Wieczne pytania Lincolna :)

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: lincoln1998 »

Aby nie zakładać ciągle nowych wątków z moimi pytaniami,tworzę jeden gdzie będę mógł zadawać Wam moje męczące pytania :)

Moje pierwsze pytanie,

Co wchodzi w skład zawieszenia i układu kierowniczego ? Fajnie,gdyby nazwy części były już przetłumaczone na angielski :)
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: RadAg! »

Zakładam że chodzi ci o bude na ramie taką jak Lincoln? ;)
Zawieszenie przód:

Wahacz górny i dolny, amortyzator, sprężyna. Na wahaczach po dwie tuleje i jeden sworzeń. Za zawieszenie należy też uznać stabilizator z łącznikami.
Upper i lower control arm, shock absorber, spring, stabilizer bar lub sway bar i sway bar links
Z tyłu jest inaczej ale w sumie te same części :)

Ukł. kierowniczy:
Kierownica :D , kolumna kierownicy, drążek kierowniczy, przekładnia kierownicza dalej to w sumie nie znam po polsku nazewnictwa... pitman arm, idler arm, center link, drążki kierownicze i końcówki drążków zewnętrzne i wewnętrzne (tie rod i tie rod ends inner i outer)

Przekładnia to steering gear albo steering box, kolumna to steering column. Sorry za literówki jeśli takowe wystąpiły ale jest sobota wieczór ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: lincoln1998 »

Zakładam że chodzi ci o bude na ramie taką jak Lincoln?
Oczywiście,że tak ;)


Poniżej podałem wykaz części które potrzebuję oraz nazwy ( wg. RockAuto.com )

Amortyzatory : Shock Absorber
Sprężyny : Coil Spring
Tuleja Wahacza : Control Arm Bushing ?
Sworzeń Wahacza : Ball Joint ?
Stabilizator ?
Łączniki stabilizatora : Tie Rod End Adjusting Sleeve ?
Guma Stabilizatora : Stabilizer Bar Bushing

Jak sprawdzić zużyty stabilizator ? Czy przy wymianie wyżej części łącznik stab. będzie potrzebny ?


Drążek kierowniczy : Idler Arm
Końcówki Drążka : Tie Rod End

I tutaj kolejne pytanie,czy końcówka drążka podana po angielsku jest zewnętrzna czy wewnętrzna ? Czy to jest bez różnicy bo nie kumam-Czym jest czym.

Wszystkie podane wyżej części muszę wymienić,robię porównanie cen na RockAuto.com i u nas w sklepach :) .Mam nadzieję,że zamawiając części zamówię wszystkie.Chciałbym mieć wszystkie części, aby nie było że jednak czegoś brakuje a auto będzie wybebeszone ze starych części.

Za dotychczasową pomoc Bardzo Dziękuje, bo się pogubiłem wcześniej z tym wszystkim.
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71


piotrekzet

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o końcówkę drążka to jest to element montowany z jednej strony przy kole, z drugiej do drążka. Przynajmniej po Polsku :) jeśli masz zdjęcia to poznasz, z jednej strony gwintowana tuleja, z drugiej śruba pod kątem prostym do elementu. Drążek jest caly prosty, z jednej strony gwintowany, z drugiej jest... eee... takie grubsze coś na przegubie ;)

Awatar użytkownika

Topic author
lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: lincoln1998 »

Zgadza się ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

Polak
Posty: 266
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
Skąd:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: Polak »

lincoln1998 pisze:
Zakładam że chodzi ci o bude na ramie taką jak Lincoln?
Jak sprawdzić zużyty stabilizator ? Czy przy wymianie wyżej części łącznik stab. będzie potrzebny ?
Stabilizator raczej sie nie zużywa. O ile nie był jakims cudem uderzony i nie jest pogiety to napewno nie musisz kupować nowego.
Wymien jedynie gumy na stabilizatorze i bedzie ok.
Obrazek

Awatar użytkownika

mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: mvh »

RadAg! pisze:sumie nie znam po polsku nazewnictwa...
hehe mam podobnie

Z ważnych elementów z przodu to oczywiście:
bearing - łożysko
spindle - zwrotnica (to coś co się razem z kołem i hamulcami obraca :P)
control arm inaczej nazywany jest A-arm (z uwagi na kształt) albo wishbone

w fullsize'ach był też taki dodatkowy stabilizator na A-arm'ach (przynajmniej w GM-ach)
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 20:02 przez mvh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Topic author
lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: lincoln1998 »

Polak pisze:
lincoln1998 pisze:
Zakładam że chodzi ci o bude na ramie taką jak Lincoln?
Jak sprawdzić zużyty stabilizator ? Czy przy wymianie wyżej części łącznik stab. będzie potrzebny ?
Stabilizator raczej sie nie zużywa. O ile nie był jakims cudem uderzony i nie jest pogiety to napewno nie musisz kupować nowego.
Wymien jedynie gumy na stabilizatorze i bedzie ok.
Dzięki.Wturlałem się z tydzień temu pod auto, i na 100 % gumy są do wymiany.Teraz pozostaje kwestia czy łączniki stabilizatora też mam zamówić ?
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

mvh
Posty: 369
Rejestracja: 21 mar 2013, 15:03
Samochód: chevrolet caprice '69
Skąd:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: mvh »

na 100% zamów łączniki końcówek drążków - po pierwsze mogą być lekko zdeformowane, po drugie pewnie nie ma już na nich gwintu :P


piotrekzet

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: piotrekzet »

lincoln1998 pisze:Zgadza się ?
Zgadza sie, juz wiem o co chodzi - obydwie to końcówki drążka, tylko jedna ma gwint wewnętrzny, druga zewnętrzny - musisz sprawdzić jaki masz u siebie.
Edit: Eeee... Przyjrzałem się tym fotkom, obie mają gwint zewnętrzny, coś jest nie teges.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 20:38 przez piotrekzet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: RadAg! »

Łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora to najszybciej padające części przedniej zawiechy, przynajmniej u mnie. Pewnie jakbym zwalniał przed zakrętami to by dłużej wytrzymywały :D
Parę błędów:

Amortyzatory : Shock Absorber OK
Sprężyny : Coil Spring OK
Tuleja Wahacza : Control Arm Bushing ? OK (tuleje potrzebujesz 2 na wahacz, zazwyczaj są w tym samym rozmiarze ale sprawdź, u mnie w górnym wahaczu tuleje są te same ale w dolnym są dwie inne)
Sworzeń Wahacza : Ball Joint ? OK (jeden sworzeń na wahacz czyli sworzeń górny i sworzeń dolny - upper i lower)
Stabilizator ? STABILIZER/SWAY BAR
Łączniki stabilizatora : Tie Rod End Adjusting Sleeve ? ZLE - STABILIZER BAR LINK - TO ŁĄCZNIKI (potrzebujesz dwa, wez od razu parę na tył ;) )
Guma Stabilizatora : Stabilizer Bar Bushing OK

Jak sprawdzić zużyty stabilizator ? Czy przy wymianie wyżej części łącznik stab. będzie potrzebny ?


Drążek kierowniczy : Idler Arm (drążek kierowniczy to nie jest idler arm, idler arm to jest... ramię przekładni kierowniczej?, nie wiem jak to nazwać. Jaki drążek potrzebujesz?
Końcówki Drążka : Tie Rod End OK (dwie na stronę: inner i outer czyli zewnętrzna i wewnętrzna)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: piotrekzet »

Radek, z tą końcówką drążka to dobrze mówię, że chodzi o gwint? Bo drugi koniec jest zupelnie inny, więc nie widzę innego wytłumaczenia.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: RadAg! »

W sumie piotrek to nie wiem, wszystko zależy od konstrukcji. Jeśli tuleja w którą wkręca się końcówki drążków ma ten sam gwint na całej długości to faktycznie jedna z koncówek musi mieć gwint prawoskrętny (ale dlaczego?) i to rozwiązanie jest najpopularniejsze. Dżizas ludzie, muszę znowu zdjęcia czaskać ze swojej zajebistej książki? :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: lincoln1998 »

Wyliczyłem ceny części.Myślę,że żadnej części nie pominąłem,oraz dobrze wszystko policzyłem.Ze sprężynami sobie chyba odpuszczę ...

Kurs USD na dzień dzisiejszy : 3,03 PLN ;

Ceny podane są z RockAuto.com ;

" onclick="window.open(this.href);return false;



Drążka kierowniczego chyba nie ma ...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 21:52 przez lincoln1998, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Wieczne pytania Lincolna :)

Post autor: RadAg! »

Daj printscreena. Powiedz wogle co robisz? Kupujesz na ślepo czy masz jakiś plan działania? Powiem ci że jestem mistrzem w wydawaniu kasy na auto ;) na szczęście Taurusa. Te czasy już minęły ;) . Do Vic podchodzę o wiele bardziej racjonalnie, w sumie jest mniej psująca się :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