosci napisania na forum. W miedzy czasie narodzil sie problem mianowicie mam strasznie twarde gumowe "przewody" ukladu chlodniczego pytajcie o informacje bo nie wiem za bardzo co pomogloby zdiagnozowac usterke.

Zdjecia zalacze tylko musze je zrobic auto juz jest prawie przygotowane do ich zrobienia :)

[ Dodano: 2009-06-29, 11:36 ]
RadAg! pisze:Acha...A to ciekawe, i wszystko poza pompa spasowalo?
podobno tak :/


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Twarde przewody od chłodnicy "pachną" uszczelką pod głowića...


Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Post autor: Autor »

piotrekzet pisze:Twarde przewody od chłodnicy "pachną" uszczelką pod głowića...
I tego sie najbardziej obawialem. Narazie nie uzywam na codzien samochodu i mam "zdolnosci" mechaniczne zaopatrzylem sie w ksiege wiedzy takze bede w stanie sobie poradzic w razie braku narzedzi mam znajomego mechanika ktory nie chce sie tykac mojego byka :D ale do rzeczy z przyczyn oszczednosciowych chce sam usunac usterke bede wdzieczny za pomoc i zaznaczam ze mozna do mnie podchodzic jak do zielonego nie uraze sie :) Macie moze jakies adresy sklepow gdzie mozna dostawac jakies drobiazgi do amerykancow w stylu uszczelki (te najmniejsze rowniez) i srubki ?


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o narzędzia to będziesz potrzebowal komplet torxów i nasadkę 18 mm :D Poza tym podstawowe klucze. A, i jeszcze jedna nasadka, 5,5 mm np. do deski rozdzielczej:) Musiałem kupić komplet kluczy dla tej jednej nasadki :razz: Jeśli chodzi o śrubki to dla mnie "źródłem" jest sable, którego sukcesywnie rozbieram, nie wiem gdzie można dostać śruby o gwincie calowym :( Różne duperele zamawiam w zaprzyjaźnionym sklepie 100 metrów od domu. Nie jest najtaniej ale w miarę przyzwoicie. Najsmieszniejsze, że dopiero niedawno na niego trafiłem :D Uszczelki mnie nie interesowały ale mogę spytać, z tym że teraz facet jest na urlopie, miałem zamawiać u niego amortyzatory.
Jeśli nigdy nie wymieniałeś uszczelki pod głowicą to lepiej się za to sam nie bierz... A bez klucza dynamometrycznego nawet nie podchodź. Już po wymianie pamiętaj o dociągnięciu głowicy, tylko nie pamiętam po ilu km... 2000? Może któryś z kolegów będzie pamiętał :)


Topic author
Autor
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2009, 12:29
Skąd: Czekanów /k Gliwic

Post autor: Autor »

A czy przyczyną mogłaby byc pompa wody ? bo chyba jest to dla mnie bardziej prawdopodobne. Tak zupełnie sam bym tego nie robil. Pod okiem mechanika

ODPOWIEDZ