Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Lincoln

brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: brolcio »

Dla pewności możesz zamontować nowy czujnik ciśnienia oleju lub po prostu w jego miejsce wpiąć manometr (rozumiem, że masz tylko kontrolkę ciśnienia a nie wskaźnik ciśnienia oleju) i sprawdzić co się będzie działo. Olej faktycznie wygląda nieciekawie - więc warto go za chwilę wymienić ponownie. Pewnie w całym silniku są złogi zużytego oleju - warto więc to z lekka przepłukać nowym olejem (można rozważyć użycie dodatku do płukania silnika - ale z tym ostrożnie bo można za dużo wypłukać i niektóre uszczelki mogą stać się nieszczelne choćby ze względu na wiek). Aby nie generować dużo pracy możesz pomyśleć o zdjęciu miski olejowej i pokryw zaworowych i tam dokonać oględzin (jak masz dostęp do kamery inspekcyjnej endoskopowej to można to zrobić bez zdejmowania miski i pokryw) - to może pomóc w podjęciu decyzji "co z tym dalej robić?". Z drugiej strony jak miska olejowa się poci to i tak musisz zrobić z tym porządek więc zdjęcie miski olejowej jest raczej konieczne. Sprawdzenie ciśnienia oleju też da kilka wskazówek pomocnych w ocenie kondycji całego silnika jak i pompy oleju (w sumie pracowała na sucho bez oleju).
Sprawdzanie oleju na bagnecie nie do końca daje w tym przypadku informację o stanie i barwie oleju - po wyjęciu widzisz tylko film olejowy, który pojawił się wcześniej na bagnecie więc ujmując to obrazowo "brudny" olej potrzebuje czasu aby dotarł do mokrego już bagnetu (olej samoistnie i szybko się nie wymiesza).

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Dziś jeszcze raz zdejmę filtr i zobaczę jak leci może gdzieś przytyka syf. A zdejmowałem pokrywy bo wymieniałem ich uszczelki to pokrywy od wewnątrz i zawory były obrośnięte starym gęstym olejem więc boje si ęco jest w misce, jak mi sięnie uda dziś nic to w pon jestem umówiony do warsztatu i będą zdejmować misę i czyśćić.
Tak to wyglądało pod deklami, oczyściłem z wierzchu na ile pozwolił dostęp...

Obrazek
Obrazek
Może ten syf poprzytykał gdzieć przy smoku albo tą siateczkę...dlatego olej nie chciał schodzić po około 2 litrach...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

Można spróbować zalać silnik engine flushem liqui moly. Przejechać ok 50-100 km i zlać wszystko. Liqui Moly wypłukuje większość syfu, oczyszcza kanaliki itp itd. Sam stosowałem u siebie. Jak nie chcesz nic uszkodzić to przejedź mniej km, może 20, albo wogle nie jeździj tylko odpal silnik na 15 minut po wlaniu tego preparatu, zawsze coś. Olej zlewasz korkiem spustowym, potem ściągasz filtr. Nie widzę nic złego w odpaleniu silnika bez oleju... na kilka obrotów, dosłownie 2-3 sekundy, żeby ruszyć jeszcze olej który został. Sam tak robię, nigdy się nic nie stało, ale 2-3 minuty? Gruba sprawa, medal mógłbyś dostać w odpowiedniej kategorii za to :D do nowego filtra wlewasz olej i nakręcasz, uzupełniasz resztę i odpalasz silnik, potem dolewasz.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Dziś próbowałem znowu zdjąć filtr i na chwilę odpalić pożygał trochę olejem ale po zamontowaniu filtra który jest na maksa zalany olejem kontrolka gaśnie od razu ale zapala się po około 10 sekundach i świeci, co się zgasi i odpali to tak jest, dziwni mnie to, że wczoraj tyle czasu było ok i przejechałem kawałek drogi. Dziś już na bagnecie widać że olej po wczorajszej wycieczce się wymieszał bo już nie jest taki czysty. Nie wiem czy teraz kupować ten specyfik bo nie wiem czy coś to da skoro coś jest z ciśnieniem.... A nie będę go przecież trzymał długo z kontrolką świecącą i klepiącymi zaworami :( Już zamówiłem ze stanów komplet uszczelek misy, paski klinowe, i nie wiem co z tą pompą , jak coś jest w komplecie z uszczelkami nowa za 250 zł, może lepiej oddać auto do warsztatu zamiast dalej sammemu kombinować, może jest tam pozapychane ostro, skoro olej nie chciał schodzić podczas spuszczania po około 1/3.


julek79
Posty: 179
Rejestracja: 12 paź 2014, 16:32
Samochód: crown vicki'93 GMC VANDURA'88
Skąd:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: julek79 »

a dekle omalowałeś od zewnątrz czy i od środka? mi kiedyś gościu omalował proszkowo zewnątrz i wewnątrz,farba odlazła mimo że proszek i przy full stanie oleju napierdal... samoregulatory bo smok się zapchał farbą i nie ciągnął oleju. taka sytuacja.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Nie u mnie tylko z zewnątrz pomalowane :) Co do tego smoka to mam ciche przypuszczenia, że i u mnie może być zapchany bo jak widać na filmiku po wymienionym oleju zaciągałi wywalał gniazdem olejowym do filtra syfiasty czarny olej... A wczorajszy czas normalnej pracy silnika to widocznie na chwilę mogło się przepchać ale po czasie znowu przepływ się zmniejszył i cisnienie jest zbyt małe. Dam go do warsztatu w sobotę lawetą i niech tam to sprawdzą i tak przy okazji może problem lekkiego przylewania rozwiążą. A z ciekawości z początku postu moje pytanie o te urządzenie po prawej stronie przepustnicy taka żółta baryłka na cięgnie to się nazywa Dashpot.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Auto wstawione teraz do warsztatu, będę informował o diagnozach i postępach...Trzymamy kciuki :papa:

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: BartekV8 »

Śledzę z zapartym tchem ten wątek. Coś nowego wiadomo?
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Dziś dzwonił mechanik i mówił, że żeby zdjąć miskę to trzeba całe przednie zawieszenie zdejmować z przekładnią...I mówi że najlepiej żebym mu dał uszczelki bo zawali sobie warsztat , a na jego słuch jest problem z ciśnieniem, ale mówi że pompa jakby padłą to od początku by świeciła kontrolka a nie po 30 czy więcej sekundach... mówi że może być smok przypchany lub sito itp. i może wystarczy wyczyścić i złożyć. Ale woli mieć uszczelki które będą w tym tyg ale nie wiem którego dnia. Jeżeli okaże się, że jednak coś innego czyli pompa to lekko przyłapią i wypchną na czas oczekiwania części. Bądźmy dobrej myśli...


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: MichaŁ »

Miske niech Ci złoży na silikon Reinzosil i po sprawie.
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: siwrelax »

Uszczelkę miski (i inne niezbyt specjalistyczne) można tanio i szybko dorobić na miarę. Albo tak jak Michał pisze...

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Dzięki za podpowiedź ale już poczekam bo lada dzień powinien być zestaw oryginalnych ze stanów za 80 zł z przesyłką także nie będę mechanikowi głowy psuł. Czekam na nie prawie 2 tyg...

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: siwrelax »

Tak z ciekawości - gdzie kupowałeś, że taka tania przesyłka?


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: MichaŁ »

Dorzucę tylko tyle od siebie, że ile razy składałem miskę na samą uszczelkę to zawsze prędzej czy później ciekło :D Czy to w skrzyni czy w silniku.
Natomiast na Reinz'a albo uszczelkę i Reinz'a - susza. Ale ile szkół tyle opinii ;)
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


kecaj73

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: kecaj73 »

prędzej czy później bo to wszystko pracuje, a i ważne przy wymianie to odpowiedni moment dokręcenia śrub
u mnie jest bez silikonu

ODPOWIEDZ