Check engine SHO

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
ODPOWIEDZ

Topic author
Alexander25

Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

Witam
od jakiegos czasu smigam SHO 3,2 V6. jak jezdze nim ostro to jest ok naomiast przy ostroznej jezdzie zapala mi sie check engine. Kontrolka sie pali ae tak na trasie dlugosci 30km to sie zaswieci to przestanie swiecic. Moje pytanie jest napstepujace Czy istnieje mozliwosc odzczytania bledu bez komputera(w eagle vision wystarczylo kolejnac mrygniec wrzucic do neta i odczytac nr bledu). Czy to mozliwe by lekko przycinajacy sie zacisk w prawym przednim kole powodowal zapalanie sie kontrolki check engine(nie pali sie na postoju z wlaczonym silnikiem)?
Co do spalania to auto chleje rowno 20l/100km czy tyle powinno?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Check engine SHO

Post autor: RadAg! »

Czytnik kodow dobra rzecz, kup sobie :D
Byla mozliwosc zrobienia self testu ale w rocznikach do 90/91 jak pamietam, na pewno nie 95 bo tez mialem 95. Jezeli masz ABS to byc moze jak sa problemy z zaciskiem kontrolka sie zapala, ale od bledow ABS jest chyba kontrolka ABS :)
Podejrzewam jednak problemy z emisja. Cos sie dzieje z silnikiem poza tym ze CEL sie zapala?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Re: Check engine SHO

Post autor: michal_5000 »

Alexander25 pisze:Moje pytanie jest napstepujace Czy istnieje mozliwosc odzczytania bledu bez komputera (w eagle vision wystarczylo kolejnac mrygniec wrzucic do neta i odczytac nr bledu).
Wg mnie istaniała taka możliwość w roczniku '93 - więc przypuszczam, że i w '95 też. Przepisu niestety nie znam - ale w necie zapewne znajdziesz. Tylko z tego co słyszałem, wbrew pozorom prawidłowe sczytanie tych mrugnięć nie jest banalne ;)
Alexander25 pisze:Czy to mozliwe by lekko przycinajacy sie zacisk w prawym przednim kole powodowal zapalanie sie kontrolki check engine(nie pali sie na postoju z wlaczonym silnikiem)?
Raczej nie. Kontrolka bierze informacje z sond lambda (oxygen sensor, o2 sensor) - i bodajże tylko stąd. A jeśli nawet nie tylko - to ew. może z jakichś sensorów wokół silnika (MAF?), na pewno nie z układu hamulcowego.
Alexander25 pisze:Co do spalania to auto chleje rowno 20l/100km czy tyle powinno?
Teoretycznie nie powinno. Teoretycznie jeśli pali Ci się ta kontrolka -> to masz niewłaściwy skład spalin -> czyli masz niewłaściwy skład mieszanki -> czyli wtryski mogą wtryskiwać za dużo paliwa.

A z autopsji:
- Tarusy którymi zdarzyło mi się jeździć opierdzielały dużo więcej niż teoretycznie powinny;
- w znanych mi podobnych przypadkach dojście do ładu z kontrolką - wbrew oczekiwaniom - cudów nie dawało;
- Amerykanie podają spalanie mierzone wg norm EPA, które jak słyszałem są dość "optymistyczne". Może to była przyczyna.
- na amerykańskich forach - tak jak i polskich - ludzie podają SWOJE spalanie. Nawet jak piszą "miasto" - to innym "miastem" jest Garwolin, innym Lublin a innym Warszawa. Jeśli - jak zakładam - mówisz o spalaniu w codziennej jeździe po Warszawie, to prawdopodobnie tu każde auto będzie palić w górnej granicy widełek (albo już poza nimi).

PS. w jakim kolorze masz to swoje SHO??
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Check engine SHO

Post autor: RadAg! »

Co do przepisu na self test bylo u nas dawno temu na forum ale mozna sobie poszukac. Na pewno nie ma opcji samodiagnozy w rocznikach 94-95 i pozniej.
Szczerze doradze, zamiast utrzymywac tyle aut co ty Aleksander nie wiadomo po co, sprzedalbys jedno i kupil za to super komputer diagnostyczny :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Alexander25

Re: Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

No sprzedalem mercedesa. Sprzedalem taurusa. Sprzdaje mustanga:) w ciagu 2 tyg facet z Norwegii ma po niego przyjechac(autko mam od poczatku od przebiegu 5,6 mili). Kupuje sobie za to camaro lub pontiaca z silnikiem 5.7V8 lub cobre w budzie mustanga 4ej gen. Zloty taurus i SHO zostaja. Z SHO jest problem bo tak. SIlnik pracuje super(wymienilem rozrzad) skrzynia pracuje ok ale pewnie po zimie zacznie sie szarpanie i trzeba bedzie remoncik zrobic. Problem mam z tak kontrolka bo mnie wkurza raz sie zapala raz gasnie. Wymienie 2 sondy i zobacze czy cos pomoglo:) A Kupuje jeszcze chryslera visiona 3,5 V6 /ew concorda bo niby to samo a ladniejszy przod i tyl zdecydowanie jest. Mysle ze 4 auta na 3ech kierowcow starcza:) /Zona ma prawko ale nie jezdzi prawie/
W visionie palil mi sie czech engine na czerwono to sie czytalo kod bledu (opcja przekrec kluczyk w stacyjce 3 razy i gap sie w brygajaca kontrolke) wszko ze sonda byla walona to ja wymienilem i ok wszystko bylo:)
Dziwne jest to ze na D z wcisnietym hamulcem i walczonym silnikiem kontrolka sie nie pali tylko gdy auto sie porusza. Sprawdzilem dzis na trasie ze jjak jest ok z zaciskiem i jade 100-150km/h wszystko gra i check engine sie nie pali. Mozej jest gddzies kabel przetarty ale jesli to jest przyczyna to leze bo to duze auto i przetarcia raczej nie znajde.

