Cześć! Na szczęście Linki już sprawny i stoi o własnych siłach (wszystkie sworznie wymienione na nowe).
Poruszałem kiedyś ten temat ale wpadłem na pewien pomysł i potrzebuje szybkiej i konkretnej porady.
W skrócie przybliżę dla tych co nie czytali wcześniej:
Linki niezależnie jaką temperaturę/pozycję nadmuchu ustawie na "sterowniku" wieje albo zimnym albo ciepłym. Jak mu się chce. Radziliście żeby rozebrać deskę i sprawdzić klapy (oczywiście zabieram się do tego jak pies do jeża) ale wpadło mi do głowy coś dziś innego.
Z tego co mi się wydaje to nawiew nawet w trybie manualnym działa na temperaturę tzn jeżeli w aucie jest zimno i ustawie np 21 stopni to będzie leciało ciepłe, a jeżeli będzie cieplej niż 21 stopni to będzie leciało zimne, czy dobrze kombinuje? (w jeepie tak mam)
W dodatku jeżeli ustawiłbym tryb auto to powinien przy pewnej temperaturze wentylator przestać dmuchać, a u mnie wali maksymalną prędkością tak jakby go nie obchodziła temperatura wewnątrz....
Jest jakiś czujnik, który za to odpowiada (raczej musi być), co o tym sądzicie?
Wahania temperatury nawiewu CDN.:)
-
Topic author - Posty: 201
- Rejestracja: 03 sty 2014, 13:05
- Samochód: Ford Taurus LX 1996
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Wahania temperatury nawiewu CDN.:)
Oczywiście to jest strzał, który może okazać się skuteczny. Masz serwisówkę do swojego wozu?
Skoro zbierasz się jak pies do jeża, to przypuszczam, że nie masz... Bez serwisówki ciężko dobrać się do poszczególnych rzeczy, bo nie wiesz co gdzie siedzi, jak zdjąć, żeby nie połamać i jakie powinno dawać sygnały. Najpierw zaopatrz się w książkę, potem działaj.
Moim zdaniem warto sprawdzić nie tylko czujnik, ale również okablowanie, kostki itp. bo wbrew pozorom, często właśnie tam śniedź powoduje spadki napięć, opór i w konsekwencji niewłaściwe wartości sygnałów idących do komputera.
Od sprawdzenia czujnika bym zaczął u siebie. Powodzenia!
Skoro zbierasz się jak pies do jeża, to przypuszczam, że nie masz... Bez serwisówki ciężko dobrać się do poszczególnych rzeczy, bo nie wiesz co gdzie siedzi, jak zdjąć, żeby nie połamać i jakie powinno dawać sygnały. Najpierw zaopatrz się w książkę, potem działaj.
Moim zdaniem warto sprawdzić nie tylko czujnik, ale również okablowanie, kostki itp. bo wbrew pozorom, często właśnie tam śniedź powoduje spadki napięć, opór i w konsekwencji niewłaściwe wartości sygnałów idących do komputera.
Od sprawdzenia czujnika bym zaczął u siebie. Powodzenia!
-
Topic author - Posty: 201
- Rejestracja: 03 sty 2014, 13:05
- Samochód: Ford Taurus LX 1996
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: Wahania temperatury nawiewu CDN.:)
Miejmy nadzieje. Pora chyba zaopatrzyć się w taką serwisówkę bo rzeczywiście wiele problemów powinna mi pomóc rozwiązać ale przynajmniej mam jakiś trop już. Tylko skąd takie coś wziąć do Linkiego (taką książkę) ?
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Wahania temperatury nawiewu CDN.:)
Google: "1996-1999 Ford Service Manual DVD ISO" - tutaj jest cały Twój wóz pokazany w szczegółach. Jeśli ogarniasz angielski to jesteś w domu
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.php?f=33&t=1799
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.php?f=33&t=1799
-
Topic author - Posty: 201
- Rejestracja: 03 sty 2014, 13:05
- Samochód: Ford Taurus LX 1996
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: Wahania temperatury nawiewu CDN.:)
Hej!
Walczę z nawiewem cały czas. Wyskakuje mi błąd 24. Czyli coś nie tak z blend doors. Próbowałem dzisiaj na krótko za pomocą akumulatora poruszyć ten silniczek który steruje temperaturą. Przytykałem kable z tyłu do tej kostki co idzie do tego 'komputera' co jest na desce, zero reakcji. Myślę, że powinienem dostać się do tego silniczka by sprawdzić czy do niego dochodzi prąd albo może ma wytarte zęby i dlatego nie zmienia temperatury. Jak uważacie?
To jest numer seryjny tego silniczka (jak wpiszecie w google to wam wyskoczy): 19E616
Spotkał się ktoś kiedyś z nim? Ewentualnie gdzie on siedzi bo nie łapie się do końca w tych rysunkach w instrukcji....
Walczę z nawiewem cały czas. Wyskakuje mi błąd 24. Czyli coś nie tak z blend doors. Próbowałem dzisiaj na krótko za pomocą akumulatora poruszyć ten silniczek który steruje temperaturą. Przytykałem kable z tyłu do tej kostki co idzie do tego 'komputera' co jest na desce, zero reakcji. Myślę, że powinienem dostać się do tego silniczka by sprawdzić czy do niego dochodzi prąd albo może ma wytarte zęby i dlatego nie zmienia temperatury. Jak uważacie?
To jest numer seryjny tego silniczka (jak wpiszecie w google to wam wyskoczy): 19E616
Spotkał się ktoś kiedyś z nim? Ewentualnie gdzie on siedzi bo nie łapie się do końca w tych rysunkach w instrukcji....