Nierówna praca silnika

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
ODPOWIEDZ

Topic author
arat
Posty: 29
Rejestracja: 24 gru 2006, 12:20
Skąd: Rzeszów

Nierówna praca silnika

Post autor: arat »

Mam problem z obrotami na biegu jałowym, gdy zapale zimny silnik jest przez jakieś 5-10 minut ok, jak się nagrzeje to zaczynają się skoki obrotów, obroty są coraz niższe wydaje się ze silnik zaraz zgaśnie i nagle wzrastają i tak w kółko, jak przejadę parę kilometrów i się zatrzymam to jest ok przez jakieś 5-10 minut i później znowu to samo, silnik krokowy wymieniałem rok temu na nowy, sprawdzałem działa prawidłowo, co może być przyczyna ?


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Poszukaj nieszczelności w dolocie - prawdopodobnie na skutek nieszczelności masz błędne odczyty z MAF-a co powoduje "falowanie" obrotów. Na zimnym jak silnik pracuje w trybie "closed loop" tj bez odczytów z części czujnków i dlatego jest OK.


Topic author
arat
Posty: 29
Rejestracja: 24 gru 2006, 12:20
Skąd: Rzeszów

Post autor: arat »

Teraz także podczas jazdy silnik zaczyna mi sie dusić, a na wolnych obrotach gaśnie, czy to może być Mass Air Flow Sensor ?


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Przypuszczam właśnie że problemy wynikają z błędnych odczytów z MAF-a (Mass Air Flow) - przyczyną może być zarówno uszkodzenie tego czujnika jak i nieszczelny dolot. Zrób eksperyment o odłącz wtyczke MAF-a - teoretycznie silnik powinien pracować w trybie awaryjnym - tj z pominięciem MAF-a - pomoże to w dalszych diagnozach.


Topic author
arat
Posty: 29
Rejestracja: 24 gru 2006, 12:20
Skąd: Rzeszów

Post autor: arat »

Jednak to MAF sensor, po jego odłączeniu silnik pracuje równo, próbowałem go czyścic sprayem do czyszczenia połączeń elektrycznych, ale bez rezultatu, wiec czeka mnie kupno nowego sensora.

ODPOWIEDZ