Cewki Zapłonowe
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Mam pęknięty kolektor....Który jest niby zaklejony ale może coś tam z niego wycieka - jednak mam problem z 8 cylindrem który jest po drugiej stronie pęknięcia i z tyłu - Czy to może być przyczyną ?
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cewki Zapłonowe
pęknięcie pęknięciem ale cewki nie mogą być zwilgocone. Pamiętam, że odkręcenie wszystkich cewek zajęło mi ok 1,5h, odkręć i sprawdź, czy w gnieździe świecy nie zebrał się płyn chłodzący, wszędzie wokół cewek i świec musi być sucho i czysto, żadnego brudu
ja dawałem swój kolektor do spawania, zapłaciłem ok 250 zł ale to kasa wywalona w błoto, bo dalej się sączyło, tyle że mniej. Wk..ny kupiłem nowy i po problemie tyle że był to wydatek 4 razy większy i od tego czasu jest dobrze.
ja dawałem swój kolektor do spawania, zapłaciłem ok 250 zł ale to kasa wywalona w błoto, bo dalej się sączyło, tyle że mniej. Wk..ny kupiłem nowy i po problemie tyle że był to wydatek 4 razy większy i od tego czasu jest dobrze.
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Dookoła cewek jest sucho....syfu żadnego nie ma więc to chyba problem nie leży po tej stronie A już myślałem, że wiem o co chodzi.....
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12238
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
Hodik, moim zdaniem nie ma co plakac. Wez podjedz do jakiegos kumatego elektryka (dopuki auto jezdzi ) Czasami nie warto za duzo kombinowac samemu, podjedz, zapytaj, to prawie nic nie kosztuje a moze ci rzucuc nowe swiatlo na problem
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cewki Zapłonowe
a jak z przewodami do cewek, nie są pogryzione czy pokaleczone?
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Przewody są cacy, fajki gumowe które dochodzą do świec też są w porządku. Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder - Podejrzewam jednak, że to uszkodzenie jest mechaniczne a nie elektryczne I mam do rozebrania silnik.....
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12238
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
No bo stan reszty cewek moze miec wplyw na prace ostatniej zwazywszy ze jedna z nich np jest wilgotna i ma jakies zwarcie. Rozbieranie silnika to ostatecznosc. Mierzyles napiecia na kablach? Masz wszedzie idealny prad?hodik pisze:Nie wiem dlaczego każdy z was piszę o tym żeby sprawdzić każdą cewkę po kolei skoro nie chodzi tylko 8 cylinder -
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
No i właśnie o to chodzi, że mam już spisane ok 300 porad co może być - może to, może tamto a może jeszcze tamto. Jak bym chciał to wszystko zrobić, wymienić naprawić to bym kupił drugi silnik. Obecnie auta nie mam na podwórku - od jutra znowu będę walczył.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
- Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
- Skąd: Torun
Re: Cewki Zapłonowe
Nie kapuje . Przeczytalem wczesniej , ze nie ma iskry wiec czemu mialoby byc uszkodzenie mechaniczne w silniku. Dobre rady i sposoby , madre zdania i ... jak spiewa KSU ale w volvo czasem padaly aparaty zaplonowe. Tez masz pewnie dwa. Zamien je i sprawdz co sie stanie. Jesli chodzi o kable to kazdy elektryk a nawet mechanik sprawdzi czy w kablu jest napiecie i wiadomo.
-
- Sheriff
- Posty: 12238
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
No nie sluchasz Hodik, zalamujesz rece, chcesz rozbierac silnik. Moze sprzedaj auto? Nawet nie byles z autem u elektryka a juz sie poddajesz? Umowmy sie, w warunkach domowych, bez wiedzy, doswiadczenia i sprzetu czasem trudno rozwiazac jakis problem a dla mechanika to moze byc blachostka.
Jezeli cewki sa ok, swiece sa ok, kable sa ok, napiecia na kablach sa w normie (co elimunuje problem z aku lub alternatorem) pozostaja moduly zaplonowe, wtryski, czujnik polozenia walu albo CPM. Nadal nie powiedziales jakie masz napiecia na kablach wiec zaczalbym od tego - to nam wyeliminuje problem z elektryka lub wskaze na problem z elektryka
Jezeli cewki sa ok, swiece sa ok, kable sa ok, napiecia na kablach sa w normie (co elimunuje problem z aku lub alternatorem) pozostaja moduly zaplonowe, wtryski, czujnik polozenia walu albo CPM. Nadal nie powiedziales jakie masz napiecia na kablach wiec zaczalbym od tego - to nam wyeliminuje problem z elektryka lub wskaze na problem z elektryka
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
- Skąd:
Re: Cewki Zapłonowe
Wg mnie jeśli jest przebicie na kablu to wieczorem gdy jest ciemno i wilgotne powietrze powinno się iskrzyc.
Na tym sie jakoś super nie znam ale na świecy nad 8 cylindrem (lub innym na który samochód nie pali) powinnien byc czarny nagar.
Co do kolejności zapłonu : 1-3-7-2-6-5-4-8. Kompresja 10.0:1
czytałem tez o stosowaniu świec na 1,2,3,4 (maja przyrostek PG) innych niż te na 5,6,7,8 (przyrostek P)
Mój telepie przy wyższych obrotach z powodu błędu na kolektorach (obu) ponoc mieszanka tlenowa jest nie taka. błąd po skasowaniu znika i raz za jakiś czas sie pojawi (tak po kilku przejażdżkach) diagnoza mechanika: "trudno powiedziec... sondy lambda, świece, kable... trzeba zostawic auto i po kolei sprawdzic". Niestety nie ma mowy w tym czasie. Wpierw spróbuje swoich sił a później mogę ewentualnie oddac w czyjes ręce.
Może ktoś z Was wie jakim kluczem odkręcic świece?
Na tym sie jakoś super nie znam ale na świecy nad 8 cylindrem (lub innym na który samochód nie pali) powinnien byc czarny nagar.
Co do kolejności zapłonu : 1-3-7-2-6-5-4-8. Kompresja 10.0:1
czytałem tez o stosowaniu świec na 1,2,3,4 (maja przyrostek PG) innych niż te na 5,6,7,8 (przyrostek P)
Mój telepie przy wyższych obrotach z powodu błędu na kolektorach (obu) ponoc mieszanka tlenowa jest nie taka. błąd po skasowaniu znika i raz za jakiś czas sie pojawi (tak po kilku przejażdżkach) diagnoza mechanika: "trudno powiedziec... sondy lambda, świece, kable... trzeba zostawic auto i po kolei sprawdzic". Niestety nie ma mowy w tym czasie. Wpierw spróbuje swoich sił a później mogę ewentualnie oddac w czyjes ręce.
Może ktoś z Was wie jakim kluczem odkręcic świece?
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
A czym śmigasz ? jak TC to musisz mieć klucz do wąskich świec z przedłużką Ja się już we wszystko zaopatrzyłem, poza tym mam wujka elektryka, walka z autem rozpoczyna się od nowa....
Poza tym nie mogę zmierzyć ciśnienia na cylindrze bo sprzęt który wszyscy posiadają ma za krótki gwint i nie chce się wkręcić ;/
nie mogę też zmierzyć czy jest iskra na świeci ponieważ muszę posiadać - http://allegro.pl/draper-38898-tester-s ... 59172.html Inaczej w tych autach można spalić komputer.
Poza tym nie mogę zmierzyć ciśnienia na cylindrze bo sprzęt który wszyscy posiadają ma za krótki gwint i nie chce się wkręcić ;/
nie mogę też zmierzyć czy jest iskra na świeci ponieważ muszę posiadać - http://allegro.pl/draper-38898-tester-s ... 59172.html Inaczej w tych autach można spalić komputer.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cewki Zapłonowe
oj hodik, hodik, na początek kup malucha, pojeździj nim z kilka lat, a dowiedz się jak działa silnik, aparat zapłonowy i świece. Maluch ma tę przewagę, że ma tylko dwie świece, jedną cewkę i często nawala w nim zapłon. Wyrobisz się, mówię ci, dowiesz się jak w szczerym polu sprawdzić czy iskra na świecy jest dobra. Będziesz znajdywał przyczynę braku zapłonu z zamkniętymi oczami.
Chłopie weź wyrzuć tę listę z 300 usterkami, bo nie wiem czy w tym silniku znajdziesz tyle części. To jest temat prosty jak drut i przyczyn może być:
1) świeca - wewnętrzne przebicie, brud, wilgoć, nadpalone elektrody,
2) cewka - uszkodzenie mechaniczne cewki, wilgotny gumowy but izolacyjny, brud pod sprężyną
3) kabel zasilający - przegryziony, przetarty, brak styku w złączu
4) moduł zapłonowy - to może być ostatnia sprawa do sprawdzenia na samym końcu.
z 300 przyczyn zostały ci 4, teraz będziesz miał łatwiej.
Powiedz, podmieniałeś już cewkę i świecę z taką co jest na 100 % sprawna z innego cylindra? W ten sposób łatwo zmniejszysz liczbę podejrzanych do 2
Chłopie weź wyrzuć tę listę z 300 usterkami, bo nie wiem czy w tym silniku znajdziesz tyle części. To jest temat prosty jak drut i przyczyn może być:
1) świeca - wewnętrzne przebicie, brud, wilgoć, nadpalone elektrody,
2) cewka - uszkodzenie mechaniczne cewki, wilgotny gumowy but izolacyjny, brud pod sprężyną
3) kabel zasilający - przegryziony, przetarty, brak styku w złączu
4) moduł zapłonowy - to może być ostatnia sprawa do sprawdzenia na samym końcu.
z 300 przyczyn zostały ci 4, teraz będziesz miał łatwiej.
Powiedz, podmieniałeś już cewkę i świecę z taką co jest na 100 % sprawna z innego cylindra? W ten sposób łatwo zmniejszysz liczbę podejrzanych do 2
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Karlone - nie uważaj mnie za gówniarza który nie ma zielonego pojęcia o tym co robi i co się dzieje pod maską ?
- Cewki i świece podmieniałem z innego cylindra i nic, podobnie podczas przełączenia wtyczek z 7 cewki do 8 i z 8 do 7.
Zastosowałem się również do poleceń kolegi MarkSeven:
Po pierwsze,to sprawdz wtyczki od wtrysku i cewki - czesto sa polamane blokady i wtyczki lubia wypadac.Wystarczy ze wysunie sie okolo 1 mm i juz nie ma kontaktu.Zapal silnik i po kolei dociskaj wtyczki i obserwuj jak pracuje.Po drugie -w tych autach nie wolno nigdy sprawdzac iskry zdejmujac cewke ze swiecy.Napiecie jest tak wysokie,ze nawet nie wiesz kiedy w ulamku sekundy przeskoczy iskra do przewodow niskiego napiecia ktorejkolwiek z cewek albo wtryskiwaczy- nawet przez izolacje.I wtedy zostaje upalony w komputerze obwod sterowania cewka albo wtryskiwaczem.Po prostu 45,000 Volt momentalnie przepala triak sterujacy w ECM.Niezbedny jest tester do sprawdzania iskry "pod szklem" podczas pracy.
Musisz zaczac po kolei sprawdzac : najpierw omomierzem cewke - miedzy koncowkami n/n ( piny na cewce) musi byc ok.1 ohma.Moze byc 0.5 , czasem 0.7 , 0.8 ohm ,zalezy od producenta.Czasem 1.2 , ale nie powinno byc wiecej.Potem zmierzyc miedzy jednym z pinow a koncem co idzie do swiecy - moze byc od ok.5 albo 6 kiloohm .Motorcrafty maja wiecej - okolo 8 do 10 kohm.Najlepiej porownaj z druga cewka.Jesli bedzie duzo wiecej ,to zdejm gume z cewki i zobacz czy opornik grafitowy nie jest popekany i czy sprezynka dobrze kontaktuje.Jak bedzie wszystki ok , i bedziesz mial tester iskry, to podlacz cewke do wkreconej nowej swiecy przez ten tester i zobaczysz czy jest i jaka jest iskra podczas normalnej pracy.Nastepnie na pracujacym silniku sprawdz PROBNIKIEM samochodowym z Zaroweczka ( a nie zadnym voltomierzem) miedzy +(plusem) baterii a wtyczka do wtryskiwacza - czy wtrysk pracuje.Na jednym kabelku powinna migac leciutko zaroweczka.Na drugim kabelku powinien byc wtedy + , a wiec mierzysz miedzy nim a masa - powinna zaroweczka jasno swiecic. To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje.Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice.Tak samo mozesz zmieniac wtyczki od cewek - i wtedy wyczujesz czy to usterka zaplonu,czy wtrysku. Ogolnie mowiac, jak sprawdzasz na pracujacym silniku probnikiem z zaroweczka - to zawsze miedzy PLUSEM baterii a jednej z koncowek wtyczki cewki albo wtrysku musi migac zaroweczka - na cewce miga mocniej , na wtrysku slabiej. Natomiast miedzy MASA a druga koncowka musi jasno swiecic i dla cewki , i dla wtrysku..Wtedy mozna uwazac ze komputer jest sprawny.
- Wszystko się zgadza godnie z poleceniami jednak to nie przyniosło żadnych rezultatów.
- Pozostałe cylindry są porządku ponieważ, odpinając kostki od razu widać różnicę w pracy silnika - więc wydaje mi się, że nie ma tam co grzebać
- Cewki i świece podmieniałem z innego cylindra i nic, podobnie podczas przełączenia wtyczek z 7 cewki do 8 i z 8 do 7.
Zastosowałem się również do poleceń kolegi MarkSeven:
Po pierwsze,to sprawdz wtyczki od wtrysku i cewki - czesto sa polamane blokady i wtyczki lubia wypadac.Wystarczy ze wysunie sie okolo 1 mm i juz nie ma kontaktu.Zapal silnik i po kolei dociskaj wtyczki i obserwuj jak pracuje.Po drugie -w tych autach nie wolno nigdy sprawdzac iskry zdejmujac cewke ze swiecy.Napiecie jest tak wysokie,ze nawet nie wiesz kiedy w ulamku sekundy przeskoczy iskra do przewodow niskiego napiecia ktorejkolwiek z cewek albo wtryskiwaczy- nawet przez izolacje.I wtedy zostaje upalony w komputerze obwod sterowania cewka albo wtryskiwaczem.Po prostu 45,000 Volt momentalnie przepala triak sterujacy w ECM.Niezbedny jest tester do sprawdzania iskry "pod szklem" podczas pracy.
Musisz zaczac po kolei sprawdzac : najpierw omomierzem cewke - miedzy koncowkami n/n ( piny na cewce) musi byc ok.1 ohma.Moze byc 0.5 , czasem 0.7 , 0.8 ohm ,zalezy od producenta.Czasem 1.2 , ale nie powinno byc wiecej.Potem zmierzyc miedzy jednym z pinow a koncem co idzie do swiecy - moze byc od ok.5 albo 6 kiloohm .Motorcrafty maja wiecej - okolo 8 do 10 kohm.Najlepiej porownaj z druga cewka.Jesli bedzie duzo wiecej ,to zdejm gume z cewki i zobacz czy opornik grafitowy nie jest popekany i czy sprezynka dobrze kontaktuje.Jak bedzie wszystki ok , i bedziesz mial tester iskry, to podlacz cewke do wkreconej nowej swiecy przez ten tester i zobaczysz czy jest i jaka jest iskra podczas normalnej pracy.Nastepnie na pracujacym silniku sprawdz PROBNIKIEM samochodowym z Zaroweczka ( a nie zadnym voltomierzem) miedzy +(plusem) baterii a wtyczka do wtryskiwacza - czy wtrysk pracuje.Na jednym kabelku powinna migac leciutko zaroweczka.Na drugim kabelku powinien byc wtedy + , a wiec mierzysz miedzy nim a masa - powinna zaroweczka jasno swiecic. To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje.Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice.Tak samo mozesz zmieniac wtyczki od cewek - i wtedy wyczujesz czy to usterka zaplonu,czy wtrysku. Ogolnie mowiac, jak sprawdzasz na pracujacym silniku probnikiem z zaroweczka - to zawsze miedzy PLUSEM baterii a jednej z koncowek wtyczki cewki albo wtrysku musi migac zaroweczka - na cewce miga mocniej , na wtrysku slabiej. Natomiast miedzy MASA a druga koncowka musi jasno swiecic i dla cewki , i dla wtrysku..Wtedy mozna uwazac ze komputer jest sprawny.
- Wszystko się zgadza godnie z poleceniami jednak to nie przyniosło żadnych rezultatów.
- Pozostałe cylindry są porządku ponieważ, odpinając kostki od razu widać różnicę w pracy silnika - więc wydaje mi się, że nie ma tam co grzebać
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, 16:45 przez hodik, łącznie zmieniany 1 raz.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cewki Zapłonowe
hodik nie chcę Cię ośmieszać ani Ci dokuczać, po prostu nie przesadzaj z tymi 300 usterkami.
Mark dobrze pisze, stosując tą metodologię, dojdziesz do tego, że to albo kabel z wtyczką albo moduł zapłonowy. A jaki wynik triku z żaróweczką? Zrobiłeś ten test na sprawnym cylindrze z pozytywnym efektem? Pytam, bo czasami przy próbach niektórzy się śpieszą i nie wykonują ich dokładnie. Przeprowadzając test na sprawnym cylindrze będziesz wiedział czego masz się spodziewać, jak zaczniesz testować podejrzany cylinder.
Mark dobrze pisze, stosując tą metodologię, dojdziesz do tego, że to albo kabel z wtyczką albo moduł zapłonowy. A jaki wynik triku z żaróweczką? Zrobiłeś ten test na sprawnym cylindrze z pozytywnym efektem? Pytam, bo czasami przy próbach niektórzy się śpieszą i nie wykonują ich dokładnie. Przeprowadzając test na sprawnym cylindrze będziesz wiedział czego masz się spodziewać, jak zaczniesz testować podejrzany cylinder.