Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2883
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2004 Ford Taurus SES 3.0 V6 2000 Chrysler PT Cruis
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: cezar62 » 06 mar 2011, 17:04

Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Janek

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: Janek » 06 mar 2011, 19:04

Dzieki Cezar,zapisalem .
;)

Awatar użytkownika

Andreas
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2009, 07:47
Samochód: Ford Taurus - 1996
Skąd: Iława

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: Andreas » 07 gru 2011, 22:55

Kiedyś była tablica błędów na "starym"forum. Poszukam- kiedyś skanowałem.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: kurczak » 08 gru 2011, 10:33

michal_5000 pisze:Gdzieś tam słyszałem (nie ręczę za tą informację) że zasada działania Check Engine jest w sumie bardzo prosta. Zapala się WYŁĄCZNIE z jednego powodu - jeżeli sonda lambda wskazuje nieprawidłową zawartość tlenu w spalinach. Co oczywiście może mieć już kilka przyczyn.
no nie koniecznie tylko z powodu niewłaściwej mieszanki bo lambda wykazuje ubogą lub za bogatą. Prosta sprawa jedziesz i nagle zapala się SES ? co teraz szukać przyczyny tylko i wyłącznie po stronie lambdy lub układu zasilania paliwa. Wystarczy jakikolwiek problem z którymkolwiek czujnikiem na 99% przypadków SES się zapali. Wystarczy w czasie pracy na jałowym trochę wychylić czujnik TPS na przepustnicy nie ruszając samej przepustnicy. Od zaraz SES zrobi swoje a komp zapamięta te wartość jako napięcie TPS 5 volt przy -2 HPk na MAPIE kurcze nie wywalę tutaj całej teorii o tym bo by mi strony zabrakło. Tak samo jak w skrzyniach sterowanych komputerem SES też się zapala w bardzo wielu przypadkach i nie ma to nic wspólnego z mieszanką. Natomiast co do gazu powinno się stosować emulatory lambda żeby wyeliminować zapalanie się kontrolki SES kiedy śmigamy na LPG.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: brolcio » 08 gru 2011, 13:02

Przy OBDII miganie kontrolki oznacza wystąpienie w danej chwili problemu, jej palenie się oznacza problem zapisany w pamięci. Błędy mogą być różnego typu - np. emisyjne związane z nieprawidłowym spalaniem lub sygnalizujące niesprawność podzespołów. Część problemów jest automatycznie kasowana, część wymaga wymazania z pamięci za pomocą urządzenia diagnostycznego.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11573
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: RadAg! » 08 gru 2011, 19:53

Najwazniejsza rzecza w przypadku CEL (Check Engine Light) jest identyfikacja bledu a nie kasowanie za wszelka cene, byleby sie kontrolka nie swiecila. Mam wrazenie ze wiekszosc ma glownie to na celu zamiast zdiagnozowanie i rozwiazanie problemu.

Co do rozpiski kodow to jest ona bardzo dluga, czasem sie zdarza ze ten sam nr bledu odpowiada za co innego w roznych markach samochodow dlatego najlepiej szukac konkretnego bledu w internecie przez google. Teraz jest tego mnostwo.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika