Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Lincoln
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

Jacek ma rację, moment dla śrub to klucz w tego typu sprawach :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: piotrekzet »

Że tak powiem, "mother of God", kręcenie silnikiem bez oleju (nawet na kilka sekund Radku) to proszenie się o kłopoty. Jedyne, co Was panowie ratuje, to luźna precyzja budowy silników w USA. Jeśli chcecie mieć czysty olej to po prostu częściej go wymieniajcie.
Wracając do głównego wątku - nie wiem jakie są zalecenia producenta, ale moim skromnym zdaniem do tego lincolna idzie mineralny. Jeśli zmieniamy na półsyntetyk lub syntetyk to po pierwsze cały, zbierany latami syf będzie wypłukiwany - stąd ten czarny olej, po drugie przy hydraulicznym napinaniu łańcucha rozrządu będą klekoty zaworów, po trzecie wreszcie, wspomniany wcześniej wieloletni syf będzie mógł zapchać wszystko, poczynając od smoka, kończąc na kanałach olejowych. I po czwarte, przypuszczam, że czujnik ciśnienia oleju też ma swoje wymagania, których syntetyk nie spełnia.
Oczywiście każdy z nas ma free will, ale ja na przykład zalałbym mineralnym, z tym, ze po akcjach z półsyntetykiem za jakieś 500 km bym go wymienił. Przy czym procedura wymiany byłaby następująca - rozgrzewam silnik (z olejem!!!!!), gaszę silnik, odkręcam korek, odkręcam filtr.
Jako ciekawostkę powiem Wam, że w moim pierwszym taurusie (wagon z 1990) wlałem RAZ syntetyk. To była cała historia, której nie będę teraz przytaczać, bo jestem leniwy :) Muszę przyznać, że zrobiła się z niego mała torpeda, ale po 2-3 tys. km zaczęło się klekotanie zaworów i miałem ewidentny luz na wale. Zmieniłem olej na mineralny i wszystko wróciło do normy.
Być może w Twoim lincolnie wszystko jest OK, a jedynym problemem jest olej, bo rozumiem, że zalałeś półsyntetykiem.
A dlaczego półsyntetyk i syntetyk jest taki nieżyczliwy? Bo te oleje są rzadsze (czyli czujnik ciśnienia myśli, że baaaaardzo gorące) i mają dodatki środków myjących, chyba nie muszę pisać nic więcej, prawda? :)
Napisz czy się udała reanimacja, trzymam kciuki


piotrekzet

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: piotrekzet »

RadAg! pisze:Jacek ma rację, moment dla śrub to klucz w tego typu sprawach :)
Jeden moment na tyle śrub nie wystarczy, potrzeba co najmniej kilka minut ;)

Awatar użytkownika

duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: duch_gdansk »

Ale może nie operujmy słowami "syntetyk" i "półsyntetyk" tylko klasami lepkościowymi. Nie wiem jaki olej ma iść fabrycznie do tego wozu, ale czujnik jeżeli sprawny to "zobaczy" właściwe ciśnienie bez względu na to czy to syntetyk czy minerał, byle by był właściwej lepkości ;) .
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94


piotrekzet

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: piotrekzet »

OK, możemy klasami lepkościowymi, chciałem uprościć tekst, bez załączania tabelek ;) Chociaż mam pewne wątpliwości (co nie oznacza, że pewność) czy obecnie jest dostępny tak gęsty SYNTETYK :P czy PÓŁSYNTETYK :P jak dedykowany do Lincolna z 1983 roku... A bez względu na klasę lepkościową te oleje mają dodatki środków myjących, co powoduje wypłukiwanie nagaru, od czego w ogóle zaczęły się, moim zdaniem, problemy :)

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Części, tzn uszczelki doszły dopiero w sobotę. Jutro mają rozbierać misę. Czyli co to wina oleju, że za rzadki? Mam powiedzieć mechanikowi, żeby zalał mineralnym? Przed wymianą podpytywałem się Was jaki by wlać olej i padło na 10w40 czyli półsyntetyk taki jak wlałem.

Awatar użytkownika

Polak
Posty: 266
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:14
Samochód: Lincoln Continental 1978, Lincoln Town Car 1994
Skąd:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: Polak »

Ja do swoich leje najzwyklejszy mineralny z lotosu i smigaja az miło. Nie widać ubytków oleju, a silniki pracuja normalnie. Moim zdaniem nie masz co kombinowac.
W latach 70-80 napewno nie było tak dobrych olei jak teraz i te auta jakoś dawały rade.
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Informacje z pierwszej chwili z warsztatu: Misa została zdjęta i mechanik mówi, że smok był praktycznie zapchany farfoclami i to ta przyczyna. Będą wszystko myć i czyścić. Ale doszliśmy do wniosku, że zalewamy jednak mineralny, bo mówi, że kiedyś nie było półsyntetycznych i ten silnik pewnie takiego nie widział. Ale dla niego będzie zdrowsze i bardziej bezpieczne.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Informacje z godziny 15:00 byłem osobiście. Problem cisnienia rozwiazany!!!! :pada:
Misa była ostro obrośnieta a smok zapchany , wyglądało to jak ślimaki bez skorupy hehehe. Wszystko pomyte, nowe uszczelki, bo stare były już zniszczone a i ciekło nimi leciutko, zalany mineralny Castrola. Wszystko jest ok. teraz zostawiłem auto na regulację silnika, bo nie chodzi jak powinien...złą dawkę spalania ma czuć nawet w spalinach po zapachu. dam znać jak tam regulacje przebiegają i co jest przyczyną bo świece przewody filtry wymieniałem. Kopułki nie sprawdzałem...Dzięki za pomoc i wspieranie kto jak i czym miał heheeh....

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do mojego Continentala 83r? bo ja mam tylko do Lincolna od 1989r a potrzebuje bo nie palą 2 obrysówki, w lusterkach w słonecznikach nie działa oświetlenie i problem z anteną elektryczną...żarówki wszędzie ok.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: RadAg! »

dominiko19 pisze:Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do mojego Continentala 83r? bo ja mam tylko do Lincolna od 1989r a potrzebuje bo nie palą 2 obrysówki, w lusterkach w słonecznikach nie działa oświetlenie i problem z anteną elektryczną...żarówki wszędzie ok.
... a biezpieczniki?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Jest ich dosyć mało na oko nie ma żaden przepalonego obwodu.

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

I co ma ktoś ten schemat instalacji elektrycznej?
A jaki by olej wlać do skrzyni?? Może też bym wymienił bo kto wie kiedy był wymieniany, niby czysty na bagnecie ale ile ma nie dowiem się... Jaki potrzebny jest i ile litrów?

Awatar użytkownika

Topic author
dominiko19
Posty: 163
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:11
Samochód: Lincoln Town car ,Jaguar xj, Continental Givenchy
Skąd:
Kontakt:

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: dominiko19 »

Filtr skrzyni zamówiony
http://allegro.pl/show_item.php?item=4814616700" onclick="window.open(this.href);return false;
, a olej odpowiedni to Mercon III.


piotrekzet

Re: Metamorfozy Lincoln Continental Givenchy 83r

Post autor: piotrekzet »

Żarówki w słonecznikach -> prawdopodobnie nie kontaktują wyłączniki, to zwykły kawałek blachy, odkręć słonecznik, rozłącz wtyczkę i sprawdź czy dochodzi zasilanie.

Obrysówki -> jesteś pewien, że to nie żarówki? Albo gniazda żarówek?

Antena -> zaśniedziałe styki?

ODPOWIEDZ