Cewki Zapłonowe

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Sprawdzałem na sprawnym i nie sprawnym cylindrze, wszędzie efekt ten sam. Odpisałem mu, jakie są efekty i otrzymałem taką odpowiedź, pewnych rzeczy w niej nie rozumiem jednak.

To ze zarowka na wtrysku miga tylko parenascie sekund jak odepniesz cewke - jest ok.Jest to zabezpieczenie aby nie lac benzyny do cylindra kiedy nie dziala sterowanie cewka.Jeszcze pytanie - czy sprawdziles tez plusy na drugich pinach ( tych gdzie nie miga) od cewki i od wtrysku probnikiem ? - miedzy masa a kazdym z nich powinno swiecic jasno caly czas.Jest to bardzo wazne.Na cewce chyba jest ok,bo piszesz ze jak wlozysz wtyk to miganie na wtrysku jest dlugie.Na wtyczce wtrysku tez musi byc plus na jednym z pinow.Szkoda,ze test z zamiana wtyczek nic nie dal.Na ogol zawsze bardzo lekko byla wyczuwalna zmiana pracy.Zalozmy,ze swieca jest nowa,pewna - cewka dobra - powinna byc iskra w cylindrze.Pozostaje tylko wtryskiwacz.Ale aby go wyjac i podmienic to trzeba rozmontowac osprzet z gory.Wtedy dopiero mozna zdjac cala listwe - 8 wtryskow na raz.Ona sie nie rozdziela.Moze lepiej najpierw sprawdzic go omomierzem i porownac z innymi.Moze ma przerwe?Albo moze sie zacinac.Jesli okazalo by sie, ze jest iskra i wtryskiwacz jest ok.to moga byc juz tylko usterki w cylindrze.Na wszelki wypadek zmierz cisnienie tego 8 cylindra i porownaj z innym.Moze byc jeszcze taka usterka ,ze komputer daje iskre w innym czasie niz potrzeba,albo daje zly impuls i jest slaba iskra.Albo tez komputer moze dawac paliwo w innym czasie .Na wszelki wypadek wykasuj blad z pamieci komputera - tego nie da sie zrobic inaczej jak tylko kasowanie skanerem. Odlaczanie baterii nie kasuje pamieci.Nic wiecej mi na mysl nie przychodzi.Podmien jeszcze raz cewke i swiece,sprawdz jeszcze raz dokladnie wtyczki i koncowki cewki i wtrysku i pomysl o sprawdzeniu wtryskiwacza.Mozesz tez rozlaczyc ten wielki wtyk od calej wiazki kabli silnika i potraktowac sprayem do elektroniki.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Czy ktoś może mi napisać gdzie znajduje się moduł zapłonowy ? Bo jego też chciał bym przejrzeć przy okazji. :pada:
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

z tego co mi wiadomo to integralna cześć komputera. jest we wnętrzu pod deską rozdzielczą. sam tego jeszcze nigdy nie rozbierałem. ja raczej obstawiam na problem elektryczny. gdyby było coś poważniejszego, to miał byś też jakieś błędy towarzyszące.

Dobra zróbmy podsumowanie: do cewki podejrzanego cylindra dochodzi napięcie???


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

Hodik jak stoisz jezykowo? Wiem , ze czasami jest tak , ze nikt amerykancow nie chce sie tknac w okolicy i trzeba samemu robic ale wtedy dobrze konsultowac na amerykanskim forum. Ja dostaje odpowiedzi po minucie czasem ze zdjeciami jak czuja , ze jestem za glupi by pojac cos.


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

banghead: Where would the Ignition Control Module be located on a 1995 Lincoln Town Car? 4.6 engine w/ AC


Long story made short, there is none on this car.

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

I wszystko w tym temacie.... :? A na rockauto jest do kupienia taki moduł i w cale nie wygląda jak by był połączony z komputerem.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

po prostu wpisalem pytanie w google. w razie czego moge sluzyc tlumaczeniem. Amerykanie czasem mieszaja nazwy modulu i aparatu zaplonowego. Odrazyu mowie , ze nie wiem czy oba te graty sa w linkolnie.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

hodik, czy do cewki podejrzanego cylindra dochodzi napięcie? zapala się ta żaróweczka jak należy?

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Dzisiaj będę robił test CEWEK po kolei od pierwszej do ósmej - Wezmę miernik samochodowy z żaróweczką podłącze jedną stronę do akumulatora pod plus drugą stronę będę mierzył napięcie - ( Odepnę wtyczkę od cewki i będę po kolei przykładał miernik do każdego pinu ) w ten sposób badając każdą cewkę sprawdzę czy napięcie jest na każdej równe. Nie wiem tylko jak sprawdzić omomierzem każdą cewkę gdyż jak odepnę od wtyczkę od danej cewki to przecież nie będzie tam w ogóle prądu ? :sad:
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


piotrekzet

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: piotrekzet »

No sorry, ale ten tekst to jakaś bzdura.

"To , ze swieca jest mokra,to nie znaczy jeszcze ze wtrysk pracuje"

A niby co to znaczy? Że się spociła?


"Mozesz zrobic jeszcze eksperyment i na pracujacym silniku zdjac wtyczke z wtrysku 8 .Jak nie ma roznicy w pracy,to wloz do 8 wtrysku wtyczke z 7 wtrysku obok i wyczujesz czy sa zmiany.I odwrotnie - wtyczke od 8 proboj wkladac do 7 i obserwuj roznice"


Róznica będzie taka, że przestanie pracować na dwóch cylindrach. A raczej będzie pracował, przepalając paliwo, podane w innym cyklu. Już tylko czekam na propozycję przełożenia kabli WN z 7 cylindra na 8. Zdjęcie wtyczki z wtrysku 8 da informację tylko na temat tego, czy jest podawane paliwo do cylindra nr 8, przekładanie wtyczek jest psu na budę.
Chyba, ze jest na monowtrysku :P Ale skąd wtedy tyle wtyczek? :P
Żeby sprawdzić czy jest iskra na świecy trzeba ja wykręcić, wsadzić w kabel WN i zmasować do bloku silnika. Potem odpalić samochód. Przewodów WN nie ściąga się na pracującym silniku nie dlatego, że tak wrażliwa jest elektronika (to jest prawda), tylko dlatego, że w 9 przypadkach na 10 prąd tak Ci przypierdoli, że się zesrasz. Sorry za wulgaryzmy, ale ten prąd przypierdoli, a nie kopnie.
Nie jestem pewien czy przy braku praktyki usłyszysz różnice w pracy 7 lub 8 cylindrów. Chwilami miałem problem z usłyszeniem różnicy między 5, a 6, a doświadczenie mam chyba ciut większe...
Nie pamiętam czy problem masz tylko na wolnych obrotach, czy ciągle? Jeśli na wolnych to może poleciał Ci po prostu silnik krokowy.
A rezystancja (czyli opór) - mierzony omomomierzem nie zmienia sie zbyt drastycznie przy braku prądu :P To taka moja drobna złośliwość :) I chciałbym zauważyć, że dopóki nie odpalisz silnika to na cewkach nadal nie masz różnicy potencjałów :P
To była druga złośliwość, ale już przestaję :)

Podsumowując - sprawdź iskrę na świecy. Da Ci to informację czy w ogóle jest, aczkolwiek to dopiero początek.
Możliwe, że masz zasyfione wtryskiwacze.
Ktoś mówił, żeby sprawdzić w wilgotnym powietrzu czy nie ma przebić. Bardzo dobry pomysł, dodam tylko, że najlepiej robić to wieczorem (żeby było ciemno) i wspomagać się wodą w takim spryskiwaczu jak do mycia szyb. Normalnie rozpylać na przewody. Jeśli nie będzie nic widać - co nie znaczy, że nie ma przebicia - można wytrzeć kable wn i całą resztę i popryskać lakierem do włosów. To nie jest naprawa! Ale jeśli po tej operacji będzie lepiej, to znaczy, że jest przebicie - mimo, że nie było go widać przy poprzednim teście. Jeśli nie będzie lepiej to wcale miestety nie znaczy, że tego przebicia nie ma.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: KARLone »

