town car 2001 3 nie wchodzi
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
town car 2001 3 nie wchodzi
witam
znajomy posiada lincoln town car 4.6 z 2003. Auto ma przebieg 167 800 km Jest tam skrzynia automatyczna 4r70w. Poprosił mnie o pomoc. Zgodziłem się bo trochę już amerykańskich automatów naprawiłem.
objaw jest taki: jak startuję jest 1,2 i kiedy ma wejść 3 to silnik wchodzi na obrotu a 3 nie wejdzie. Nawet wtedy gdy odpuszczę pedał gazu. Olej niedawno wymieniony na dexron VI. W misce na magnesie nie było opiłków tylko standardowy "meszek". Olej nie śmierdzi ani nie zmienił koloru.
Zdjąłem dziś miskę i sprawdziłem elektrozawory miernikiem pod kątem oporności. Wszystkie mają oporność, czyli mogę wnosić iż są sprawne. Mój znajomy zna mechanika pracującego w fordzie i ten mu powiedział że to nic innego jak czujnik. Nie chce mi się wierzyć że to czujnik. Znalazłem 2 czujniki wychodzące z tej skrzyni - oba po lewej stronie. Jeden to pozycjometr - siedzi na manetce zmiany biegów i drugi nad nim to czujnik OSS.
Podpiąłem skaner do niego i nie ma żadnych kodów błędów w silniku jak i w skrzyni. Sprawdzałem na dwóch wersjach oprogramowania -do 2001 i po 2001.
pomóżcie jak możecie bo pomysły mi się skończyły.
Jutro biorę go na przejażdżkę ze skanerem i na żywca zobaczę co się dzieje tak silniku jak i w skrzyni.
Według mnie uszkodzony jest konwertor (być może) i 4 bieg i konieczne jest wyjęcie skrzyni.
Spotkał się już ktoś z taką usterką?
znajomy posiada lincoln town car 4.6 z 2003. Auto ma przebieg 167 800 km Jest tam skrzynia automatyczna 4r70w. Poprosił mnie o pomoc. Zgodziłem się bo trochę już amerykańskich automatów naprawiłem.
objaw jest taki: jak startuję jest 1,2 i kiedy ma wejść 3 to silnik wchodzi na obrotu a 3 nie wejdzie. Nawet wtedy gdy odpuszczę pedał gazu. Olej niedawno wymieniony na dexron VI. W misce na magnesie nie było opiłków tylko standardowy "meszek". Olej nie śmierdzi ani nie zmienił koloru.
Zdjąłem dziś miskę i sprawdziłem elektrozawory miernikiem pod kątem oporności. Wszystkie mają oporność, czyli mogę wnosić iż są sprawne. Mój znajomy zna mechanika pracującego w fordzie i ten mu powiedział że to nic innego jak czujnik. Nie chce mi się wierzyć że to czujnik. Znalazłem 2 czujniki wychodzące z tej skrzyni - oba po lewej stronie. Jeden to pozycjometr - siedzi na manetce zmiany biegów i drugi nad nim to czujnik OSS.
Podpiąłem skaner do niego i nie ma żadnych kodów błędów w silniku jak i w skrzyni. Sprawdzałem na dwóch wersjach oprogramowania -do 2001 i po 2001.
pomóżcie jak możecie bo pomysły mi się skończyły.
Jutro biorę go na przejażdżkę ze skanerem i na żywca zobaczę co się dzieje tak silniku jak i w skrzyni.
Według mnie uszkodzony jest konwertor (być może) i 4 bieg i konieczne jest wyjęcie skrzyni.
Spotkał się już ktoś z taką usterką?
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
- Posty: 3657
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
może coś z czujnikiem położenia dźwigni, np nie rozpoznaje D tylko 2 więc zablokuje pierwsze dwa biegi i 3 już nie wchodzi.
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
no ale wtedy by pozostał na 2 biegu, a tu z opisu wychodzi na to że przełącza i jest luz... chyba że źle zrozumiałem...
myśle że jeśli ino czujnik to po prostu by pozostał w 2...
wygląda jednak na konieczność demontażu...
myśle że jeśli ino czujnik to po prostu by pozostał w 2...
wygląda jednak na konieczność demontażu...
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
znalazłem takie coś w sieci, czy to z takimi objawami mamy do czynienia?
If your transmission shifts from first to second, seems to hold second longer than normal, and then finally neutrals out completely at the point where it would normally shift to OD then the most likely cause is a damaged Direct Clutch Pack. This would require transmission removal and disassembly to repair. The Direct Clutch pack is the last one to come out of the transmission during disassmebly, so plan on a complete overhaul while it is apart. You may also want to upgrade your direct clutch using raybestos blues, or the alto direct clutch pack kit as listed in our AODE Product Section. Another possible cause of the same symptoms is a broken stub shaft.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
To że zawory mają właściwe parametry elektryczne wcale nie znaczy, że są sprawne - możliwe, że zawór jest zatarty/zablokowany a cewka jest sprawna . Jeśli masz możliwość poeksperymentować to zamień je miejscami lub po prostu wymień zawór. Możliwe, że jest uszkodzony przewód sterujący zaworem lub uszkodzony komputer (to on steruje zaworami). Ja bym raczej na początku podążał ta drogą - możliwe, że hydraulika skrzyni jest OK i da się to naprawić bez demontowania skrzyni. Jeśli masz dobre oprogramowanie do skanera to zrób podczas jazdy prosty test - wejdź do menu skrzyni biegów i sprawdź podczas jazdy czy jest wysterowywany zawór od 3 biegu (skaner powinien umożliwiać taki test) - w chwili gdy teoretycznie miałaby nastąpić zmiana biegu.
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
czy ktoś posiada schematy komunikacji komputer- skrzynia do tego auta?
za około 2 tygodnie będę miał ten samochód do naprawy (poprzednio sie nie udało z braku serwisówki (teraz właściciel kupił serwisówkę do tej skrzyni i mi ją dostarczył)). Potrzebuję jednak schematy instalacji elektrycznej....
za około 2 tygodnie będę miał ten samochód do naprawy (poprzednio sie nie udało z braku serwisówki (teraz właściciel kupił serwisówkę do tej skrzyni i mi ją dostarczył)). Potrzebuję jednak schematy instalacji elektrycznej....
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
ten samochód jest pierwszym w którym do wyjęcia skrzyni użyłem łomu i młotka. Poprzeczka na której wisi skrzynia tak ciężko wychodzi...
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
- Skąd:
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
ale pewnie i tak było lżej niż wyjąc reduktor w Maździe
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
zapewniam Cię że reduktor mazdy to mały pikuś.
Żeby wyjąć skrzynię trzeba wyjąć wydechy - oba najlepiej. O ile lewy schodzi ładnie - po wyłamaniu śrub nawet jest miejsce do wiercenia jakby co, to żeby wykręcić prawy trzeba wykazać się niezłą giętkością. A niech ci ukręci się na przykład górna śruba...... Skrzynia spoczywa na poprzeczce przykręconej do ramy na 4 śruby. Śruby poszły ładnie,ale wyjąc tą poprzeczkę.....młotek i łomy w pogotowiu. Poprzeczka jest włożona w uchwyt który mam wrażenie został jeszcze ściśnięty po założeniu tej poprzeczki.....Masakra. Sama skrzynia przykręcona dośc ładnie......oprócz dwóch śrub. Jedna szczytowa z prawej strony - po spuszczeniu skrzyni i silnika w dół nie ma do niej dojścia (śruba ta trzyma także bagnet). Następny rodzynek to śruba ukryta za rurką bagnetu po prawej stronie. Dodatkowo w tym miejscu są umieszczone trzy wtyczki....
konwertor jest też pięknie przykręcony - zastosowali 4 nakrętki -na klucz 14 są trzy z nich, czwarta jest calowa......
Żeby wyjąć skrzynię trzeba wyjąć wydechy - oba najlepiej. O ile lewy schodzi ładnie - po wyłamaniu śrub nawet jest miejsce do wiercenia jakby co, to żeby wykręcić prawy trzeba wykazać się niezłą giętkością. A niech ci ukręci się na przykład górna śruba...... Skrzynia spoczywa na poprzeczce przykręconej do ramy na 4 śruby. Śruby poszły ładnie,ale wyjąc tą poprzeczkę.....młotek i łomy w pogotowiu. Poprzeczka jest włożona w uchwyt który mam wrażenie został jeszcze ściśnięty po założeniu tej poprzeczki.....Masakra. Sama skrzynia przykręcona dośc ładnie......oprócz dwóch śrub. Jedna szczytowa z prawej strony - po spuszczeniu skrzyni i silnika w dół nie ma do niej dojścia (śruba ta trzyma także bagnet). Następny rodzynek to śruba ukryta za rurką bagnetu po prawej stronie. Dodatkowo w tym miejscu są umieszczone trzy wtyczki....
konwertor jest też pięknie przykręcony - zastosowali 4 nakrętki -na klucz 14 są trzy z nich, czwarta jest calowa......
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
Sławek, a spróbuj wyłączyć, OD i zobacz czy skrzynia bedzie dluzej ciagnac na jednym biegu... bo jezeli nic sie nie zmieni to faktycznie moze byc jakis czujnik a jezeli nie to prawdopodobnie tarczki lub konwerter, ale w tych tematach to juz sie nie wypowiadam.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
konwerter poszedł dziś do regeneracji (swoją drogą jaka to jest krowa w stosunku do konwertera z voyagera)hodik pisze:Sławek, a spróbuj wyłączyć, OD i zobacz czy skrzynia bedzie dluzej ciagnac na jednym biegu... bo jezeli nic sie nie zmieni to faktycznie moze byc jakis czujnik a jezeli nie to prawdopodobnie tarczki lub konwerter
Skrzynia rozebrana,teraz szczegółowa weryfikacja. Padnięty jest (na szybko sprawdzałem) zawór EPC. Co znajde dalej to zobaczymy....
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
- Sheriff
- Posty: 12237
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
Gdzie dales do serwisu?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
konwertery wysyłam do samko do wawy. Robię u nich konwertery od dawna i nie mam zastrzeżeń.
a tu trochę złomu
początek rozkręcania (po zdjęciu pompy)
i koniec
a tu trochę złomu
początek rozkręcania (po zdjęciu pompy)
i koniec
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
Topic author - Posty: 29
- Rejestracja: 27 lis 2010, 17:35
- Skąd: Gdynia 605 349 406
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
czy ma ktoś schematy ciśnieniowe tej skrzyni? chodzi o schematy co kiedy i na jakim biegu chodzi. Chętnie bym przytulił bo niestety nie posiadam tego.
chrysler grand voyager 3.3 1993
-
- Sheriff
- Posty: 12237
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: town car 2001 3 nie wchodzi
Hmmm, no ja mam ale nie wiem co dokladnie cie interesuje?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<