Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: RadAg! »

Kiedy odpalam auto, przekręcam kluczyk w pozycję 'zaplon'. zapalają mi się kontrolki od oleju, akumulatora, pasów bezpieczeństwa, airbag-ów i check engine. Normalka. Przekręcam kluczyk dalej, silnik startuje, wszystkie kontrolki gasną poza tą od pasów i poduszek - one gasną później-po kilku sekundach. Tak było do tej pory. Wczoraj zauważyłem że kontrolka CHECK ENGINE gaśnie razem z pozostałymi kontrolkami ale po sekundzie zapala sie i po chwili gaśnie. Wyglada to jak mrugniecie. W pozycji zapłon jest zapalona, silnik startuje-kontrolka gaśnie, zapala się i gaśnie. I więcej się nie zapala. Czy to jest sygnalizowanie jakiegoś błędu czy po prostu jest zimno i elektronika wariuje??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Przed chwilą byłem w pracy. Po robocie jak odpaliłem auto kontrolka mrugnęła tak samo jak wcześniej tyle że 3 razy w równych interwałach...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

hmmm ciekawe, jezdzij az cos padnie, albo sprobuj odczytac bledy komputera moze cos dowiemy sie dalej.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

u mnie check swieci sie zawsze, więc nie pomoge ci niestety, to z odczytem kompa to dobry pomysł...


oicmoh
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
Skąd: Warszawa

Post autor: oicmoh »

Od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem urządzenia "Ford computer code reader" - w instrukcji znalazłem taki fragment:

Single digit codes:
CODE DESCRIPTION
1 Injector problem cylinder # 1
2 Injecter problem cylinder # 2
3 Injector problem cylinder # 3
4 Injector problem cylinder # 4
5 Injector problem cylinder # 5
6 Injector problem cylinder # 6
7 Injector problem cylinder # 7
8 Injector problem cylinder # 8
9 System O.K.

Nie miałem jeszcze czasu zapoznać się z testerem ... ale jak ktoś ma chęć, to zapraszam do Warszawy - pobawimy się tym urządzeniem :)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Gdzie mozna kupić taki czytnik?? I ile kosztuje??

Co do kontrolki na razie przestała mrugać ale pojawił się inny problem...
Pomruguje mi kontrolka od ładowania ale tylko podczas cofania. Normalnie podczas jazdy do przodu albo podczas stania jest OK. Podejrzewam że pasek może się ślizgać albo coś w alternatorze...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


oicmoh
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
Skąd: Warszawa

Post autor: oicmoh »

Czytnik kodów jest rodem z Kanady (dobrze miec brata na emigracji :) ), co do tych Twoich problemów z kontrolkami - posprawdzaj masy pod maską (z tego co pamiętam masz "walniętą poduszkę pod silnikiem" - po włożeniu wstecznego, silnik zmienia swoje położenie i mogą nie kontaktować kabelki)

Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Co do mrugania CHECK ENGINE. 3 dni było spoko. Dziś rano ładnie mrugnęła 3 razy a potem już spoko...co do kontrolki ładowania. Narazie się nie zapala...Co do poduszek to są OK. Przynajmniej wg kolegów z FW...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


featuren

Post autor: featuren »

u mnie w fordzie od 5 lat sie swieci CHECK ENGINE i nagle padła skrzynia... hehe takze chyba tylko komputer jest w stanie odpowiedziec na to pytanie.

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

Generalnie CHECK ENGINE świeci się jeżeli silnik jest aktualnie zasilany gazem. Komputer głupieje, bo benzyny nie dostaje, ale jeżeli mówisz, że to Ci się nagle wyświetliło, to nie mam pojęcia co to może być
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Check engine tak ma. Przy zasilaniu benzyną może "mrygnąć", jest to normalne, oznacza, że komputer albo przeprowadza "self test", albo się aktualizuje. Nie pytajcie mnie dlaczego, bo nie wiem :D. Mi się kilka razy zapaliła i zgasła, za pierwszym razem z wrażenia hamowałem z poślizgiem :D Kiedyś mi się zapaliła po tym jak mi pękł kolektor wydechowy i ciut "przygrzało" kabelki :) Wiem, że przy zasilaniu gazem potrafi tak robić co chwila, przypuszczam, że dostosowuje się do składu mieszanki, fabrycznie ford nie przewidział wtedy takich pomysłów jak instalacje lpg :D W każdym razie powodem do zmartwienia może być zapalenioe się tej kontrolki na stałe :) A może zatankowałeś jakieś kiszkowate paliwko? Sprawdź jeszcze filtr powietrza i taki mały "filterek", który łączy się z czujnikiem "total air flow", jest w tym "pudle" na filtr :) Pozrawiam :)


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Gdzieś tam słyszałem (nie ręczę za tą informację) że zasada działania Check Engine jest w sumie bardzo prosta. Zapala się WYŁĄCZNIE z jednego powodu - jeżeli sonda lambda wskazuje nieprawidłową zawartość tlenu w spalinach. Co oczywiście może mieć już kilka przyczyn.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau


piotrekzet

check engine

Post autor: piotrekzet »

To bardzo możliwe, bo w sumie jest to efektem niewłaściwego składu mieszanki, a jak mi się zapaliło po pęknięciu kolektora to ten skład był na pewno zmieniony :D Jechałem wtedy jak mały czołg, jak nie dawałem gazu to loozik, ale jak ciut dołożyłem to jak seria z pepeszy :D Tylko ciekawe, co komputer "robi" w tej sprawie jak już stwierdzi niezgodność... :)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Komputer zapamietuje blad i jak odzczytasz kod bledu wiesz co jest...U mnie kotrolka przestala juz mrugac po odpaleniu sinlika...Podejrzewam ze dlatego ze jest juz cieplo i malo wilgotno na dworze. Zauwazylem ze ma na to wplyw temp. otoczenia...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Janek

Re:

Post autor: Janek »

RadAg! pisze: odzczytasz kod bledu .
Sa gdzies na forum kody bledow dla fordow?
Dla jeepa mam,ale dla konia - nie.
Check mi nie swieci i nie mruga,ale warto miec takie rzeczy.

ODPOWIEDZ