Cewki Zapłonowe

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Mam pęknięty kolektor....Który jest niby zaklejony ale może coś tam z niego wycieka - jednak mam problem z 8 cylindrem który jest po drugiej stronie pęknięcia i z tyłu - Czy to może być przyczyną ? :roll:
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

pęknięcie pęknięciem ale cewki nie mogą być zwilgocone. Pamiętam, że odkręcenie wszystkich cewek zajęło mi ok 1,5h, odkręć i sprawdź, czy w gnieździe świecy nie zebrał się płyn chłodzący, wszędzie wokół cewek i świec musi być sucho i czysto, żadnego brudu

ja dawałem swój kolektor do spawania, zapłaciłem ok 250 zł ale to kasa wywalona w błoto, bo dalej się sączyło, tyle że mniej. Wk..ny kupiłem nowy i po problemie tyle że był to wydatek 4 razy większy i od tego czasu jest dobrze.

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Dookoła cewek jest sucho....syfu żadnego nie ma więc to chyba problem nie leży po tej stronie ;( A już myślałem, że wiem o co chodzi.....
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: RadAg! »

Hodik, moim zdaniem nie ma co plakac. Wez podjedz do jakiegos kumatego elektryka (dopuki auto jezdzi ;) ) Czasami nie warto za duzo kombinowac samemu, podjedz, zapytaj, to prawie nic nie kosztuje a moze ci rzucuc nowe swiatlo na problem :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

a jak z przewodami do cewek, nie są pogryzione czy pokaleczone?

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Przewody są cacy, fajki gumowe które dochodzą do świec też są w porządku. Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder - Podejrzewam jednak, że to uszkodzenie jest mechaniczne a nie elektryczne :( I mam do rozebrania silnik.....
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: RadAg! »

hodik pisze:Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder -
No bo stan reszty cewek moze miec wplyw na prace ostatniej zwazywszy ze jedna z nich np jest wilgotna i ma jakies zwarcie. Rozbieranie silnika to ostatecznosc. Mierzyles napiecia na kablach? Masz wszedzie idealny prad?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

No i właśnie o to chodzi, że mam już spisane ok 300 porad co może być - może to, może tamto a może jeszcze tamto. Jak bym chciał to wszystko zrobić, wymienić naprawić to bym kupił drugi silnik. Obecnie auta nie mam na podwórku - od jutra znowu będę walczył.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

Nie kapuje . Przeczytalem wczesniej , ze nie ma iskry wiec czemu mialoby byc uszkodzenie mechaniczne w silniku. Dobre rady i sposoby , madre zdania i ... jak spiewa KSU ale w volvo czasem padaly aparaty zaplonowe. Tez masz pewnie dwa. Zamien je i sprawdz co sie stanie. Jesli chodzi o kable to kazdy elektryk a nawet mechanik sprawdzi czy w kablu jest napiecie i wiadomo.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: RadAg! »

No nie sluchasz Hodik, zalamujesz rece, chcesz rozbierac silnik. Moze sprzedaj auto? Nawet nie byles z autem u elektryka a juz sie poddajesz? Umowmy sie, w warunkach domowych, bez wiedzy, doswiadczenia i sprzetu czasem trudno rozwiazac jakis problem a dla mechanika to moze byc blachostka.
Jezeli cewki sa ok, swiece sa ok, kable sa ok, napiecia na kablach sa w normie (co elimunuje problem z aku lub alternatorem) pozostaja moduly zaplonowe, wtryski, czujnik polozenia walu albo CPM. Nadal nie powiedziales jakie masz napiecia na kablach wiec zaczalbym od tego - to nam wyeliminuje problem z elektryka lub wskaze na problem z elektryka :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


5th avenue
Posty: 52
Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
Skąd:

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: 5th avenue »

Wg mnie jeśli jest przebicie na kablu to wieczorem gdy jest ciemno i wilgotne powietrze powinno się iskrzyc.
Na tym sie jakoś super nie znam ale na świecy nad 8 cylindrem (lub innym na który samochód nie pali) powinnien byc czarny nagar.
Co do kolejności zapłonu : 1-3-7-2-6-5-4-8. Kompresja 10.0:1
czytałem tez o stosowaniu świec na 1,2,3,4 (maja przyrostek PG) innych niż te na 5,6,7,8 (przyrostek P)

Mój telepie przy wyższych obrotach z powodu błędu na kolektorach (obu) ponoc mieszanka tlenowa jest nie taka. błąd po skasowaniu znika i raz za jakiś czas sie pojawi (tak po kilku przejażdżkach) diagnoza mechanika: "trudno powiedziec... sondy lambda, świece, kable... trzeba zostawic auto i po kolei sprawdzic". Niestety nie ma mowy w tym czasie. Wpierw spróbuje swoich sił a później mogę ewentualnie oddac w czyjes ręce.

Może ktoś z Was wie jakim kluczem odkręcic świece?
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

A czym śmigasz ? jak TC to musisz mieć klucz do wąskich świec z przedłużką ;) Ja się już we wszystko zaopatrzyłem, poza tym mam wujka elektryka, walka z autem rozpoczyna się od nowa....
Poza tym nie mogę zmierzyć ciśnienia na cylindrze bo sprzęt który wszyscy posiadają ma za krótki gwint i nie chce się wkręcić ;/
nie mogę też zmierzyć czy jest iskra na świeci ponieważ muszę posiadać - http://allegro.pl/draper-38898-tester-s ... 59172.html Inaczej w tych autach można spalić komputer.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

oj hodik, hodik, na początek kup malucha, pojeździj nim z kilka lat, a dowiedz się jak działa silnik, aparat zapłonowy i świece. Maluch ma tę przewagę, że ma tylko dwie świece, jedną cewkę i często nawala w nim zapłon. Wyrobisz się, mówię ci, dowiesz się jak w szczerym polu sprawdzić czy iskra na świecy jest dobra. Będziesz znajdywał przyczynę braku zapłonu z zamkniętymi oczami.

Chłopie weź wyrzuć tę listę z 300 usterkami, bo nie wiem czy w tym silniku znajdziesz tyle części. To jest temat prosty jak drut i przyczyn może być:
1) świeca - wewnętrzne przebicie, brud, wilgoć, nadpalone elektrody,
2) cewka - uszkodzenie mechaniczne cewki, wilgotny gumowy but izolacyjny, brud pod sprężyną
3) kabel zasilający - przegryziony, przetarty, brak styku w złączu
4) moduł zapłonowy - to może być ostatnia sprawa do sprawdzenia na samym końcu.
z 300 przyczyn zostały ci 4, teraz będziesz miał łatwiej.

Powiedz, podmieniałeś już cewkę i świecę z taką co jest na 100 % sprawna z innego cylindra? W ten sposób łatwo zmniejszysz liczbę podejrzanych do 2 :D

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Karlone - nie uważaj mnie za gówniarza który nie ma zielonego pojęcia o tym co robi i co się dzieje pod maską ?

- Cewki i świece podmieniałem z innego cylindra i nic, podobnie podczas przełączenia wtyczek z 7 cewki do 8 i z 8 do 7.

Zastosowałem się również do poleceń kolegi MarkSeven:

Po pierwsze,to sprawdz wtyczki od wtrysku i cewki - czesto sa polamane blokady i wtyczki lubia wypadac.Wystarczy ze wysunie sie okolo 1 mm i juz nie ma kontaktu.Zapal silnik i po kolei dociskaj wtyczki i obserwuj jak pracuje.Po drugie -w tych autach nie wolno nigdy sprawdzac iskry zdejmujac cewke ze swiecy.Napiecie jest tak wysokie,ze nawet nie wiesz kiedy w ulamku sekundy przeskoczy iskra do przewodow niskiego napiecia ktorejkolwiek z cewek albo wtryskiwaczy- nawet przez izolacje.I wtedy zostaje upalony w komputerze obwod sterowania cewka albo wtryskiwaczem.Po prostu 45,000 Volt momentalnie przepala triak sterujacy w ECM.Niezbedny jest tester do sprawdzania iskry "pod szklem" podczas pracy.

Musisz zaczac po kolei sprawdzac : najpierw omomierzem cewke - miedzy koncowkami n/n ( piny na cewce) musi byc ok.1 ohma.Moze byc 0.5 , czasem 0.7 , 0.8 ohm ,zalezy od producenta.Czasem 1.2 , ale nie powinno byc wiecej.Potem zmierzyc miedzy jednym z pinow a koncem co idzie do swiecy - moze byc od ok.5 albo 6 kiloohm .Motorcrafty maja wiecej - okolo 8 do 10 kohm.Najlepiej porownaj z druga cewka.Jesli bedzie duzo wiecej ,to zdejm gume z cewki i zobacz czy opornik grafitowy nie jest popekany i czy sprezynka dobrze kontaktuje.Jak bedzie wszystki ok , i bedziesz mial tester iskry, to podlacz cewke do wkreconej nowej swiecy przez ten tester i zobaczysz czy jest i jaka jest iskra podczas normalnej pracy.Nastepnie na pracujacym silniku sprawdz PROBNIKIEM samochodowym z Zaroweczka ( a nie zadnym voltomierzem) miedzy +(plusem) baterii a wtyczka do wtryskiwacza - czy wtrysk pracuje.Na jednym kabelku powinna migac leciutko zaroweczka.Na drugim kabelku powinien byc wtedy + , a wiec mierzysz miedzy nim a masa - powinna zaroweczka jasno swiecic. To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje.Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice.Tak samo mozesz zmieniac wtyczki od cewek - i wtedy wyczujesz czy to usterka zaplonu,czy wtrysku. Ogolnie mowiac, jak sprawdzasz na pracujacym silniku probnikiem z zaroweczka - to zawsze miedzy PLUSEM baterii a jednej z koncowek wtyczki cewki albo wtrysku musi migac zaroweczka - na cewce miga mocniej , na wtrysku slabiej. Natomiast miedzy MASA a druga koncowka musi jasno swiecic i dla cewki , i dla wtrysku..Wtedy mozna uwazac ze komputer jest sprawny.

- Wszystko się zgadza godnie z poleceniami jednak to nie przyniosło żadnych rezultatów.

- Pozostałe cylindry są porządku ponieważ, odpinając kostki od razu widać różnicę w pracy silnika - więc wydaje mi się, że nie ma tam co grzebać
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 16:45 przez hodik, łącznie zmieniany 1 raz.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

hodik nie chcę Cię ośmieszać ani Ci dokuczać, po prostu nie przesadzaj z tymi 300 usterkami.
Mark dobrze pisze, stosując tą metodologię, dojdziesz do tego, że to albo kabel z wtyczką albo moduł zapłonowy. A jaki wynik triku z żaróweczką? Zrobiłeś ten test na sprawnym cylindrze z pozytywnym efektem? Pytam, bo czasami przy próbach niektórzy się śpieszą i nie wykonują ich dokładnie. Przeprowadzając test na sprawnym cylindrze będziesz wiedział czego masz się spodziewać, jak zaczniesz testować podejrzany cylinder.

ODPOWIEDZ