Elektryka w LTC

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: Elektryka w LTC

Post autor: bluecard88 »

IMG_0666.JPG
Tak to wyglada


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Elektryka w LTC

Post autor: KARLone »

bluecard88 pisze:
RadAg! pisze:
KARLone pisze:kat wypalony i tyle
Niekoniecznie. Sonda lambda jest przed katalizatorem. Może być nieszczelny okład wydechowy, najprawdopodobniej przy kolektorze wydmuchana uszczelka. Standard, też to mam od samego początku jak mam Vic i jeździ bez problemu :)
I tez Ci swieci kontrolka? Bo mi po wykasowaniu błędu, pojawiła sie na następny dzień.
nieszczelny wydech przed sondą da błąd ubogiej/za bogatej mieszanki a nie kata.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Elektryka w LTC

Post autor: RadAg! »

Wyświetla błąd P430 jeśli dobrze pamiętam czyli system katalityczny poniżej wydajności. Tak,kontrolka po skasowania się ponownie zapala.

wysłane z komøry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Elektryka w LTC

Post autor: piotrekzet »

Podważasz od przodu (tam, gdzie jest węższy), płaskim śrubokrętem. Podłuż kawałek sklejki, blachy, cokolwiek, żeby nie gnieść gąbki podłokietnika. Jak wyjdzie z zaczepu, to unosisz trochę i ściągasz do przodu, żeby zluzować tylne haczyki. Potem do góry i voila :)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Elektryka w LTC

Post autor: cezar62 »

bluecard88 pisze:Sprawdzałem dzis ładowanie to ma na obciążeniu lub bez 13.80 , ma odchyły w lewo czy prawo, ale minimalnie. /.../
Napięcie ładowania akumulatora, przy włączonych odbiornikach (światła, wentylator, radio, ogrzewanie tylnej szyby - odbiorniki, które działają podczas jazdy) powinno zawierać się w przedziale 14-14,5V. Jeżeli jest niższe, to pewnie akumulator był eksploatowany w stanie niedoładowania, co mogło prowadzić do jego zasiarczenia. A jeżeli napięcie ładowania jest wyższe, to akumulator może był przeładowany, więc przy dłuższej eksploatacji mogło nastąpić odparowanie elektrolitu, spływ masy w wyniku przeładowania. To wszystko generalnie może prowadzić do wymiany akumulatora. Sprawdź też napięcie spoczynkowe akumulatora i jeżeli jest niższe niż 12,5V należy akumulator doładować do poziomu 12,7 – 12,8V i dalej poszukać przyczyny takiego stanu (sprawdzić regulator napięcia; a może jest luźny, ślizgający się pasek alternatora).
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: Elektryka w LTC

Post autor: bluecard88 »

cezar62 pisze:
bluecard88 pisze:Sprawdzałem dzis ładowanie to ma na obciążeniu lub bez 13.80 , ma odchyły w lewo czy prawo, ale minimalnie. /.../
Napięcie ładowania akumulatora, przy włączonych odbiornikach (światła, wentylator, radio, ogrzewanie tylnej szyby - odbiorniki, które działają podczas jazdy) powinno zawierać się w przedziale 14-14,5V. Jeżeli jest niższe, to pewnie akumulator był eksploatowany w stanie niedoładowania, co mogło prowadzić do jego zasiarczenia. A jeżeli napięcie ładowania jest wyższe, to akumulator może był przeładowany, więc przy dłuższej eksploatacji mogło nastąpić odparowanie elektrolitu, spływ masy w wyniku przeładowania. To wszystko generalnie może prowadzić do wymiany akumulatora. Sprawdź też napięcie spoczynkowe akumulatora i jeżeli jest niższe niż 12,5V należy akumulator doładować do poziomu 12,7 – 12,8V i dalej poszukać przyczyny takiego stanu (sprawdzić regulator napięcia; a może jest luźny, ślizgający się pasek alternatora).
Cezary ,rozumiem ze regulator napięcia standardowo w alternatorze sie znajduje? Żeby doładować aku do 12,7-12,8 muszę mieć jakiś specjalny prostownik?
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Elektryka w LTC

Post autor: cezar62 »

Regulator napięcia w alternatorze, tak.
Specjalny prostownik niepotrzebny. Normalnym ładuj i sprawdź te napięcia. Jak będzie za mało voltów, to nie znaczy, że masz kupować od razu nowy akumulator, ale po prostu mieć świadomość, że te drobne uciążliwości w elektryce, to z jego powodu ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 304
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: Elektryka w LTC

Post autor: bluecard88 »

W środę będę przy czasie to zobaczę co sie święci z tym aku ;)
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil


piotrekzet

Re: Elektryka w LTC

Post autor: piotrekzet »

Miałem problem z alternatorem w chryslerze, skończyły się szczotki i bywało, że łaskawie zaczynał ładować dopiero po rozgrzaniu. Rozebrałem dziada, założyłem szczotki z jakiejś wiertarki i wszystkie bóle ustąpiły.

ODPOWIEDZ