Strona 2 z 2

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 06 mar 2011, 17:04
autor: cezar62

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 06 mar 2011, 19:04
autor: Janek
Dzieki Cezar,zapisalem .
;)

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 07 gru 2011, 22:55
autor: Andreas
Kiedyś była tablica błędów na "starym"forum. Poszukam- kiedyś skanowałem.

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 08 gru 2011, 10:33
autor: kurczak
michal_5000 pisze:Gdzieś tam słyszałem (nie ręczę za tą informację) że zasada działania Check Engine jest w sumie bardzo prosta. Zapala się WYŁĄCZNIE z jednego powodu - jeżeli sonda lambda wskazuje nieprawidłową zawartość tlenu w spalinach. Co oczywiście może mieć już kilka przyczyn.
no nie koniecznie tylko z powodu niewłaściwej mieszanki bo lambda wykazuje ubogą lub za bogatą. Prosta sprawa jedziesz i nagle zapala się SES ? co teraz szukać przyczyny tylko i wyłącznie po stronie lambdy lub układu zasilania paliwa. Wystarczy jakikolwiek problem z którymkolwiek czujnikiem na 99% przypadków SES się zapali. Wystarczy w czasie pracy na jałowym trochę wychylić czujnik TPS na przepustnicy nie ruszając samej przepustnicy. Od zaraz SES zrobi swoje a komp zapamięta te wartość jako napięcie TPS 5 volt przy -2 HPk na MAPIE kurcze nie wywalę tutaj całej teorii o tym bo by mi strony zabrakło. Tak samo jak w skrzyniach sterowanych komputerem SES też się zapala w bardzo wielu przypadkach i nie ma to nic wspólnego z mieszanką. Natomiast co do gazu powinno się stosować emulatory lambda żeby wyeliminować zapalanie się kontrolki SES kiedy śmigamy na LPG.

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 08 gru 2011, 13:02
autor: brolcio
Przy OBDII miganie kontrolki oznacza wystąpienie w danej chwili problemu, jej palenie się oznacza problem zapisany w pamięci. Błędy mogą być różnego typu - np. emisyjne związane z nieprawidłowym spalaniem lub sygnalizujące niesprawność podzespołów. Część problemów jest automatycznie kasowana, część wymaga wymazania z pamięci za pomocą urządzenia diagnostycznego.

Re: Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE

: 08 gru 2011, 19:53
autor: RadAg!
Najwazniejsza rzecza w przypadku CEL (Check Engine Light) jest identyfikacja bledu a nie kasowanie za wszelka cene, byleby sie kontrolka nie swiecila. Mam wrazenie ze wiekszosc ma glownie to na celu zamiast zdiagnozowanie i rozwiazanie problemu.

Co do rozpiski kodow to jest ona bardzo dluga, czasem sie zdarza ze ten sam nr bledu odpowiada za co innego w roznych markach samochodow dlatego najlepiej szukac konkretnego bledu w internecie przez google. Teraz jest tego mnostwo.