Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Parę fotek z postępów prac, odnowienie i wymiana części silnika, poprawa kondycji.
Tak było jeszcze około msc. temu:
A tak jest już obecnie:
Wymienione zostały świece, przewody, filtry, załatany dolot( harmonijka), pomalowane elementy, nowe uszczelki pod deklami zaworów bo ciekło z nich ostro, uszczelki się rozlasowały.
Teraz chcę wymienić olej tylko nie wiem czy mineralny czy 15W40 półsyntetyczny niby ponoć był taki ale dowodów nie mam, a olej czarny jak piekło...
Muszę zamówić paski klinowe 3 bo są w kiepskim stanie już....cdn... Pozdrawiam
Tak było jeszcze około msc. temu:
A tak jest już obecnie:
Wymienione zostały świece, przewody, filtry, załatany dolot( harmonijka), pomalowane elementy, nowe uszczelki pod deklami zaworów bo ciekło z nich ostro, uszczelki się rozlasowały.
Teraz chcę wymienić olej tylko nie wiem czy mineralny czy 15W40 półsyntetyczny niby ponoć był taki ale dowodów nie mam, a olej czarny jak piekło...
Muszę zamówić paski klinowe 3 bo są w kiepskim stanie już....cdn... Pozdrawiam
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Ładnie. Jaki olej jest zalecany do tego silnika?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Własnie nie wiem a chce zmienić i nie wiem czy dać jakiś półsyntetyk czy mineralny... Stary silnik i nie wiadomo ile ma przejechane... Co proponujecie???
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Widzę sporo pracy pod maską ale razi mnie srebrny kolor "patelni". W moim odczuciu powinna być czarna satynowa (ewentualnie pokrywa chromowana z czerwono-czarno-białymi naklejkami informującymi o pojemności silnika i jego typie) - ale o gustach się nie dyskutuje. Aby było idealnie jest jeszcze sporo dalszej pracy (np. kielichy amorków do odświeżenia) ale pozostaje pytanie czy warto to robić.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Z olejów to bym na twoim miejscu próbował MaxLife Valfoline, ewentialnie DuraBlend tej samej firmy. Oba stosowałem/stosuję i uważam że są najlepsze.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Pomalowałem elementy silnika tak jak były w oryginale mnie się podoba że nie jest pordzewiały i wygląda jak w fabrycznych
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
A ten olej to mineralny czy półsyntetyk 10w40???
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Oba to półsyntetyki.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Wymieniłem olej i filtr na oryginalny taki jaki był, nagrzałem silnik lekko, i odkręciłem korek spustowy od oleju ale wyleciało z niego tylko ok. 2 litrów a stan był na bagnecie dobry więc powinno koiło 4 albo nawet ponad... Nie widziałem co zrobić bo na bagnecie jeszcze pokazywało, że jest olej więc odpaliłem silnik i zaczęło resztę schodzić, aż zeszło po jakiś 3 minutach wszystko.... Zgasiłem odkręciłem filtr zalałem nowy olejem, wkręciłem go wlałem olej żeby pokazał się na bagnecie blisko odpowiedniego stanu odpaliłem i co???????? Stuka i świeci kontrolka oleju.... Zgasiłem więc dosyć szybko bo nie wiem o co tu chodzi.... ((((((((((( Pomocy!!!!!!!!!
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Jak się zmienia olej to odkręcamy nie tylko korek spustowy ale i filtr, warto też odkręcić korek wlewu i wszystko powinno spłynąć (jak jest olej ciepły). Uruchomienie po wylaniu połowy oleju może spowodować problemy ze smarowaniem i np. możliwe jest że obróciło panewki bo nie miały smarowania (obym nie miał racji - stąd mogą być stuki), kontrolka oleju mogła się zapalić bo pompa pracowała na sucho (zasysa olej z miski olejowej gdzie już nie było oleju i nie było smarowania). W czarnym scenariuszu może być do remontu dół silnika (szlif wału, nowe panewki) do tego pompa do wymiany - ale jeszcze raz podkreślam to czarny scenariusz i obym nie miał racji.
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Robiłem jak zawsze, wlewowy korek otworzyłem i lekko podgrzałem silnik, a jak zleciał olej to zawsze dopiero filtr oleju wykręcałem... I zleciało tylko ok. 2 litrów i w żaden sposób reszta nie chciała więc stwierdziłem że jak odpale to reszta wyleci i wyleciała w ciągu 2 min może mniej... W życiu był tego nie zrobił po opróżnieniu silnika ale nie wiedziałem co robić bo byłem w połowie i nie leciało nie wiem dlaczego. Zapaliłem go wieczorem może maks 30 sekund ale świeci kontrolka a nie puka od dołu tylko leciutko klawiatura, rozpoznaje bo miałem kiedyś parę aut do pracy i brały ostro olej oznaką że jest go poniżej minimum było zaczęcie klekotania zaworów wtedy zatrzymywałem się i dodawałem olej i po kilkunastu sekundach ustawało... Może zapowietrzyła się ta pompa?? Jak sprawdzić jak się za to zabrać? Sobie narobiłem bigosu, ale mam nadzieję, że jakoś z tego wyjdę bez strat nawet ( Ale czemu ten olej nie chciał lecieć w połowie?????????
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
- Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
- Skąd:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Czytam i nie wierze... po kiego grzyba odpalales silnik bez oleju?!
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Miał ponad połowę
Nie wiem co mnie podkusiło, po prostu nie wiedziałem jak go spuścić bo zeszło tylko około 2 litrów a reszta jakby się zablokowała jeszcze na bagnecie było widać...Teraz wiem że to był duży błąd.... ale teraz muszę jakoś go naprawić i mam nadzieję że bez większych kosztów. czytałem, że może być tylko zapowietrzona pompa, i sama ma cieżko zassać nowy olej jak jest pusta zwłaszcza przy silnikach z dużym przebiegiem i trzeba wykręcić filtr oleju i zakręcić rozrusznikiem najlepiej bez odpalania, i aż zobaczy się olej w otworze którym wpływa do filtra, przykręcić i spróbować odpalić, czasem jest to gorsze bo np, trzeba wtłoczyć olej przez otwór czujnika pod ciśnieniem, tego raczej sam nie zrobię, jutro sprawdzę ten 1, oby się udało...
Nie wiem co mnie podkusiło, po prostu nie wiedziałem jak go spuścić bo zeszło tylko około 2 litrów a reszta jakby się zablokowała jeszcze na bagnecie było widać...Teraz wiem że to był duży błąd.... ale teraz muszę jakoś go naprawić i mam nadzieję że bez większych kosztów. czytałem, że może być tylko zapowietrzona pompa, i sama ma cieżko zassać nowy olej jak jest pusta zwłaszcza przy silnikach z dużym przebiegiem i trzeba wykręcić filtr oleju i zakręcić rozrusznikiem najlepiej bez odpalania, i aż zobaczy się olej w otworze którym wpływa do filtra, przykręcić i spróbować odpalić, czasem jest to gorsze bo np, trzeba wtłoczyć olej przez otwór czujnika pod ciśnieniem, tego raczej sam nie zrobię, jutro sprawdzę ten 1, oby się udało...
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Starym sposobem stosowanym podczas wymiany oleju jest zalanie filtra oleju przed jego montażem - pomaga to w szybszym uruchomieniu obiegu oleju.
-
Topic author - Posty: 163
- Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
- Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r
Odkręcałem dziś ten filtr i kręciłem rozrusznikiem, pluł olejem, czarnym jak smoła a na bagnecie idealnie czysty, więc jakby ten stary jeszcze zaciągał, filtr był pełny ale tez raczej czarnego tego starego. Zaraz film wrzucę z odpalania na kilka sekund ze zdjętym filtrem widać jak wywala olej. Po 2 zakręceniach na kilka sekund wkręciłem ponownie filtr i spróbowałem odpalić, kontrolka gasła ale po około 10 sekundach zapalała się więc gasiłem i odpalałem kilka razy, ale podobnie, wykręciłem jeszcze raz filtr i zakręciłem rozrusznikiem 2 razy, wywalił znowu trochę czarnego oleju, zamontowałem filtr i po kilku odpaleniach kontrolka się nie zapalała około minutę więc trzymałem odpalony, chodził z 4-5 minut i było ok, więc się ucieszyłem pogazowałem też ok. Postanowiłem wyjechać z garażu, po przejechaniu jakiegoś około kilometra znowu zapaliła się więc zjechałem zgasiłem i odpaliłem ale po kilkunastu sekundach kontrolka wróciła ((... Kurcze nie wiem może jeszcze raz zdejme filtr i pokręce może jest jeszcze przypchany albo te kanały syfem się pozapychały?? A jak nie pomoże to warsztat...widać że misa jest tłusta od oleju więc chyba musi sączyć się z pod niej, może będzie trzeba się za to wszystko zabrać, rozebrać poczyścić...
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, 14:38 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: TAGI!!!
Powód: TAGI!!!