PROBLEM ze skrzynią biegów. Potrzebna pomoc!!!

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995

michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Dextron III ?? A nie II raczej? :roll:
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

No nie...

Do tych najstarszych ATX, AXOD - 1986/1987 - olej typ H.
Dexron II lub Type F tylko do manualnej MTX z 1986/1987.
W pozostalych przypadkach Dexron III.
Od 1998r Mercon V.
Patrz tu:
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/ ... Trans.html
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

ja mam atf 3


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

GAZDA pisze:ja mam atf 3
No to masz zle... Ciekawe kto taki madry go tam wlal? 8/ ATF+3, ATF+4 i ATF+5 to sa oleje do wiekszosci skrzyn (ale nie wszystkich) do Moparow (Chrysler, Dodge, Plymouth). Posiada troche inne wlasciwosci. Tak wiec zmieniaj na DEXRON III jak nie chcesz miec problemow ze skrzynia w przyszlosci...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

na butelce jest napisane że jest zgodny ze specyfikacją dexron III


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

GAZDA pisze:na butelce jest napisane że jest zgodny ze specyfikacją dexron III
Hmmm... Daj linka co ty masz za olej, jakiej firmy :cool:
Mopar ATF +3 nie jest zgodny z DEXRON III. Ale ty piszesz o jakims ATF 3 - moze to tylko oznaczenie producenta...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

linka do mojego oleju?
hmmmm
http://www.polska.tarnow.sloneczna.park ... dziami.com ;)
no i nigdzie nie pisałem że mam moparowski atf +3...
poszperałem troche w necie, bo nie pamiętam marki jakiego oleju mi tam polali, w aucie mam zapasowy liter na wszelki wypadek, później zobacze.
ale wiem że jhest tam napisane "bla bla" atf 3, a po drugiej stronie że jest zgodny z dexron 3...


Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Post autor: Aandrzej3 »

Samoczynna redukcja biegu następuje w przypadku uszkodzenia trs czyli czójnika położenia dżwigni zmiany biegów lub czójnika prędkości czyli vss raczej to nie tps. W taurusie 93 była skrzynia AXOD-E w Taurusie 3 gen w zależności od silnika AX4S lub AX4N.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

A ma ktoś może pomysł, dlaczego skrzynia AXOD po rozgrzaniu przestaje wrzucać wyższe biegi? Tzn. kończy wrzucanie na dwójce :) Wymieniałem olej dwa razy, efekty mizerne, pierwszy był taki, że "odzyskałem" 4 bieg, przy drugiej wymianie zeszła masa błota... Po konsultacjach dowiedziałem się, że pewnie "poszły" tarczki, w bryczce jest instalacja gazowa i coś jej nie ufam, chyba poprzedni właściciel ustawił zbyt ubogą mieszankę... Ciepełko wali jak sie masz... Jeszcze regulator napięcia mi padł. :shoot: Wiem po czym to poznać :D Najpierw padnie klima, zaświeci się kontrolka poduchy, i będzie mrugać, potem kontrolka ABS, 500 metrów dalej kończą się światła :D Teraz już wiem, "jak wygląda moje miasto nocą" :D
A jeśli chodzi o wymianę oleju, ktoś pytał :) Mi na ciepły silnik weszło 4,5-5 litra, za drugim razem na zimny 6,5 litra. Do skrzyni wchodzi 12 litrów, ale oczywiście całego się nie wymieni bez rozkręcenia, ew. można próbować wymiany "aktywnej" - podpina się wejście od chłodnicy oleju do wiadra z nowym, wyjście do pustego wiadra, odpala podniesioną bryczkę i wio... Od razu mówię, ja tego nie próbowałem :) Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