Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Parę fotek z postępów prac, odnowienie i wymiana części silnika, poprawa kondycji.

Tak było jeszcze około msc. temu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak jest już obecnie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymienione zostały świece, przewody, filtry, załatany dolot( harmonijka), pomalowane elementy, nowe uszczelki pod deklami zaworów bo ciekło z nich ostro, uszczelki się rozlasowały.
Teraz chcę wymienić olej tylko nie wiem czy mineralny czy 15W40 półsyntetyczny niby ponoć był taki ale dowodów nie mam, a olej czarny jak piekło...
Muszę zamówić paski klinowe 3 bo są w kiepskim stanie już....cdn... Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

Ładnie. Jaki olej jest zalecany do tego silnika?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Własnie nie wiem a chce zmienić i nie wiem czy dać jakiś półsyntetyk czy mineralny... Stary silnik i nie wiadomo ile ma przejechane... Co proponujecie???


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: brolcio »

Widzę sporo pracy pod maską ale razi mnie srebrny kolor "patelni". W moim odczuciu powinna być czarna satynowa (ewentualnie pokrywa chromowana z czerwono-czarno-białymi naklejkami informującymi o pojemności silnika i jego typie) - ale o gustach się nie dyskutuje. Aby było idealnie jest jeszcze sporo dalszej pracy (np. kielichy amorków do odświeżenia) ale pozostaje pytanie czy warto to robić.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

Z olejów to bym na twoim miejscu próbował MaxLife Valfoline, ewentialnie DuraBlend tej samej firmy. Oba stosowałem/stosuję i uważam że są najlepsze.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Pomalowałem elementy silnika tak jak były w oryginale :) mnie się podoba że nie jest pordzewiały i wygląda jak w fabrycznych :)

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

A ten olej to mineralny czy półsyntetyk 10w40???

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

Oba to półsyntetyki.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Wymieniłem olej i filtr na oryginalny taki jaki był, nagrzałem silnik lekko, i odkręciłem korek spustowy od oleju ale wyleciało z niego tylko ok. 2 litrów a stan był na bagnecie dobry więc powinno koiło 4 albo nawet ponad... Nie widziałem co zrobić bo na bagnecie jeszcze pokazywało, że jest olej więc odpaliłem silnik i zaczęło resztę schodzić, aż zeszło po jakiś 3 minutach wszystko.... Zgasiłem odkręciłem filtr zalałem nowy olejem, wkręciłem go wlałem olej żeby pokazał się na bagnecie blisko odpowiedniego stanu odpaliłem i co???????? Stuka i świeci kontrolka oleju.... Zgasiłem więc dosyć szybko bo nie wiem o co tu chodzi.... :(((((((((((( Pomocy!!!!!!!!!


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: brolcio »

Jak się zmienia olej to odkręcamy nie tylko korek spustowy ale i filtr, warto też odkręcić korek wlewu i wszystko powinno spłynąć (jak jest olej ciepły). Uruchomienie po wylaniu połowy oleju może spowodować problemy ze smarowaniem i np. możliwe jest że obróciło panewki bo nie miały smarowania (obym nie miał racji - stąd mogą być stuki), kontrolka oleju mogła się zapalić bo pompa pracowała na sucho (zasysa olej z miski olejowej gdzie już nie było oleju i nie było smarowania). W czarnym scenariuszu może być do remontu dół silnika (szlif wału, nowe panewki) do tego pompa do wymiany - ale jeszcze raz podkreślam to czarny scenariusz i obym nie miał racji.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Robiłem jak zawsze, wlewowy korek otworzyłem i lekko podgrzałem silnik, a jak zleciał olej to zawsze dopiero filtr oleju wykręcałem... I zleciało tylko ok. 2 litrów i w żaden sposób reszta nie chciała więc stwierdziłem że jak odpale to reszta wyleci i wyleciała w ciągu 2 min może mniej... W życiu był tego nie zrobił po opróżnieniu silnika ale nie wiedziałem co robić bo byłem w połowie i nie leciało nie wiem dlaczego. Zapaliłem go wieczorem może maks 30 sekund ale świeci kontrolka a nie puka od dołu tylko leciutko klawiatura, rozpoznaje bo miałem kiedyś parę aut do pracy i brały ostro olej oznaką że jest go poniżej minimum było zaczęcie klekotania zaworów wtedy zatrzymywałem się i dodawałem olej i po kilkunastu sekundach ustawało... Może zapowietrzyła się ta pompa?? Jak sprawdzić jak się za to zabrać? Sobie narobiłem bigosu, ale mam nadzieję, że jakoś z tego wyjdę bez strat nawet :(( Ale czemu ten olej nie chciał lecieć w połowie?????????

Awatar użytkownika

Polak
Posty: 266
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
Skąd:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: Polak »

Czytam i nie wierze... po kiego grzyba odpalales silnik bez oleju?!
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Miał ponad połowę
:( Nie wiem co mnie podkusiło, po prostu nie wiedziałem jak go spuścić bo zeszło tylko około 2 litrów a reszta jakby się zablokowała jeszcze na bagnecie było widać...Teraz wiem że to był duży błąd....:( ale teraz muszę jakoś go naprawić i mam nadzieję że bez większych kosztów. czytałem, że może być tylko zapowietrzona pompa, i sama ma cieżko zassać nowy olej jak jest pusta zwłaszcza przy silnikach z dużym przebiegiem i trzeba wykręcić filtr oleju i zakręcić rozrusznikiem najlepiej bez odpalania, i aż zobaczy się olej w otworze którym wpływa do filtra, przykręcić i spróbować odpalić, czasem jest to gorsze bo np, trzeba wtłoczyć olej przez otwór czujnika pod ciśnieniem, tego raczej sam nie zrobię, jutro sprawdzę ten 1, oby się udało...


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: brolcio »

Starym sposobem stosowanym podczas wymiany oleju jest zalanie filtra oleju przed jego montażem - pomaga to w szybszym uruchomieniu obiegu oleju.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Odkręcałem dziś ten filtr i kręciłem rozrusznikiem, pluł olejem, czarnym jak smoła a na bagnecie idealnie czysty, więc jakby ten stary jeszcze zaciągał, filtr był pełny ale tez raczej czarnego tego starego. Zaraz film wrzucę z odpalania na kilka sekund ze zdjętym filtrem widać jak wywala olej. Po 2 zakręceniach na kilka sekund wkręciłem ponownie filtr i spróbowałem odpalić, kontrolka gasła ale po około 10 sekundach zapalała się więc gasiłem i odpalałem kilka razy, ale podobnie, wykręciłem jeszcze raz filtr i zakręciłem rozrusznikiem 2 razy, wywalił znowu trochę czarnego oleju, zamontowałem filtr i po kilku odpaleniach kontrolka się nie zapalała około minutę więc trzymałem odpalony, chodził z 4-5 minut i było ok, więc się ucieszyłem pogazowałem też ok. Postanowiłem wyjechać z garażu, po przejechaniu jakiegoś około kilometra znowu zapaliła się więc zjechałem zgasiłem i odpaliłem ale po kilkunastu sekundach kontrolka wróciła :(((... Kurcze nie wiem może jeszcze raz zdejme filtr i pokręce może jest jeszcze przypchany albo te kanały syfem się pozapychały?? A jak nie pomoże to warsztat...widać że misa jest tłusta od oleju więc chyba musi sączyć się z pod niej, może będzie trzeba się za to wszystko zabrać, rozebrać poczyścić...
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, 14:38 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: TAGI!!!

ODPOWIEDZ