Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory ?
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
Dzięki Radek - Z tego co teraz widzę, w Relay Box Diagram też są przekaźniki od Wentylatorów a tego nie sprawdzałem. Przekaźnik, który się odłącza na filmie to właśnie AC CLUCH RELAY, reszta czyli nr: 3# oraz 26# są sprawdzone i sprawne.
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
Radek a jak rozumiesz to: " it doesnt go directly to the cooling fan, but here is the wiring diagram for cylinder head temperature sensor. it sends a signal to pcm, which the pcm uses to turn on the cooling fan " - Chodzi tutaj o termostat, który w jakikolwiek sposób jest odpowiedzialny za wysyłanie sygnału do PCM żeby załączył wentylatory ? Bo z tego co patrzę to właśnie Head Temperature Sensor to właśnie termostat:
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
Topic author - Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
Była jeszcze kiedyś sytuacja, że jak auto długo stało to głupiał wskaźnik temperatury, latał z góry do dołu, dopiero jak się wyłączyło i włączyło samochód wszystko było ok - Może to po prostu wina czujnika temperatury ?
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
Hodik, termostat to termostat a czujnik temp. glowic to co innego. Jest pomiedzy glowicami pod kolektorem ssacym w tym zaglebieniu litery V. Nie jestem pewien na 100% ale juz na forum o tym pisalismy chyba z piotrkiemzet bo ona mial obiekcje do koloru , poszukam tego zaraz. Wydaje mi sie ze termostat nie ma z tym ukladem za duzo wspolnego, on otwiera i zamyka uklad chlodzenia ale na pewno nie wysyla zadnych informacji do PCM (Powertrain contol module - popularnie zwany komputerem).
it doesnt go directly to the cooling fan, but here is the wiring diagram for cylinder head temperature sensor. it sends a signal to pcm, which the pcm uses to turn on the cooling fan
nie idzie bezposrednio do wentylatora tylko jest dodatkowy schemat dla czujnika temperatury glowic. wysyla on sygnal do komputera ktory pozwala komputerowi wlaczyc wentylator.
Czyli po ludzku to czujnik temperatury glowic wysylajac sygnal do PCM daje znac PCM o koniecznosci wlaczenia wentylatora. Wyglada wiec na to, moim zdaniem, ze czujnik mozesz miec walniety bo PCM bym nie podejrzewal ze sie zje... Po prostu komp nie dostaje info o tym jaka jest temp. silnika.
it doesnt go directly to the cooling fan, but here is the wiring diagram for cylinder head temperature sensor. it sends a signal to pcm, which the pcm uses to turn on the cooling fan
nie idzie bezposrednio do wentylatora tylko jest dodatkowy schemat dla czujnika temperatury glowic. wysyla on sygnal do komputera ktory pozwala komputerowi wlaczyc wentylator.
Czyli po ludzku to czujnik temperatury glowic wysylajac sygnal do PCM daje znac PCM o koniecznosci wlaczenia wentylatora. Wyglada wiec na to, moim zdaniem, ze czujnik mozesz miec walniety bo PCM bym nie podejrzewal ze sie zje... Po prostu komp nie dostaje info o tym jaka jest temp. silnika.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
http://forum.roadrunners.pl/post29275.html#p29275
Niestety nie mam ze soba ksiazki ze schematami, zostala w aucie a auto w pracy...
Niestety nie mam ze soba ksiazki ze schematami, zostala w aucie a auto w pracy...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3285
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
joł, jestem za
Coś jest na rzeczy z sygnałem załączenia wentylatorów.
Masz brak tego sygnału, więc nie ma prądu na czerwonej wtyczce.
A skoro sygnał podaje czujnik temperatury, to należy tu też szukać.
Coś jest na rzeczy z sygnałem załączenia wentylatorów.
Masz brak tego sygnału, więc nie ma prądu na czerwonej wtyczce.
A skoro sygnał podaje czujnik temperatury, to należy tu też szukać.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: Hodikowy Lincoln problem - Nie włączają się wentylatory
Jeśli wentylator w ogóle odmawia posłuszeństwa, to polecam sprawdzić go wpierw pod aku, czy ogólnie chodzi, czy jakieś tam "szczotki" (nie wiem o co kaman, ale tak mi doradzali) ma OK. Przegrzewanie to kiepska sprawa, bo puścić może z dymem uszczelkę oraz głowicę, więc może być już drogo, a nawet bardzo drogo. Ja miałem podobny przypadek w PT Cruiser'ze (systemy te są proste-ciśnieniowe, więc niezlezienie od postępu auta nie zmieniły się od lat) i sam nie mogłem uwierzyć co za bzdura wyszła po tym, jak elektromechanik nic nie odnalazł - wymieniłem wpierw termostat, ale zakręciło wiatrakiem jeszcze parę razy i koniec (niezależnie czy klima, czy temp. silnika tego wymagał), więc problem tkwił w...korku wlewu cieczy chłodzącej do chłodnicy - ten nie trzymał odpowiedniego ciśnienia w układzie. Zamówiłem oryginał w ASO (drogi, ale jeszcze ujdzie) i wiatrak chodzi jak szalony... PiTek to może tylko 2.0 R4, ale ze względu na ilość miejsca pod maską grzeje się jak rasowe V8 Btw. nie zaszkodzi też sprawdzenie (wpierw też myślałem, że ze sobą niekoniecznie powiązane) stanu cieczy chłodzącej, czujnika temp w silniku, pompy wody oraz termostatu i profilaktyczne odpowietrzenie chłodnicy. Możliwe, że masz gdzieś nieszczelność...
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live