przewody paliwowe do Taurusa 3,0 '93

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
ODPOWIEDZ

Topic author
mario

przewody paliwowe do Taurusa 3,0 '93

Post autor: mario »

Witam wszystkich!
Od stycznia jestem szczęśliwym posiadaczem Taurusa. Na nieszczęście dla auta jest to mój pierwszy samochód, na którym uczę się co i gdzie i jak działa, zdając się na (często przypadkową niestety) wiedzę mechaników i znajomych. "Bezlogowa" lektura forum pomogła mi w kilku drobiazgach, teraz postanowiłem dołączyć do grona forumowiczów.

Ale do rzeczy - od jakiegoś czasu kapie mi z przewodu paliwowego. Obejrzałem, zlokalizowałem - kapie pod spodem auta, mniej więcej za przednim prawym nadkolem. Kapie bo przewód paliwowy (gumowy na całej długości pod spodem - od zbiornika/filtra paliwa do silnika) jest sparciały. Mechanicy łapią się za głowę (podobno powinien być metalowy lub plastikowy) ale nie bardzo potrafią pomóc. Znaczy się pomogą (czytaj wymienią) jak im dostarczę przewody.

I tu mam pytanko do Was - gdzie można zdobyć (ew. jak zastąpić) przewody paliwowe. I jakie powinny być - plastiki, miedziane czy może jednak jakieś bardziej wytrzymałe/odporne gumowe? Jakiś serwis z Wa-wy podobno może sprowadzić, ale za ponad 400 dolców za komplet. Niewiele więcej kosztowało mnie autko...
Liczę na pomoc, ewentualnie na jakieś pomysły.
Pozdrawiam
MP

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

nie wydaje mi sie zeby przewody byly az tak skomplikowanym podzespolem zeby sciagac oryginalne z USA, wiekszosc serwisow powinna cos takiego dorobic...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Mario, jak nie zapomnę to zajrzę co ja mam u siebie na zbyciu, ale przewody paliwowe za 400$ to chyba razem z wtryskiwaczami :O Dobrze by było jakbyś cyknął fotkę gdzie Ci cieknie. Jeśli chodzi o serwisy to NIE oddaj taurusa do serwisu w Lublinie przy Zemborzyckiej. Nie przy samej Zemborzyckiej ale jakiejś odchodzącej od niej był autoryzowany serwis forda, trzymaj sie z daleka od nich. Mniej więcej kilometr Zemborzycką od trasy na Wysokie/Przemyśl.


Topic author
mario

Post autor: mario »

Trochę to trwało, ale mam fotki.
Cieknie (a właściwie ciekło) pod osłoną, w miejscu gdzie przewód schodzi pod spód auta.
Obrazek Obrazek

Po zdjęciu osłony okazało się, że był trochę za bardzo zgięty i się przetarł.
Obrazek

Trochę został podsztukowany w tym miejscu (wstawka z rurki miedzianej)
Obrazek

ale na całej długości jest w nie najlepszej kondycji.
Obrazek

Przewód ma nadruk "Multifuel Gates Auto Master 6mmm Multi Carburant"
Średnica wewnętrzna 6mm, zewnątrzna ok.11-12mm, długość ok. 8 metrów, fragmenty wyglądają tak:
Obrazek

I wracam do pytania głównego - jaki powinien być oryginalny?
Plastik, metalowy (miedziany) czy może być gumowy?
Jeśli gumowy, to z wymianą nie powinno być problemu, z tego co widziałem dałbym radę we własnym zakresie...
Tylko czy jest sens inwestować w gumę?
Pozdr.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Post autor: cezar62 »

Oryginalne pewnie różne - czyli plastik, stal i guma zależnie od miejsca montażu.
Najtaniej guma - odporna na ciśnienie, ze wzmocnieniem stalowym i/lub oplotem tekstylnym, odporna na benzynę, oleje i smary.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

najlepsza miedz. miedziane rurki o srednicy 8 lub 10mm zalozysz bez problemu sam bez specjalnie wyszukanych narzedzi tylko zlaczki pokupujesz i kolanka i git.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
mario

Post autor: mario »

Dzięki za porady, ale w związku z wypadkiem (szczegóły tutaj) temat zrobił się nieaktualny.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