Witam wszystkich,
Potrzebuję małej pomocy w znalezieniu przyczyny dziwnych objawów.
Samochód stał ok tygodnia w ogrzewanym warsztacie + jeden dzien pod chmurką. Po odpaleniu pochodził z 20 sec i zadławił się. Ponownie pokręciłem i wszystko ok. ruszyłem jak zawsze bez dodawania gazu po kilkunastu metrach dodałem gazu a samochód spadł z obrotów i zaczął dziwnie bulgotac jakby się dusił. Dodawałem gaz dosyc mocno ale im głębiej tym gorzej. Prawie zgasł. Wrzuciłem na postój i potrzymałem go na wolnych obrotach. Jakieś 2 min później było trochę lepiej, na tyle by normalnie jechac. Jeszcze z 30 metrów i wszystko wróciło do normy. Dojechałem do domu i jeszcze go przegazowałem wszystko jest perfect ale podejrzewam że jak postoi to powrócą objawy.
Żadna kontrolka się nie zaświeciła
Czy może to byc woda w paliwie? a może w układzie wydechowym (choc tłumiki są delikatnie nawiercane od spodu).
Czekam na Wasze diagnozy.
Dziś też zadzwonię do Rysia jak się wyrobię w pracy
Pozdrawiam i dziękuję
5th avenue
złe paliwo?
-
Topic author - Posty: 52
- Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
- Skąd:
złe paliwo?
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Re: złe paliwo?
Hej
Woda w układzie wydechowym to raczej nie jest. W paliwie - może. Ale jeśli jeździłeś i było wszystko OK, po czym po 3 dniach postoju jest problem, a nie tankowałeś to obawiam się, że coś innego - tylko jeszcze nie wymyśliłem co.
A pracuje na wszystkich cylindrach czy telepie silnikiem?
Jeśli na wszystkich to może jak u Hodika problem z filtrem paliwa?
Może być jeszcze z pompą paliwa, ostatnio kolega - co prawda w innym samochodzie, ale to akurat nieistotne - miał jazdę z pompą, a konkretnie z zasilaniem. Padł jeden przewód i w zależności od nastroju pompa działała lub nie
Woda w układzie wydechowym to raczej nie jest. W paliwie - może. Ale jeśli jeździłeś i było wszystko OK, po czym po 3 dniach postoju jest problem, a nie tankowałeś to obawiam się, że coś innego - tylko jeszcze nie wymyśliłem co.
A pracuje na wszystkich cylindrach czy telepie silnikiem?
Jeśli na wszystkich to może jak u Hodika problem z filtrem paliwa?
Może być jeszcze z pompą paliwa, ostatnio kolega - co prawda w innym samochodzie, ale to akurat nieistotne - miał jazdę z pompą, a konkretnie z zasilaniem. Padł jeden przewód i w zależności od nastroju pompa działała lub nie
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: złe paliwo?
u mnie coś podobnego było ostatnio. Ja podejrzewam, że może wtryskiwacz ma sparciałą uszczelkę, albo dobrze nie przylega. Wodę w paliwie też miałem, bo mi wciekała przez wlew, to na szczęście już zrobione. Mam problem z obserwacją tego zjawiska, czy to wina benzyny, która wciąż może zawierać wodę, bo od czasu naprawy przejechałem może z 20 km, a czekam teraz na następne części.
-
Topic author - Posty: 52
- Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
- Skąd:
Re: złe paliwo?
Dziwi mnie zjawisko że po rozruchu tak się dzieje a później już nie. Jak się rozgrzeje silnik to już śmiga aż miło.
Słyszałem że wlewa się butelkę denaturatu do baku by wytrącic wodę z beny. Chyba się dolewa 0,5l na pełen bak i jeździsz powiedzmy do zapalenia rezerwy.
Może przepustnica?
Słyszałem że wlewa się butelkę denaturatu do baku by wytrącic wodę z beny. Chyba się dolewa 0,5l na pełen bak i jeździsz powiedzmy do zapalenia rezerwy.
Może przepustnica?
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: złe paliwo?
to moze być złe paliwo, ale zamiast wlewać jakieś wynalazki po prostu zatankuj do pełna i tak za każdym razem...
filter też może być, może być pompa, że sama na początku musi sie rozkręcić i nie podaje odpowiedniego ciśnienia...
może lewe powietrze ciągnie, może silnik krokowy...
może przez wilgoć ci nie palą wszystkie cylindry... dużo możliwości...
filter też może być, może być pompa, że sama na początku musi sie rozkręcić i nie podaje odpowiedniego ciśnienia...
może lewe powietrze ciągnie, może silnik krokowy...
może przez wilgoć ci nie palą wszystkie cylindry... dużo możliwości...
Re: złe paliwo?
Gazda, myślałem o lewym powietrzu, ale wtedy raczej nie przechodziłyby te objawy, przynajmniej nie przed dobrym rozgrzaniem silnika. Nie mam pewności. A silnik krokowy - wydaje mi się, że też tylko po rozrgzaniu mogłoby się uspokoić, no i powinien słyszeć "falowanie" obrotów. Albo widzieć na obrotomierzu Co do wilgoci, to faktycznie może tak być. Czyli na początek przewody WN, o sposobie sprawdzenia przy pomocy spryskiwacza po ciemnku w sąsiednim temacie
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: złe paliwo?
no był w ogrzwanym miejscu to i silnik sie szybciej zagrzał... nie wiem
trza sprawdzić iskre i ciśnienie z pompy...
abo zatankować do pełna...
trza sprawdzić iskre i ciśnienie z pompy...
abo zatankować do pełna...
-
Topic author - Posty: 52
- Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
- Skąd:
Re: złe paliwo?
ale wydaje mi się że gdyby był problem z iskrą to chyba by wyskoczyło check engine?
obrotomierza nie ma więc prędzej na kompie. Ale dlaczego na wolnych obrotach chodzi jak zegarek?
obrotomierza nie ma więc prędzej na kompie. Ale dlaczego na wolnych obrotach chodzi jak zegarek?
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Re: złe paliwo?
Teoretycznie powinno wyskoczyć check engine, ale nie upierałbym się przy tym. Z tego co zauważyłem ta kontrolka najprędzej reaguje na informacje z sondy lambda.
Jeśli chodzi równo na wolnych obrotach to odpada silnik krokowy. Może być jeszcze tak, że gdy odpalasz masz włączone automatyczne ssanie i silnik spala bogatszą mieszankę, więc nie ma problemu, natomiast pod obciążeniem (gdy wrzucisz bieg) pompa paliwa nie wyrabia i się dusi. To na razie zgadywanki.
Możesz jeszcze zdjąć kopułkę rozdzielacza (o ile masz oczywiście) i sprawdzić palec czy nie jest powypalany. Bo możesz mieć iskrę, tylko że napieprza po całości i wystarcza do odpalenia silnika na bogatej mieszance, natomiast na "obsługę" normalnej jest za słaba. Tylko to też nie powinno przechodzić.
Poczytałem jeszcze raz i obstawiam przewody WN. Może masz przebicie np. na tym z cewki, a po rozgrzaniu wysycha wilgoć i jest cacy.
Jeśli chodzi równo na wolnych obrotach to odpada silnik krokowy. Może być jeszcze tak, że gdy odpalasz masz włączone automatyczne ssanie i silnik spala bogatszą mieszankę, więc nie ma problemu, natomiast pod obciążeniem (gdy wrzucisz bieg) pompa paliwa nie wyrabia i się dusi. To na razie zgadywanki.
Możesz jeszcze zdjąć kopułkę rozdzielacza (o ile masz oczywiście) i sprawdzić palec czy nie jest powypalany. Bo możesz mieć iskrę, tylko że napieprza po całości i wystarcza do odpalenia silnika na bogatej mieszance, natomiast na "obsługę" normalnej jest za słaba. Tylko to też nie powinno przechodzić.
Poczytałem jeszcze raz i obstawiam przewody WN. Może masz przebicie np. na tym z cewki, a po rozgrzaniu wysycha wilgoć i jest cacy.
-
Topic author - Posty: 52
- Rejestracja: 13 paź 2010, 23:01
- Skąd:
Re: złe paliwo?
hm.. trochę teraz nie bardzo mam czas ale w ciągu tygodnia sprawdzę świece, i przewody. Dziwi mnie też że śmiało mogę ruszyc na wolnych obrotach bez dodawania gazu a kłopot się zaczyna dopiero po wciśnięciu pedału gazu. Moge tak bez gazu jechac i jechac tylko wooolno Tak jakby dostawał "za dużo" paliwa względem powietrza i nie umiał tego przepalic. Może sprawdzę też całe doprowadzenie powietrza do silnika z filtra. Następna sprawa że zdarzyło się to pierwszy raz a wcześniej odpalałem i jeździłem nim bez problemu nawet wsiadając do niego wieczorkiem po kilku nockach na deszczu.
LINCOLN TOWN CAR LIMO 120" 4,6L 1997
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
Proszę nie umieszczać dużych zdjęć w podpisie
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: złe paliwo?
CEL nie wyskoczy od razu jak jakis cylinder nie pali. Taki blad jest zapamietany przez komputer ale mozna go zobaczyc dopiero po podpieciu skanera bledow - status bledu PENDING. Dlatego brak CEL nie oznacza ze nie ma problemu z iskra na jakims cylindrze albo wtryskiem.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: złe paliwo?
Rozwiązałeś problem ?
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71