Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Hej. Coś odbiło dziś mojemu Lincolnowi- jałowe obroty trzyma na poziomie okolicy 2 tys obr/min. Czasem mu się tak zdarzało kiedy odpaliłem go w największe mrozy, ale po przejechaniu krótkiego dystansu wszytsko wracało do normy. Dziś jest w miarę ciepło, silnik jest już zagrzany do temperatury pracy a obroty utrzymują się stale w okolicy 2 tys( chyba ze wrzucę bieg i hamulcem "ściągnę" mu obroty do odpowiedniego poziomu ale po kilku sekundach znów je podnosi).
Check engine się nie świeci ani żadne inne kontrolki.
Macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć?
Check engine się nie świeci ani żadne inne kontrolki.
Macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć?
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Czy masz w aucie LPG? Czy ostatnio może jakoś wystrzeliło w kolektor?
Czy obroty są również wysokie gdy auto stoi? silnik pracuje równo?
Powinieneś sprawdzić, czy gdzieś nie spadło jakieś podciśnienie oraz wyczyścił styki na wtyczce przy przepustnicy.
Czy obroty są również wysokie gdy auto stoi? silnik pracuje równo?
Powinieneś sprawdzić, czy gdzieś nie spadło jakieś podciśnienie oraz wyczyścił styki na wtyczce przy przepustnicy.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2010, 12:38
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
mialem kiedys podobną sytuacje,przyczyna -czujnik temperatury(podawalsygnal do 40stopni).Najlepiej podepnij do kompa.niema co gdybac
T/A 6.6
Ranchero 5.8
Dodge Ram 4.7
Camaro 3.4
BMW E60
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Mam LPG ale chodzi bez problemu, nic nie strzela. Dolot już sprawdziłem, wszystko wygląda na szczelne.
Obroty są właśnie wysokie gdy auto stoi, kiedy włączę bieg to mogę je "zdusić" trzymając hamulec ale kiedy go puszczę obroty skaczą na ok 1800 obr/min i auto ciągle jedzie.
Z kompem nie ma szans- nikt w okolicy go nie ma no i przede wszystkim to OBDI- mała możliwość sprawdzania fury kompem.
Jutro jeszcze dobiorę sie do przepustnicy, może faktycznie weszła tam wilgoć.
Obroty są właśnie wysokie gdy auto stoi, kiedy włączę bieg to mogę je "zdusić" trzymając hamulec ale kiedy go puszczę obroty skaczą na ok 1800 obr/min i auto ciągle jedzie.
Z kompem nie ma szans- nikt w okolicy go nie ma no i przede wszystkim to OBDI- mała możliwość sprawdzania fury kompem.
Jutro jeszcze dobiorę sie do przepustnicy, może faktycznie weszła tam wilgoć.
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Lusiu, OBDI ma to do siebie, ze jest właśnie bardzo precyzyjnym systemem. To OBDII jest ogólne.
Przy obd1 najczęściej jest możliwa samo diagnoza. Poszukaj w necie jak to zrobić. W Chryslerach kiedyś się przekręcało trzy razy stacyjką do zapłonu i check engine wyświetlał kody.
Przy obd1 najczęściej jest możliwa samo diagnoza. Poszukaj w necie jak to zrobić. W Chryslerach kiedyś się przekręcało trzy razy stacyjką do zapłonu i check engine wyświetlał kody.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Racja, zawsze robiło się jakąś procedurę/zworke i wtedy check wyświetlał błędy ale u mnie właśnie check podczas pracy się nie świeci.
Po przekręceniu stacyjki się zapala i po odpaleniu gaśnie więc myślę że nie będzie toi problem elektryczny a jakiś błąd mechaniczny. Coś zacięte/ułamane/nieszczelne. Musze tylko to znaleźć
Po przekręceniu stacyjki się zapala i po odpaleniu gaśnie więc myślę że nie będzie toi problem elektryczny a jakiś błąd mechaniczny. Coś zacięte/ułamane/nieszczelne. Musze tylko to znaleźć
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Rozebrałem dziś dolot i nie zauważyłem nic podejrzanego, wszytskie wężyki są w bardzo dobrym stanie, żadnych pęknięć czy innych niepokojących objawów.
Czy w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury czy jest ich może więcej?
Czy w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury czy jest ich może więcej?
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Ale nie jest powiedziane, że gdy pojawi się błąd, to check engine sie automatycznie zapali i nie zgasnie
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Hmmm zatem czy zna ktoś procedurę sprawdzania błędów w Mark VIII? Amerykańskie forum mi nie działa( ciągle jakiś error 404) a u nas nie mogę znaleźć informacji.
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Pogrzebałem dziś znów trochę pod maską szukając awarii. Poprzeglądałem wtyczki- wszystko suche, czyste, niezaśniedziałe. Odpaliłem auto ze zdjętym dolotem- klapki do przepustnicy zamknięte a obroty wędrują a ponad 2 tys. Odpaliłem silnik z odpiętym czujnikiem temperatury- bez zmian, 2 tys obr i check się zaświecił- tak samo kiedy odpiąłem jakikolwiek inny czujnik.
Macie jakieś pomysły co mogło nawalić/ Przepływka? Czujnik położenia przepustnicy?
Macie jakieś pomysły co mogło nawalić/ Przepływka? Czujnik położenia przepustnicy?
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Chciałem sprawdzić dziś błędy w swoim Marku i jest problem- mam tą dużą 5 pinową wtyczkę ale nie ma tej małej, jednopinowej z którą należy zrobić zworkę. Czy ktoś w swoim Lincolnie mógł by sprawdzić z skąd idzie ta jedno pinowa wtyczka?
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Nikt nie pomorze? Chociaż w zlokalizowaniu drugiej wtyczki do sprawdzania błędów?
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Jak masz LPG to mogło poprzedniemu właścicielowi wystrzelić i uszkodzic klapkę w przepustnicy. Teraz sie nie zamyka szczelnie przy puszczonym "pedale gazu" i wchodzic na obroty. Zdejmij rurę od filtra powietrza i zerknij do przepustnicy czy jest ok.Może też warto w ogóle ją przeczyścić
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 89
- Rejestracja: 24 lip 2012, 22:21
- Samochód: Cadillac DTS 08' i Vette C4 LT1
- Skąd:
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Przpustnicę już rozebrałem, wszytsko wygląda OK, nic nie jest krzywe/ zużyte itd
Czy czujnik położenia przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego czy inny element jest za to odpowiedzialny?
Czy czujnik położenia przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego czy inny element jest za to odpowiedzialny?
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Obroty biegu jałowego blisko 2 tys
Moze być również skopany, ale proponuje ci aby gdy silnik pracuje najpierw zdjąć wtyczkę i zobaczyć czy reaguje.
Wracając do OBD. Czy wtyczkę masz taką jak na zdjęciu po prawej, czy po lewej?
Wracając do OBD. Czy wtyczkę masz taką jak na zdjęciu po prawej, czy po lewej?
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum