FORD TAURUS skrzynia

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995

Topic author
Cobrarogers

FORD TAURUS skrzynia

Post autor: Cobrarogers »

Witam
Posiadam Forda Taurusa 3.0 automat z 93 roku w gazie, mam objawy zużycia skrzyni. Przewaźnie na zakrętach a dokładnie po wykonaniu manewru skrętu skrzynia milczy przez pare sekund po czym wszystko jest ok, nie dzieje sie to wtedy jak zatrzymam się przed skrętem np; na światłach wtedy jest ok. Sprawdzałem poziom oleju, jest przy włączonym silniku na minimum nie mam pojęcia czy to wina zbyt niskiego poziomu oleju

Potrzebuje pomocy w Taurusie jest skrzynia 4 biegowa; 4-biegowy automat AX4S czy jest możliwość sprawdzenie poprzez komputer co jest z moją nie tak ????????????
i ile takie badanie kosztuje ?????????

Drugi problem to wymiana skrzyni
co radzicie niewielkim kosztem co lepiej zrobić

wstawić 2 skrzynię używaną z auta o małym przebiegu
czy naprawić tą ???????????????
Mam do dyspozycji maximum 2.5 tyś.
i czy możecie mi polecić tani warsztat i profesjonalny żeby dobrze to zrobił niewielkim kosztem ???????? Warsztat musi być w okolicach Warszawy

a i ile kosztował by remont tej skrzyni ????

Pomóżcie, Poradźcie co mam zrobić aby nadal ciecieszyć tym autem



wyczytałem na forum taki post cytuje

"Heh. Wlasnie o to chodzi aby nie bylo opilkow w skrzyni i po to wymienia sie miedzy innymi filtr ktory z czasem zapycha sie opilkami (jak jest mocno zabity filtr to skrzynia nie moze zaciagnac tyle oleju ile by chciala. Podobnie jest z siolnikiem. Jak nie wymienisz filtra to z czasem uszkodzisz silnik...."

to może mieć coś wspólnego z moją, dziś miałem taki przypadek że gościu zajechał mi droge i musiałem wychamować ale somochodu nie zatrzymałem tylko się toczył i podczas tego toczenia stracił na pare sekund skrzynie, po czym się załączyła i było wszystko ok.
Przypominam że przy włączonym silnkiu mam minimum oleju, ja rozumiem to tak że skrzynia nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia i dlatego zdarzają się te przerwy kilku sekundowe . Zgodzicie się ze mną, czy źle to rozumuje

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

według mnie masz za mało oleju...
ja jak miałem zbyt niski stan to przy szybszym pokonywaniu zakrętów skrzynia sie rozłancała...
na razie dolej oleju, remont to ok 3500, tyle zapłaciłek 2 lata temu, wymiana jest ryzykowna bo przewaznie nie wiesz co kupujesz i tam wstawiasz...

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Oj Gazda! 3,500 zł zapłaciłeś? Jacie pierdziele!
Jak będziesz chciał kiedyś robić to daj znać i połowę tej kaski powinna zostać w kieszeni.

Ja niby nie mam jeszcze Sabla ale to wina mechaniorów od zawieszenia. demontowali i montowali też skrzynię w aucie i potrafili sterowniki z Lincolna pozamieniać z moim i na dodatek za rzadki olej wlali - dwa auta nieruchome!

Tyle mnie wyszedł pełny remont:

skrzynia części -670, konwerter 730, robocizna 200 zł - to skrzynia

Wyjęcie i założenie skrzyni W CENIE!

Oczywiście to cena jaka mnie wyniosła - może być wyższa lub niższa.

serwis w Katowicach - Polecam!
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Topic author
piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Mardan, zrobili Ci to za darmo. Wawa wygląda mniej więcej tak - ściągniecie skrzyni 800, robienie czegokolwiek 800, jak podliczyli mi sable to minimum 1800, max 4000. Ale facet mówił, żebym przygotował sie na jakieś 3600.
A do Cobrarogers - możesz mieć zasyfiony filtr, te minimum oleju jest jasne czy ciemne? Ja bym zaczął od wymiany oleju i filtra, można to spokojnie zrobić samemu, jak się ma dostęp do kanału jest zdecydowanie wygodniej. Przygotuj jakieś 5-7 litrów oleju. Do skrzyni wchodzi 12, ale całego w ten sposób nie wymienisz, musiałbyś aktywnie, a samemu się za to brać to trochę pieprzenia jest. Powodzenia.

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Facio ma duże zniżki na części do skrzyń (50-60%) ale konwerter był już regenerowany w Warszawie i cena jest "normalna"
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


Topic author
Cobrarogers

Post autor: Cobrarogers »

piotrekzet pisze:Mardan, zrobili Ci to za darmo. Wawa wygląda mniej więcej tak - ściągniecie skrzyni 800, robienie czegokolwiek 800, jak podliczyli mi sable to minimum 1800, max 4000. Ale facet mówił, żebym przygotował sie na jakieś 3600.
A do Cobrarogers - możesz mieć zasyfiony filtr, te minimum oleju jest jasne czy ciemne? Ja bym zaczął od wymiany oleju i filtra, można to spokojnie zrobić samemu, jak się ma dostęp do kanału jest zdecydowanie wygodniej. Przygotuj jakieś 5-7 litrów oleju. Do skrzyni wchodzi 12, ale całego w ten sposób nie wymienisz, musiałbyś aktywnie, a samemu się za to brać to trochę pieprzenia jest. Powodzenia.

Ja mam jasny kolor oleju, no i nieśmierdzi spalenizną


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Mam taką skrzynie na zbyciu (ma skoki cisnienia liniowego - cos się dzieje z zaworem EPC). Wymieniłam skrzynie bo postanowiłem zmienić na AX4N (musiałem też wymienic półośki, ECM, miałem trochę zabawy z wiązkami elektrycznymi). Skrzynia AX4S do końca pracy w moim aucie zachwywała się stosunkowo dobrze - robiłem jej diagnostykę (wyszło mi, że występują skoki ciśnienia liniowego - odpowiada za to zawór EPC, który jest do wymiany co powodowało, ze czasami skrzynia lekko szarpała podczas zmiany biegu - właśnie wtedy występowały skoki ciśnienia). Nie chciało mi się rozbierać tej skrzyni (zdjącie jednej miski - co jednak wymagało jej demontażu z auta) tylko ją wymieniłem - jak jestes zainteresowany bisz na brolcio13@wp.pl.

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Post autor: Bogdan »

brolcio - w jaki sposób został "wskazany" właśnie zawór EPC jako powód szarpania!
Interesują mnie wszelkie wskazówki, bo mam tenże zawór (sprowadzony) ale nie mam pewności że to on jest sprawcą szarpnięć jakie niekiedy pojawiają się szczególnie na chłodnym silniku.
Bogdan


Topic author
piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Cobrarogers - mi kilka razy skrzynia też wypięła biegi ale to była sekunda, góra dwie - no i dawno tego nie powtórzyła :) Można zrobić diagnostykę, ale koło Piastowa (?) koszowało to 200 i od razu chcą Ci remontować, w Wawie gdzieś koło Powązkowskiej diagnostykę robili taniej, a jeśli decydujesz się naprawiać to masz ją gratis.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Procedurę robiłem jakiś czas temu więc nie podam dokładnych informacji. W zarysie na skrzyni jest kilka punktów kontrolnych zaślepionych śrubami. Po wykręceniu jednej z nich (nie podam teraz która bo po prostu nie pamietam) i po podłaczeniu za pomocą odpowiedni długiego wężyka manometru obserwowałem ciśnienia pracuące w układzie. Zrobiłem jazdę testową (manometr miałem na przeniej szybie docisnięty wycieraczką) stwierdziłem, że szarpnięcia sa sciśle powiązane z przekraczaniem dopuszczalnego ciśnienia w układzie (chwilowe skoki). Zgodnie z opisem w ATSG przyczyną skoków ciśnienia powinien być defekt zaworu EPC. Testy nie trwału długo ze wzgledu na uwagę w ATSG, że pozostawienie manometru nie jest rekomendowane.

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Post autor: Bogdan »

Tak- o pomiarach cisnienia w takich przypadkach słyszałem - dzięki za odpowiedź
Bogdan


Topic author
Alexander25

Re: FORD TAURUS skrzynia

Post autor: Alexander25 »

Witam
potrzebuje zrobic skrzynie automatyczna w mustangu z 1994 roku czyli pierwszy rok 4gen. Czy znacie kogos w woj. maz kt robi dobrze skrzynie i w miare nie jest drogi?


Topic author
piotrekzet

Re: FORD TAURUS skrzynia

Post autor: piotrekzet »

Zapomnij o Józeowie i o najbrdziej znanym serwisie automatów - gdzieś koło Janek chyba, nie pamiętam dokładnie. W Józefowie spieprzą Ci skrzynię (zresztą nie wiem czy się nie przenieśli gdzieś), natomiast u tego drugiego "artysty" zapłacisz jak za zboże a i to bez gwarancji. Gdzieś przy Powązkowskiej jest serwis, który gratis sprawdza co dolega skrzyni - może tam?
Pozdrawiam nowego kolegę z Wawy :)
Szkoda że sprzedałeś kombiaka bo aktualnie poszukuję ;)
A w moim padł wiatrak od nagrzewnicy i jest, kurrrrr, zimno! :razz:


Topic author
Alexander25

Re: FORD TAURUS skrzynia

Post autor: Alexander25 »

Chcesz mam namiary na czesci do kombiaka bo moj kombiak jest u goscia i on go na czesci tez sprzedaje:) jakby co:P


Topic author
piotrekzet

Re: FORD TAURUS skrzynia

Post autor: piotrekzet »

Sorry, że dopiero teraz - ale chcę! :)
Napisz mi na PW, co?
Pozrdro :)

ODPOWIEDZ