Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2805
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: cezar62 » 06 mar 2011, 17:04

Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V


Janek

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: Janek » 06 mar 2011, 19:04

Dzieki Cezar,zapisalem .
;)

Awatar użytkownika

Andreas
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2009, 07:47
Samochód: Ford Taurus - 1996
Skąd: Iława

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: Andreas » 07 gru 2011, 22:55

Kiedyś była tablica błędów na "starym"forum. Poszukam- kiedyś skanowałem.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: kurczak » 08 gru 2011, 10:33

michal_5000 pisze:Gdzieś tam słyszałem (nie ręczę za tą informację) że zasada działania Check Engine jest w sumie bardzo prosta. Zapala się WYŁĄCZNIE z jednego powodu - jeżeli sonda lambda wskazuje nieprawidłową zawartość tlenu w spalinach. Co oczywiście może mieć już kilka przyczyn.
no nie koniecznie tylko z powodu niewłaściwej mieszanki bo lambda wykazuje ubogą lub za bogatą. Prosta sprawa jedziesz i nagle zapala się SES ? co teraz szukać przyczyny tylko i wyłącznie po stronie lambdy lub układu zasilania paliwa. Wystarczy jakikolwiek problem z którymkolwiek czujnikiem na 99% przypadków SES się zapali. Wystarczy w czasie pracy na jałowym trochę wychylić czujnik TPS na przepustnicy nie ruszając samej przepustnicy. Od zaraz SES zrobi swoje a komp zapamięta te wartość jako napięcie TPS 5 volt przy -2 HPk na MAPIE kurcze nie wywalę tutaj całej teorii o tym bo by mi strony zabrakło. Tak samo jak w skrzyniach sterowanych komputerem SES też się zapala w bardzo wielu przypadkach i nie ma to nic wspólnego z mieszanką. Natomiast co do gazu powinno się stosować emulatory lambda żeby wyeliminować zapalanie się kontrolki SES kiedy śmigamy na LPG.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: brolcio » 08 gru 2011, 13:02

Przy OBDII miganie kontrolki oznacza wystąpienie w danej chwili problemu, jej palenie się oznacza problem zapisany w pamięci. Błędy mogą być różnego typu - np. emisyjne związane z nieprawidłowym spalaniem lub sygnalizujące niesprawność podzespołów. Część problemów jest automatycznie kasowana, część wymaga wymazania z pamięci za pomocą urządzenia diagnostycznego.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11625
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

Post autor: RadAg! » 08 gru 2011, 19:53

Najwazniejsza rzecza w przypadku CEL (Check Engine Light) jest identyfikacja bledu a nie kasowanie za wszelka cene, byleby sie kontrolka nie swiecila. Mam wrazenie ze wiekszosc ma glownie to na celu zamiast zdiagnozowanie i rozwiazanie problemu.

Co do rozpiski kodow to jest ona bardzo dluga, czasem sie zdarza ze ten sam nr bledu odpowiada za co innego w roznych markach samochodow dlatego najlepiej szukac konkretnego bledu w internecie przez google. Teraz jest tego mnostwo.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika