Strona 9 z 11

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 25 mar 2018, 15:28
autor: bluecard88
Dzieki, więc pozostaje mi rozebrać i upewnić się. Dzięki Wojtek, ale biorę Motorcraft z rockauto.
Zawsze doliczają cło za paczki z usa? Wartość paczki będzie w granicach 350-400$. Jeśli tak to 10%?
Jakie tarcze polecacie? Ale jestem zmuszony kupić w Polsce, więc dużego wyboru nie będzie. Z usa za tarcze kosmiczna kwota za przesyłkę.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 25 mar 2018, 18:17
autor: RadAg!
Zobacz ebaya. Ebay wprowadził nową opcję wysyłkową i wychodzi całkiem tanio. Za dwie pompy oleju policzyli nam w firmie 40 USD z podatkami.
W PL cło ok 4%, VAT23%, liczysz wszystko od kwoty łącznie z transportem. 90% lotniczych ląduje na cle.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 25 mar 2018, 18:18
autor: RadAg!
Widziałem tarcze do LTC w PROFI Auto raz.
https://katalog.profiauto.pl/artykuly/szczegoly/7000315

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 25 mar 2018, 18:23
autor: RadAg!

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 29 mar 2018, 20:32
autor: bluecard88
Widzę na RA 2 czy nawet 3 rodzaje tarcz na przód , wszystkie MOTORCRAFT, ale cena od 30 do prawie 70$. W tych tańszych można liczyć na dobra jakość? Bo odpowiednik nr OE ( F8VZ-1125-AA) to tylko te najdroższe. Nie chcę wibracji po paru miesiącach.

link: https://www.rockauto.com/en/catalog/lin ... rotor,1896

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 29 mar 2018, 21:46
autor: RadAg!
Ja kupiłem na przód OE bodajże 7 lat temu i do dziś są jak nowe. Na przód bym nie brał tańszych zamienników, jak już to droższe zamienniki jakieś nawiercane i nacinane ;)

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 29 mar 2018, 23:16
autor: bluecard88
Radek, ale chodzi o to , że motorcraft są za 34$ , ale są i za 64$ ( też motorcraft ). O to chodzi. Te tańsze nie są Ori mimo, że motorcraft ?

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 30 mar 2018, 15:57
autor: RadAg!
Z tego co widzę to masz
tańsze "High Level Service Design"
droższe "OE Design".

Zdradzić mogę tyle, bo siedzę teraz w częściachsamochodowych , że tarcze na pierwszy montaż są dużo lepszej jakości i robione z innych materiałów niż tarcze OE sprzedawane już jako części zamienne. Niby to samo a idzie na innych maszynach a czasem i w innych fabrykach.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 03 kwie 2018, 15:54
autor: saint benji
Nie brałbym nawiercanych tarcz, mogą się łatwiej przegrzewać no i mają mniejszą powierzchnię tarcia, czyli gorsze właściwości hamujące.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 03 kwie 2018, 19:38
autor: Marko
saint benji pisze: 03 kwie 2018, 15:54 Nie brałbym nawiercanych tarcz, mogą się łatwiej przegrzewać no i mają mniejszą powierzchnię tarcia, czyli gorsze właściwości hamujące.
Bardzo ciekawa teoria ... Brzmi dla mnie prawie jak "teoria płaskiej Ziemi".

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 04 kwie 2018, 09:34
autor: saint benji
Skoro są w nich otwory, to znaczy, że tarcza ma mniejszą powierzchnię i mniej materiału zdolnego odebrać ciepło. Poza tym mogą pękać na otworach, jeśli są słabej jakości. Tarcze z otworami w zasadzie jedynie fajnie wyglądają, ale nie poprawiają niczego.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 04 kwie 2018, 20:05
autor: sliwma
"Kilka lat temu zawodnicy na wyścigach samochodowych zaczęli wykorzystywać perforowane tarcze hamulcowe z małymi otworami, w celu zwiększenia efektu chłodzenia. Wiercenie od 30 do 40 równomiernie rozdzielonych otworów w tarczach hamulcowych poprawia wentylację powietrza i efekt chłodzenia.

Otwory rzeczywiście przyniosły niespodziewaną korzyść. Stworzyły one kanały do wyciągu gorących gazów, wydzielanych przez klocki hamulcowe. Żywice fenolowe, które wykorzystywane są jako spoiwo, żeby połączyć klocki hamulcowe, przy nadmiernym nagrzaniu wydzielają parę. Gaz może ukształtować graniczną warstwę pomiędzy klockami i tarczą hamulcową, która zmniejsza tarcie. Efekt jest podobny do ruchu krążka w zabawie „Air Hockey” (myślę, że jest znana wszystkim). Powietrze wypycha krążek do góry i pozwala lekko ślizgać się po powierzchni.

W naszym przypadku, graniczna warstwa gazu między powierzchnią klocków i tarczy hamulcowej zapobiega temu, żeby klocki złączyły się z tarczą hamulcową, zmniejsza tarcie i siłę hamowania, właśnie w tym momencie, kiedy kierowca potrzebuje tego najbardziej. Jeżeli tarcza hamulcowa jest perforowana lub ma nacięcia, otwory lub rowki rozdzielają warstwę graniczną i zapewniają ujście gazu, wtedy klocki mogą mieć pełny kontakt z tarczami hamulcowymi. Ponadto otwory i rowki pomagają usuwać pył i brud, który dostaje się do przestrzeni między tarczą hamulcową i klockami.

Na poziomie mikroskopijnym brud między klockami i tarczą hamulcową może zmniejszyć powierzchnię kontaktową pary. Naturalnie to także obniża tarcie i efektywność sprzętu. Dlatego otwory, pomagając usuwać pył i brud, zapewniają klockom zdolność do utrzymania maksymalnego kontaktu powierzchniowego."

https://brakestock.pl/news/view-nacinan ... edzie.html

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 04 kwie 2018, 20:23
autor: RadAg!
sliwma pisze: 04 kwie 2018, 20:05 "Kilka lat temu zawodnicy na wyścigach samochodowych zaczęli wykorzystywać perforowane tarcze hamulcowe z małymi otworami, w celu zwiększenia efektu chłodzenia. Wiercenie od 30 do 40 równomiernie rozdzielonych otworów w tarczach hamulcowych poprawia wentylację powietrza i efekt chłodzenia.

Otwory rzeczywiście przyniosły niespodziewaną korzyść. Stworzyły one kanały do wyciągu gorących gazów, wydzielanych przez klocki hamulcowe. Żywice fenolowe, które wykorzystywane są jako spoiwo, żeby połączyć klocki hamulcowe, przy nadmiernym nagrzaniu wydzielają parę. Gaz może ukształtować graniczną warstwę pomiędzy klockami i tarczą hamulcową, która zmniejsza tarcie. Efekt jest podobny do ruchu krążka w zabawie „Air Hockey” (myślę, że jest znana wszystkim). Powietrze wypycha krążek do góry i pozwala lekko ślizgać się po powierzchni.

W naszym przypadku, graniczna warstwa gazu między powierzchnią klocków i tarczy hamulcowej zapobiega temu, żeby klocki złączyły się z tarczą hamulcową, zmniejsza tarcie i siłę hamowania, właśnie w tym momencie, kiedy kierowca potrzebuje tego najbardziej. Jeżeli tarcza hamulcowa jest perforowana lub ma nacięcia, otwory lub rowki rozdzielają warstwę graniczną i zapewniają ujście gazu, wtedy klocki mogą mieć pełny kontakt z tarczami hamulcowymi. Ponadto otwory i rowki pomagają usuwać pył i brud, który dostaje się do przestrzeni między tarczą hamulcową i klockami.

Na poziomie mikroskopijnym brud między klockami i tarczą hamulcową może zmniejszyć powierzchnię kontaktową pary. Naturalnie to także obniża tarcie i efektywność sprzętu. Dlatego otwory, pomagając usuwać pył i brud, zapewniają klockom zdolność do utrzymania maksymalnego kontaktu powierzchniowego."

https://brakestock.pl/news/view-nacinan ... edzie.html
:pada: :)

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 09 kwie 2018, 15:23
autor: KARLone
ze zmniejszeniem powierzchni to się zgodzę, spadnie siła tarcia, co przy hamulcach jest niepożądaną cechą. Równoważne tarcze nawiercane muszą być większe niż standardowe, to samo z zaciskami i klockami. Nacinanie to zatem droższa opcja, bo wymaga więcej materiału i więcej obróbki. Zastąpienie standardowych tarcz, tarczami o takim samym wymiarze ale nacinanymi po prostu zmniejszy siłę hamowania, oczywiście odproność na temperaturę będzie większa, ale w codziennym użytkowaniu przy normalnej jeździe lepiej sprawdzą się nienacinane i stąd w standardzie w samochodach nie stosuje się nacinanych. Jedyna sensowna opcja w tarczach to zabezpieczenie przed korozją. Tarcze nacinane to nie zabieg wizualny tylko poważna modyfikacja układu hamulcowego.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 24 kwie 2018, 23:12
autor: bluecard88
Jaki akumulator do mojego Linca? W owner manual napisane że 65Ah 650 A (750A optional) , na necie doczytałem że lewy plus . Ale dekabatteries poleca
http://www.dekabatteries.pl/pojazd-tygo ... 3-town-car
Trochę ich chyba poniosło z tymi parametrami względem Ori, więc już trochę zgłupiałem.
Co poradzicie ? Jeśli wg manuala to podstawowy czy opcjonalny?