Re: Elektryka w LTC
: 14 paź 2016, 19:33
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://forum.roadrunners.pl:443/
nieszczelny wydech przed sondą da błąd ubogiej/za bogatej mieszanki a nie kata.bluecard88 pisze:I tez Ci swieci kontrolka? Bo mi po wykasowaniu błędu, pojawiła sie na następny dzień.RadAg! pisze:Niekoniecznie. Sonda lambda jest przed katalizatorem. Może być nieszczelny okład wydechowy, najprawdopodobniej przy kolektorze wydmuchana uszczelka. Standard, też to mam od samego początku jak mam Vic i jeździ bez problemuKARLone pisze:kat wypalony i tyle
Napięcie ładowania akumulatora, przy włączonych odbiornikach (światła, wentylator, radio, ogrzewanie tylnej szyby - odbiorniki, które działają podczas jazdy) powinno zawierać się w przedziale 14-14,5V. Jeżeli jest niższe, to pewnie akumulator był eksploatowany w stanie niedoładowania, co mogło prowadzić do jego zasiarczenia. A jeżeli napięcie ładowania jest wyższe, to akumulator może był przeładowany, więc przy dłuższej eksploatacji mogło nastąpić odparowanie elektrolitu, spływ masy w wyniku przeładowania. To wszystko generalnie może prowadzić do wymiany akumulatora. Sprawdź też napięcie spoczynkowe akumulatora i jeżeli jest niższe niż 12,5V należy akumulator doładować do poziomu 12,7 – 12,8V i dalej poszukać przyczyny takiego stanu (sprawdzić regulator napięcia; a może jest luźny, ślizgający się pasek alternatora).bluecard88 pisze:Sprawdzałem dzis ładowanie to ma na obciążeniu lub bez 13.80 , ma odchyły w lewo czy prawo, ale minimalnie. /.../
Cezary ,rozumiem ze regulator napięcia standardowo w alternatorze sie znajduje? Żeby doładować aku do 12,7-12,8 muszę mieć jakiś specjalny prostownik?cezar62 pisze:Napięcie ładowania akumulatora, przy włączonych odbiornikach (światła, wentylator, radio, ogrzewanie tylnej szyby - odbiorniki, które działają podczas jazdy) powinno zawierać się w przedziale 14-14,5V. Jeżeli jest niższe, to pewnie akumulator był eksploatowany w stanie niedoładowania, co mogło prowadzić do jego zasiarczenia. A jeżeli napięcie ładowania jest wyższe, to akumulator może był przeładowany, więc przy dłuższej eksploatacji mogło nastąpić odparowanie elektrolitu, spływ masy w wyniku przeładowania. To wszystko generalnie może prowadzić do wymiany akumulatora. Sprawdź też napięcie spoczynkowe akumulatora i jeżeli jest niższe niż 12,5V należy akumulator doładować do poziomu 12,7 – 12,8V i dalej poszukać przyczyny takiego stanu (sprawdzić regulator napięcia; a może jest luźny, ślizgający się pasek alternatora).bluecard88 pisze:Sprawdzałem dzis ładowanie to ma na obciążeniu lub bez 13.80 , ma odchyły w lewo czy prawo, ale minimalnie. /.../