Cewki Zapłonowe
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Cewki Zapłonowe
Witajcie !
Auto nie pali mi na jeden albo nawet dwa lub trzy cylindry Stało się to nagle....Po podłączeniu do kompa wywala mi 8 cylinder ale wcześniej też 3 i 4 - nie wiem w sumie co robić. Wszyscy mówią, że to cewki i chyba przyjdzie mi wymienić tylko jeszcze nie wiem które Z tego co się dowiedziałem to liczy się je następująco - Otwieram maskę stoję przed samochodem i po lewej stronie od przodu to cylindry nr. 1 -2 -3 - 4 po prawej stronie od przodu 5 - 6 - 7 -8 - Pytanie:
1 - Żeby wymienić 8-smą cewkę to muszę rozkręcić pół silnika ?
2- Jak te cewki po winne być dokręcone ? ( kilka jest dość luźnych i mogę swobodnie nimi obrócić, a kilka jest skręconych na maxa i nie ma możliwości ruchu )
Z góry dzięki za odpowiedź
Auto nie pali mi na jeden albo nawet dwa lub trzy cylindry Stało się to nagle....Po podłączeniu do kompa wywala mi 8 cylinder ale wcześniej też 3 i 4 - nie wiem w sumie co robić. Wszyscy mówią, że to cewki i chyba przyjdzie mi wymienić tylko jeszcze nie wiem które Z tego co się dowiedziałem to liczy się je następująco - Otwieram maskę stoję przed samochodem i po lewej stronie od przodu to cylindry nr. 1 -2 -3 - 4 po prawej stronie od przodu 5 - 6 - 7 -8 - Pytanie:
1 - Żeby wymienić 8-smą cewkę to muszę rozkręcić pół silnika ?
2- Jak te cewki po winne być dokręcone ? ( kilka jest dość luźnych i mogę swobodnie nimi obrócić, a kilka jest skręconych na maxa i nie ma możliwości ruchu )
Z góry dzięki za odpowiedź
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
Firing order:
http://p71interceptor.com/firingorder/
U mnie wszystkie cewki sa latwo dostepne nawet te juz pod szyba, zrob jakas fote, nie wydaje mi sie zebys musial rozkrecac pol silnika. Wszystkie cewki powinny byc dobrze dokrecone, nie luzne. normalne natomiast jest ze po dokreceniu mozna nimi lekko obracac. Byle dobrze przylegaly.
http://p71interceptor.com/firingorder/
U mnie wszystkie cewki sa latwo dostepne nawet te juz pod szyba, zrob jakas fote, nie wydaje mi sie zebys musial rozkrecac pol silnika. Wszystkie cewki powinny byc dobrze dokrecone, nie luzne. normalne natomiast jest ze po dokreceniu mozna nimi lekko obracac. Byle dobrze przylegaly.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Dzisiaj nagram filmik i zrobię foto to powiesz co i jak
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Cewki Zapłonowe
Moim zdaniem żeby wymienić cewki wystarczy tylko filtr powietrza i kolektor ściągnąć żeby dojście było a żeby dojść do 8 cewki musisz podszybie zdemontować.
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Cewki Zapłonowe
Aha i najlepiej jakbyś wymieniał jedną cewkę to odrazu wszystkie a jak cewki to + świece koszt ok. 2000zł , jedna cewka około 200zł
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
Sorry lincoln ale głupoty wypisujesz, moim zdaniem oczywiscie
Nie musi demontowac podszybia, jest dojscie po zdjeciu tuby doprowadzajacej powietrze do przepustnicy. Nie trzeba nawet ruszac filtra powietrza. A kolektor zeby sciagac to juz wogle jakas paranoja. Idz jeszcze raz do garazu i sie przyjrzyj jak to wyglada i moze wymien jakas cewke najpierw zanim zaczniesz pisac glupoty.
Druga sprawa, o ile swiece warto wymieniac w zestawie zeby wszystkie gary dostawaly taka sama iskre to cewek nie ma sensu. Cewka tylko powoduje ze swieca zaiskrzy wiec wymienia sie tylko te cewke ktora jest wadliwa. Wymienianie calego zestawu cewek jest bez sensu. Zalozmy ze nie pali ci jeden gar i co, zmieniasz wszystkie 8 cewek? 7 z nich jest sprawnych!
Nie musi demontowac podszybia, jest dojscie po zdjeciu tuby doprowadzajacej powietrze do przepustnicy. Nie trzeba nawet ruszac filtra powietrza. A kolektor zeby sciagac to juz wogle jakas paranoja. Idz jeszcze raz do garazu i sie przyjrzyj jak to wyglada i moze wymien jakas cewke najpierw zanim zaczniesz pisac glupoty.
Druga sprawa, o ile swiece warto wymieniac w zestawie zeby wszystkie gary dostawaly taka sama iskre to cewek nie ma sensu. Cewka tylko powoduje ze swieca zaiskrzy wiec wymienia sie tylko te cewke ktora jest wadliwa. Wymienianie calego zestawu cewek jest bez sensu. Zalozmy ze nie pali ci jeden gar i co, zmieniasz wszystkie 8 cewek? 7 z nich jest sprawnych!
