Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Ja jak robiłem dynamiczną to sam olej mnie kosztował 7 stów ale kupiłem 14 litrów bo jeszcze płukałem skrzynię świeżym olejem.
Olej TU: http://www.valvoline.com/our-products/a ... plications
Olej TU: http://www.valvoline.com/our-products/a ... plications
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Mi powiedział, ze 300 za robotę, 70-90 filtr i 650 olej
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
To za robotę w huk dużo jak na mój gust.
wysłane z komøry
wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Filtr też drogi e cholere
wysłane z komøry
wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
W sumie to nie mam wyboru bo to jedyny polecany od automatów w okolicy, jest jeszcze " serwis samochodów amerykańskich", ale takie partacze , ze szkoda gadać.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Moim zdaniem też od cholery za pół godziny roboty, filtr powinien być w granicach 50 pln.
Swoją drogą ciekawi mnie jak zamierza połączyć wymianę dynamiczną z wymianą filtra
A ile za litr oleju?
Poza tym - jeśli zobaczy opiłki na filtrze to szacun dla skrzyni, że w ogóle Cię gdziekolwiek wiozła. Opiłki (a raczej muł z opiłków) zbiera się na magnesie, który jest na wewnętrznej stronie miski olejowej.
Na pewno dobrze zrozumiałeś, co mówił? Olej w skrzyni jest ciągle w ruchu, co ma dać wymiana statyczna jeśli chodzi o opiłki??
Swoją drogą ciekawi mnie jak zamierza połączyć wymianę dynamiczną z wymianą filtra
A ile za litr oleju?
Poza tym - jeśli zobaczy opiłki na filtrze to szacun dla skrzyni, że w ogóle Cię gdziekolwiek wiozła. Opiłki (a raczej muł z opiłków) zbiera się na magnesie, który jest na wewnętrznej stronie miski olejowej.
Na pewno dobrze zrozumiałeś, co mówił? Olej w skrzyni jest ciągle w ruchu, co ma dać wymiana statyczna jeśli chodzi o opiłki??
-
Topic author - Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Powiedział, ze opiłki mogą sie dostać do rozdzielacza ( jeśli bedą) jak zrobi metoda dynamiczna. A to w sumie ciekawe jak połączyć wymianę filtra z metoda dynamiczna, nie pomyślałem o tym. Za litr oleju chce 50 plnpiotrekzet pisze:Moim zdaniem też od cholery za pół godziny roboty, filtr powinien być w granicach 50 pln.
Swoją drogą ciekawi mnie jak zamierza połączyć wymianę dynamiczną z wymianą filtra
A ile za litr oleju?
Poza tym - jeśli zobaczy opiłki na filtrze to szacun dla skrzyni, że w ogóle Cię gdziekolwiek wiozła. Opiłki (a raczej muł z opiłków) zbiera się na magnesie, który jest na wewnętrznej stronie miski olejowej.
Na pewno dobrze zrozumiałeś, co mówił? Olej w skrzyni jest ciągle w ruchu, co ma dać wymiana statyczna jeśli chodzi o opiłki??
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Nie bardzo rozumiem co ma na myśli pod pojęciem "rozdzielacz", to raz A dwa, to jeśli te opiłki są, to po każdym ruszaniu samochodem dostają się w to tajemnicze miejsce.
Wymiana dynamiczna, w dużym skrócie wygląda tak: rozpina się przewód olejowy od skrzyni, wkłada jeden koniec do pustego wiadra, a drugi do pełnego. Odpala samochód (nie pamiętam czy P wystarczy, czy uniesiony samochód i na D), skrzynia ciągnie z pełnego i wylewa stary do pustego. Jedyna sztuka to odnalezienie przewodu i prawidłowe zainstalowanie wiader, bo olej płynie w jedną stronę. Do dynamicznej wymiany warto mieć trochę więcej oleju, żeby na pewno cały stary zszedł.
Można w ten sposób spuszczać olej ze skrzyni, byle z dużą czujnością i gasić silnik jak tylko przestanie się lać.
Ale nadal nie kumam jak aktywna wymiana ma nagle i w sposób zagrażający skrzyni przenieść opiłki, które ciągle krążą w obiegu. Sorry, ale dla mnie to brzmi prawie tak, jak propozycja wymiany płynu chłodzącego w "maluchu" czy pompowanie górskiego powietrza do opon...
Wymiana dynamiczna, w dużym skrócie wygląda tak: rozpina się przewód olejowy od skrzyni, wkłada jeden koniec do pustego wiadra, a drugi do pełnego. Odpala samochód (nie pamiętam czy P wystarczy, czy uniesiony samochód i na D), skrzynia ciągnie z pełnego i wylewa stary do pustego. Jedyna sztuka to odnalezienie przewodu i prawidłowe zainstalowanie wiader, bo olej płynie w jedną stronę. Do dynamicznej wymiany warto mieć trochę więcej oleju, żeby na pewno cały stary zszedł.
Można w ten sposób spuszczać olej ze skrzyni, byle z dużą czujnością i gasić silnik jak tylko przestanie się lać.
Ale nadal nie kumam jak aktywna wymiana ma nagle i w sposób zagrażający skrzyni przenieść opiłki, które ciągle krążą w obiegu. Sorry, ale dla mnie to brzmi prawie tak, jak propozycja wymiany płynu chłodzącego w "maluchu" czy pompowanie górskiego powietrza do opon...
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Na P wystarczy. Jak za litr oleju chce 50 zl to kup sobie sam olej. Będziesz miał za tę kasę oryginalnego Motorcrafta a on pewnie wleje jakieś gowno za tę kasę. Kurna w ogóle mi się to nie podoba. Typowe rzniecie klienta bo ma amerykanca.
wysłane z komøry
wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Masz rację, za 50 pln to można kupić najnowszy moparowski (za cholerę nie pamiętam jaki). I całą sytuację odbieram bardzo podobnie, wciskanie kilograma kitu.
-
- Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
A ja na Twoim miejscu zrobiłbym zwykłą statyczną wymianę.
Jeżeli obecny olej jest klarowny, ma odpowiednią barwę i nie śmierdzi spalenizną, dodatkowo skrzynia zachowuje się poprawnie, a jedynym problemem jest zbyt duży stan oleju to po co iść w koszty ?
Normalna okresowa wymiana statyczna z filtrem, zalanie odpowiedniej ilości i koniec.
A co do kosztów robocizny, to szczerze mówiąc nie chciałoby mi się za mniej niż 200 zł pieprzyć z dynamiczną wymianą, jeśli byłbym na miejscu mechanika, dodatkowo jeśli potem i tak zrzuca miske i wymienia filtr - to nie zajmie w cale 30 minut
Wysłane z Tapatalk
Jeżeli obecny olej jest klarowny, ma odpowiednią barwę i nie śmierdzi spalenizną, dodatkowo skrzynia zachowuje się poprawnie, a jedynym problemem jest zbyt duży stan oleju to po co iść w koszty ?
Normalna okresowa wymiana statyczna z filtrem, zalanie odpowiedniej ilości i koniec.
A co do kosztów robocizny, to szczerze mówiąc nie chciałoby mi się za mniej niż 200 zł pieprzyć z dynamiczną wymianą, jeśli byłbym na miejscu mechanika, dodatkowo jeśli potem i tak zrzuca miske i wymienia filtr - to nie zajmie w cale 30 minut
Wysłane z Tapatalk
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Michał, zakładam że cała operacja jest przeprowadzana w warsztacie, z dostępem do podstawowych narzędzi... No niech będzie, że to potrwa godzinę, bo będę pił piwo... Zmieniałem własnoręcznie olej, mając tylko kanał i to nie jest ani trudne, ani pracochłonne... Myślę, że najpierw zrobiłbym aktywną, potem zrzucenie michy, wymiana filtra i ponowne zalanie.
Chociaż co do idei, jeśli olej jest klarowny i bez smrodu spalenizny to też zrobiłbym pasywną i nie zawracał sobie dupy aktywną
Chociaż co do idei, jeśli olej jest klarowny i bez smrodu spalenizny to też zrobiłbym pasywną i nie zawracał sobie dupy aktywną
-
Topic author - Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Dobra temat chwilowo zamknięty, wymienię olej w ASB dopiero jak wrócę do PL w grudniu. Napewno jeszcze poruszę ten temat.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
-
Topic author - Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Poziom oleju w skrzyni biegów LTC
Powoli rozglądam sie za olejem do ASB, doszedłem do wniosku , ze jednak wezmę Motorcrafta. W Polsce sie liczą po 52-55 zł za litr, ale znalazłem w Niemczech po 9.99€ plus wysyłka , czyli za 13 litrów oleju z wysyłka wyjdzie 145€. Kupował ktoś coś w tym sklepie?
http://www.ato24.de/en/motorcraft-merco ... d-psf.html
Ale coś mi sie kojarzy, ze to niemiecka sieć.
Może różańca nie jest jakas ogromna, ale zostaje na filtr, wiec warto.
http://www.ato24.de/en/motorcraft-merco ... d-psf.html
Ale coś mi sie kojarzy, ze to niemiecka sieć.
Może różańca nie jest jakas ogromna, ale zostaje na filtr, wiec warto.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil