Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Lincoln

Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Wtyczkę mam zupełnie inną- taką jak w opisie pod tym linkiem:
http://www.2carpros.com/articles/ford-l ... -retrieval" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko że u mnie po prostu nie ma tej małej wtyczki do której należy zrobić zworkę- w obudowie w której jest zamontowana ta większa wtyczka jest także miejsce dla tej małej, jedno pinowej ale po prosty jej nie ma. Nie widać też aby coś było rzeźbione- wszytskie izolacje wiązek fabryczne, nic nie jest przerabiane.


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Zlokalizowałem wtyczkę, udało mi się także sprawdzić błędy.
Wyskoczył bląd 12- idle control fault.
Co to za ustrojstwo, oraz jak się dobrać do tego? Czy może wystarczyć przeczyszczenie czy konieczna jest wymiana na nowe?

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: grusiak »

Możesz spróbować wymontować i umyć porządnie w benzynie ale czy to coś pomoże nikt Ci tego nie potwierdzi. Prawdź czy uszczelka jest cała i nigdzie nie łapie "lewego" powietrza itd. Powinno być coś takiego

Obrazek

Obrazek

Obrazek
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Dzięki, już to zlokalizowałem, wymontowałem i widząc ile jest z tym roboty zamówiłem nowe nie ryzykując. ;) 56$ i tydzień oczekiwania

Pokazany na zdjęciu IDLE jest od nowszego rocznika, mój jest nieco inny.

Z innej beczki- czy możecie bez problemu wejść na forum markviii.org? Ja za każdym razem kiedy chcę je otworzyć wyskakuje błąd "403 Forbidden" i informacja "You don't have permission to access /htdocs/dc/dcboard.php on this server". Próbowałem na różnych komputerach, z różnych przeglądarek i ciągle to samo :(


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Założyłem nowy IDLE i bez poprawy :( Silnik nadal trzyma 2 tys obr i nadal wywala mi błąd 12 :( Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: grusiak »

chyba tylko tyle, że linka gazu jest uszkodzona i nie wraca na swoje miejsce. Chyba, że jest już elektronicznie?
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Linka jest ok, odpaliłem furę ze zdjętym dolotem i łopatki od przepustnicy są szczelnie zamknięte.
Kurde nie mam już pomysłu.
Zna ktoś mechanika od amcarów wlkp?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: RadAg! »

Ja znam. Daleko masz do Poznania?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

60 km

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: RadAg! »

Lisiu pisze:60 km
No tak ale czy to dla ciebie daleko? znam bardzo fajnego i kumatego mechanika w Tulcach pod Poznaniem. 2 razy byłem u niego z Vicki i chłop robi naprawdę fajną robotę. Zna się na rzeczy, jest dokładny i niedrogi. Wal na priw, podam ci nr, to sobie pogadacie jakbyś był zainteresowany.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

60 km to żabi skok ;)
Poszło PW

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: siwrelax »

Lisiu, co to się wtedy Tobie stało, że obroty były w okolicy 2 tysięcy? Dzisiaj mi się to samo stało w tym wozie. Nie mam teraz czasu, żeby w aucie grzebać, ale przydałoby mi się info co było ostatnim razem powodem.
Mark przejechał w weekend ponad 900 mil bez problemów, a dziś w drodze z pracy nagle przestał reagować na puszczanie pedału gazu. Nie powiem - nerwowo się tak po zakorkowanym mieście jedzie. Objawy identyczne, jak opisujesz - na jałowym trzyma około 1800, na biegu jak zduszę hamulcem, jest ok, puszczę hamulec i po chwili przyspiesza do 1500 - 1700 rpm. Nie od razu, więc manewrować na parkingu się da na szczęście.
Tego starego idle control (czyli chyba silnik krokowy) znalazłem w bagażniku, ale wymiana go ponoć nie pomogła w Twoim przypadku.
Daj znać proszę, co tam się mogło stać.

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: siwrelax »

Hej. wyskoczył błąd nr 121 - Closed Throttle Voltage Higher Or Lower Than Expected - czyli czujnik TPS jak byk. Strasznie mało żywotne te części z Rock Auto, choć nie wiem, jakiego producenta TPS Lisiu tam wstawił :)

Do tego mam jeszcze kody Continous Memory:
189 - Fuel System At Rich Adaptive Limit
634 - Manual Lever Position Sensor Voltage Higher Or Lower Than Expected

Pomoże mi ktoś zidentyfikować te dwa błędy z CMC?

Jeszcze błędy KOER:
412 - Cannot Control RPM During KOER High RPM Check - czyli znowu TPS
121 - Closed Throttle Voltage Higher Or Lower Than Expected - czyli znowu TPS
411 - Cannot Control RPM During KOER Low RPM Check - czyli znowu TPS
225 - Knock Not Sensed During Dynamic Response Test KOER - było "pedal to the metal", czyli moim zdaniem może to mieć związek z TPS.


Topic author
Lisiu
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
Skąd:

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: Lisiu »

Strasznie mało żywotne te części z Rock Auto, choć nie wiem, jakiego producenta TPS Lisiu tam wstawił
Producenta nie pamiętam ale wybrałem jeden z droższych, o ile dobrze pamiętam kosztował w okolicy 100$
Wymiana TPS to pikuś w porównaniu z tym ile się namęczyłem aby wymienić to drugie ustrojstwo :P

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys

Post autor: siwrelax »

Dla mnie wymiana TPS nie jest wcale pikuś, bo nie mogę ruszyć przepustnicy :| na tym silikonie się trzyma tak, że za ch...a nie da się jej zdjąć. Nie wiem jak to ruszyć póki co. Zamówiłem nowy TPS Motorcrafta (znalazłem w Polszy za 165 PLN) :D
PS. Dzięki Lisiu za wsparcie.
Po odpięciu czujnika silnik ma obroty niskie, nawet bardzo niskie i niestabilne 400-600rpm. Po lekkiej przegazówce schodzi z obrotów tak nisko, że zdycha. Póki co wóz sobie stoi i czeka na nową część.

ODPOWIEDZ