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Dostęp do Cewek mam, tam wszystko jest cacy jak najbardziej, ale walka trwa nadal trochę w innym kierunku....Mam już konkretnie dość.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
Z tego co gadalismy na GG wyglada ze masz problem z kablami. cos tam jest nie tak skoro po wymianie cewki i zamianie swiecy nadal nie ma iskry. ewentualnie czujnik polozenia walu, ktory 'dyryguje' tym calym bajzlem
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
- Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
- Skąd: Torun
Re: Cewki Zapłonowe
Co prawda nie mam lincolna ale mialem przeboje z cewkami w moim volvo 960. Przepalaly sie a tez kosztuja kupe kasy.
1. Zeby sprawdzic , ktora jest przepalona wyjmuj je. Silnik i tak ci na pewno telepie. Jak wyjmiesz dobra to zauwazysz , ze telepie bardziej a jak przepalona to nie bedzie reakcji.
2. Teoretycznie jak zwykle lepiej wymienic wszystkie bo podobno sie zuzywaja i jak jedna lub dwie wymienisz to reszta szybciej pada. Ja tam nie zauwazylem a wymienialem po jednej.
3. Przyczyna u mnie byl alternator , ktory podawal zly prad. Tzn zmienialo mu sie. Nie wiem co bylo popsute bo po prostu caly alternator wymienilem.
Oczywiscie volvo to nie v8 ale r6 ale nie sadze zeby byly wielkie roznice. Jesli cewki padaja seryjnie to musi byc problem z pradem wiec nie ma co ich wymieniac bez rozwiazania problemu.
Sorry widze , ze to juz wiecie. Moze to naiwne ale przeloz ta cewke w inne miejsce i zobacz czy tam dziala. Moze juz byc tez przepalona.
1. Zeby sprawdzic , ktora jest przepalona wyjmuj je. Silnik i tak ci na pewno telepie. Jak wyjmiesz dobra to zauwazysz , ze telepie bardziej a jak przepalona to nie bedzie reakcji.
2. Teoretycznie jak zwykle lepiej wymienic wszystkie bo podobno sie zuzywaja i jak jedna lub dwie wymienisz to reszta szybciej pada. Ja tam nie zauwazylem a wymienialem po jednej.
3. Przyczyna u mnie byl alternator , ktory podawal zly prad. Tzn zmienialo mu sie. Nie wiem co bylo popsute bo po prostu caly alternator wymienilem.
Oczywiscie volvo to nie v8 ale r6 ale nie sadze zeby byly wielkie roznice. Jesli cewki padaja seryjnie to musi byc problem z pradem wiec nie ma co ich wymieniac bez rozwiazania problemu.
Sorry widze , ze to juz wiecie. Moze to naiwne ale przeloz ta cewke w inne miejsce i zobacz czy tam dziala. Moze juz byc tez przepalona.
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Cewki sa posprawdzane, przewodów tutaj nie mam ! - Jest cewka, do której wchodzi wtyczka i tyle....Całość to jeden wielki Kabel i wystające z niego wtyczki które wchodzą w cewki - Gdyby był alternator to nie padł by tylko 8 cylinder który odwala dziwne rzeczy. Walka trwa...Kur*ica powoli robi swoje
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
- Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
- Skąd: Torun
Re: Cewki Zapłonowe
U mnie tez nie padly wszystkie. Pada zawsze najslabsza. Ale nie twierdze , ze alternator. Pewnie prad sprawdziles. Czy tam jest cos takiego jak aparat zaplonowy? Lub raczej aparaty?
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
U mnie padla jedna cewka, wymienilem i jest pieknie. Wiem ze poprzedni wlasciciel wymienil dwie, mam jedna w zapasie jak znowu ktoras padnie. U Hodika jednak problem jest inny bo najpierw mu wywalalo blad missfire a teraz mu wywala, po wymianie cewki, ze ma uszkodzony obwod elektryczny wiec cewka i swieca odpadaja z tej konkurencji. Trzeba oblookac wszystkie kable ktore ida do cewek i do wtryskow. Moim zdaniem potrzebny jest elektryk z miernikiem.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Cewki Zapłonowe
Radek ten błąd został usunięty, ale nadal wywala misfire..... I ciagle chodzi tutaj o 8 cylinder.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cewki Zapłonowe
No wiec nadal jestesmy w tym samym miejscu. Cewka jest ok, swieca jest ok, chyba ze cos pochrzaniles przy sprawdzaniu. Pozostaja: kable, czujnik polozenia walu, moduly zaplonowe. Sprawdz jak mowi Jarek prady z alternatora.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cewki Zapłonowe
to może ja kilka swoich doświadczeń napiszę. Skoro masz COP (cewka na świecy) to sprawdź jeszcze czy gumowy "but" cewki nie tkwi w wilgoci, brudzie itp. U mnie przyczyną przebić był cieknący płyn z kolektora - to raz. Dwa - sprawdź czy coś ci kabli nie poprzegryzało, ostatnio w Pontiacu u siebie znalazłem pod maską jakieś śmieci, stary chleb itd. Typowa działalność jakichś kun czy innych stworów.