hodik pisze:Dzisiaj będę robił test CEWEK po kolei od pierwszej do ósmej - Wezmę miernik samochodowy z żaróweczką podłącze jedną stronę do akumulatora pod plus drugą stronę będę mierzył napięcie - ( Odepnę wtyczkę od cewki i będę po kolei przykładał miernik do każdego pinu ) w ten sposób badając każdą cewkę sprawdzę czy napięcie jest na każdej równe. Nie wiem tylko jak sprawdzić omomierzem każdą cewkę gdyż jak odepnę od wtyczkę od danej cewki to przecież nie będzie tam w ogóle prądu ? :sad:
hodik, błądzisz... Nie wiem nawet czy znajdziesz gdzieś w necie jasny opis jak to zrobić jeśli to twój pierwszy kontakt z miernikiem. Przy napięciach do 1kV to można jakieś zakresy wartości przyjmować jako normalne. Jak będziesz próbował mierzyć izolację cewki, to za każdym razem będziesz miał różne o np 100% wskazania na różnych cewkach choć cewki będą dobre. Zawieź to do elektryka i sprawę załatwi w moment. Jeśli dalej chcesz walczyć to odpowiedz mi na pytanie czy do 8 cewki dochodzi napięcie? Czy zapala się w tej wtyczce żaróweczka?

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Cześć, Cześć ! Hodik w humorze ! :D

Mamy przyczynę, dlaczego Lincoln miał focha na jeden cylinder :cool: Wszystkim którzy się tutaj wypowiadali dziękuję, nie były to jednak, cewki, alternator, czujnik położenia wału, przegryzione kable, niskie napięcia itd.

- Okazało się, że to wtrysk jak do tego doszedłem i co jest przyczyną już piszę:

Problem postanowiłem rozwiązać w bardzo prosty sposób - wlałem trochę benzyny do cylindra i sprawdziłem czy odpali chociaż na chwilę i co ? Odpalił, więc ulżyło mi ogromnie, że to nic w sliniku :faint: - Ostatnią nadzieją był wtryskiwacz: Rozkręciłem trochę silnika wyjąłem tego pomarańczowego skurczybyka i co się okazało: Jeden wielki syf, który musiał dostać się z baku ( prawdopodobnie nikt o 180 tys nie wymieniał filtra paliwa ) - auta jeszcze nie złożyłem, gdyż postanowiłem wyjąć wszystkie wtryskiwacze i wyczyścić je dokładnie - Wtryskiwacz nie jest do wymiany gdyż sprawdzam go po kolei podłączając mu prąd z aku i od razu można wyczuć jak pracuje.

Macie już przyczynę, jutro ładnie wszystko wyczyszczę poskręcam i zobaczymy co się będzie działo :viva:

Poza tym dzisiaj przypłynęły do mnie Chromowane nakładki na lusterka i już w ogóle jest zajebiście ! :evil:
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

Fajnie , ze jest ok.
Moja dygresja jest taka , ze od paru dni wersja byla taka , ze nie ma iskry. Cala wiec narada nie miala najmniejszego sensu. :razz: . Ja podczas moich przebojow nawet ostatnio z suburbanem nauczylem sie pytac . Czasami wydaje Cie sie , ze pytanie jest glupie. Ale jak moj mechanik i przyjaciel stwierdzil jesli pytasz to jestes glupi przez piec minut a jesli nie spytasz to przez cale zycie. Dlatego trzeba bylo spytac jak sprawdzic czy jest iskra. Wtedy pierwszego dnia znalbys przyczyne.

Awatar użytkownika

Topic author
hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: hodik »

Pytałem czy idzie iskra ze świecy....Ale co dała by iskra jak Wtrysk nie dawał paliwa ? To nie miało by sensu :D
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Cewki Zapłonowe

Post autor: jmichlicki »

Ale wiadomo gdzie szukac.

ODPOWIEDZ