Ktos pisal tu na forum z jest jakas instrukcja postepowania gdy po wymianie akumulatora sie swieci check engine. Podobno bylo cos takiego ze trzba bylo poprzerzucac biegi i iles mil przejechac to moze to bo akumulator padl do tego stopnia ze nawet przekrecenie sacyjki nie dawalo zadnego dzwieku trzeba bylo kupic nowy akumulator.


Topic author
piotrekzet

Re: Check engine SHO

Post autor: piotrekzet »

Alexander25 pisze:skrzynia pracuje ok ale pewnie po zimie zacznie sie szarpanie i trzeba bedzie remoncik zrobic.
Dlaczego ma zacząć szarpać?

Alexander25 pisze: Problem mam z tak kontrolka bo mnie wkurza raz sie zapala raz gasnie.
To akurat jest w miarę normalne, jeśli w czasie jazdy zaświeci się i zgaśnie to znaczy, że komputer dobiera skład mieszanki - na przykład w zalęzności od stylu jazdy. Jak stoisz na D z wciśniętym hamulcem to styl jazdy masz zawsze taki sam.
Alexander25 pisze: Sprawdzilem dzis na trasie ze jjak jest ok z zaciskiem i jade 100-150km/h wszystko gra i check engine sie nie pali.
150 km/h wyjaśnia spalanie 20/100.
Alexander25 pisze: Ktos pisal tu na forum z jest jakas instrukcja postepowania gdy po wymianie akumulatora sie swieci check engine. Podobno bylo cos takiego ze trzba bylo poprzerzucac biegi i iles mil przejechac to moze to bo akumulator padl do tego stopnia ze nawet przekrecenie sacyjki nie dawalo zadnego dzwieku trzeba bylo kupic nowy akumulator.
Sprawdzałem to - nie zauważyłem żadnej różnicy po zmianie akumulatora i postępowaniu zgodnie z "procedurą", a normalną jazdą bez wachlowania skrzynią. Co oczywiście nie musi być wyznacznikiem.

A tak przy okazji - doczekam się na ten zderzak? :)


Topic author
Alexander25

Re: Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

CHYBA SIE NIE DOCZEKASZ BO JAK GO PROBOWALEM ZDJAC TO ZACZAL PEKAC WIEC ZOSTAWILEM GO I CZEKA NA CZAS W KTORYMKTOS MI GO POMOZE SCIAGNAC:) sorki caps mi sie wlaczyl:P


Topic author
Alexander25

Re: Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

A tak wogole to chcecie namiary na fajnego i niedrogiego w utrzymaniu amerykanca?. Ogladalem dzis monte carlo z34 V6 piekny woz blacha idealna wnetrze tez silnik ma 11tys bo stary padl i kupili nowke druga. Naprawde autko pieknie chodzi. Gdyby nie to ze narazie wyzbywam sie auto to bym go wzial bo warto za tak mala kase 6700 za takie autko to niska cena jak diabli:) A kurcze musze drazki i koncowki kupic bo sie SHO nie da jezdzic.


Topic author
Alexander25

Re: Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

Wimiana EGR nic nie dala dalej sie cholerstwo swieci jakies pomysly?
W taurusie z 1992 palilo mi sie jak wchodzil w tryb serwisowy ale juz jest ok
W taurusie z 1988 roku podobno da sie odczytac kod bledu? Czy komus sie udao? Mam 3 taurusy i troche problemow do ogarniecia:)
Czy ktos widzial to czerwone SHO 3gen na sprzedaz za 6tys? poszlo juz czy nie macie moze namiary z allegro?


Topic author
piotrekzet

Re: Check engine SHO

Post autor: piotrekzet »

Alexander25 pisze:A tak wogole to chcecie namiary na fajnego i niedrogiego w utrzymaniu amerykanca?. Ogladalem dzis monte carlo z34 V6 piekny woz blacha idealna wnetrze tez silnik ma 11tys bo stary padl i kupili nowke druga. Naprawde autko pieknie chodzi. Gdyby nie to ze narazie wyzbywam sie auto to bym go wzial bo warto za tak mala kase 6700 za takie autko to niska cena jak diabli:) A kurcze musze drazki i koncowki kupic bo sie SHO nie da jezdzic.
Prawdę mówiąc wolałbym taurusa kombi, po którego miałeś jechać.

Alexander25 pisze:Wimiana EGR nic nie dala dalej sie cholerstwo swieci jakies pomysly?
W taurusie z 1992 palilo mi sie jak wchodzil w tryb serwisowy ale juz jest ok
W taurusie z 1988 roku podobno da sie odczytac kod bledu? Czy komus sie udao? Mam 3 taurusy i troche problemow do ogarniecia:)
Czy ktos widzial to czerwone SHO 3gen na sprzedaz za 6tys? poszlo juz czy nie macie moze namiary z allegro?
Jakie paliwo lejesz do SHO? 95 czy 98? Najprościej jakbyś podjechał na komputer to Ci powie co go boli.
Kod błędu dało się odczytać nawet w taurusie 1990, ale nie pamiętam jak. Trzy razy włączenie stacyjki? Albo trzy razy ON na tempomacie, pamiętam, że trzy razy cośtam się robiło :)


Topic author
Alexander25

Re: Check engine SHO

Post autor: Alexander25 »

Nie pojechalem po taurusa w koncu bo mniej jakas grypa dopadla. narazie nie planuje wymiany aut bo idzie zima po zimie sie zaczne rozgladac moze.

ODPOWIEDZ