Strona 10 z 11

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 25 kwie 2018, 10:11
autor: saint benji
Ja mam któryś z tych dwóch, tj. 565 albo 665 i jest ok.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 06 wrz 2018, 22:22
autor: bluecard88
Witam Panowie.
Otóż któregoś pięknego dnia z rana po odpaleniu LTC pojawił się metaliczny dzwięk z pod spodu auta i zaczęły się drgawki/telepanie silnika, aż przechodziło na całą karoserię ( mocno wyczuwalne). Przypomniało mi się ,że przed montażem instalacji gazowej, gazownik podpinał komputer i wyskakiwał błąd , stwierdził wtedy ,że jest posypany na 100% jeden katalizator stąd ciągłe świecenie "check engine" ( świeciło już po zakupie auta), ale że nie było żadnych objawów to tak jeździłem ,aż do w/w dnia. Po paru dniach od tej usterki dochodziło do gaśnięcia silnik przy zmianie biegów np z P na D lub D na R lub poprostu zatrzymaniu się na sygnalizacji świetlnej. Auto schodziło z obrotów , wibracje i zgaśnięcie. Zdecydowałem ,że wyrzucę katalizatory ( wydłubany środek, ale obudowa została). Po tym zabiegu problem zniknął z metaliczym dźwiękiem i telepaniem ,ale auto gaśnie nadal. Zostało mi ładne brzmienie V8 :D Tutaj prośba o pomoc co może być przyczyną? Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna. Mozę jakiś czujnik? Bo świece czy kable to wydaje mi się ,że nie. Dopiero w przyszłym tygodniu podepnę pod kompa bo muszę się wybrać 100 km dalej bo w mojej metroplii nie ma szans na taki komputer.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 06 wrz 2018, 23:07
autor: cezar62
Zabrudzona przepustnica do czyszczenia, sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (TPS). Może filtr powietrza również trzeba sprawdzić.
Ewentualnie przytkany filtr paliwa, padająca pompa paliwowa, zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa?...

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 07 wrz 2018, 10:43
autor: wojtekrobert
Wszystko co związanie z benzyną bym wykluczył z tego co napisałeś, bo mówi, że na gazie jest to samo.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 07 wrz 2018, 11:25
autor: bluecard88
wojtekrobert pisze: 07 wrz 2018, 10:43 Wszystko co związanie z benzyną bym wykluczył z tego co napisałeś, bo mówi, że na gazie jest to samo.
Wydaje mi się , że sprawy benzynowe odpadają tak jak mówi Wojtek. Byłem na komputerze, mam błędy 4 sond/grzałek ( po wycięciu katów) i błędy na cylindrze 2 i 7. Gość stwierdził , że raczej nie cewki i żeby zacząć od świec. Zobaczymy

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 07 wrz 2018, 21:34
autor: RadAg!
Nieszczelności na kolektorach wydechowych

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 07 wrz 2018, 23:33
autor: dżordż
Hmmm.. To ma sens, u mnie też wyrzuca błędy kata i słychać przedmuch na kolektorze :)

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 00:31
autor: KARLone
do urwanej szpilki tylko przez zrzuconą głowicę można się dostać. Jak sondy nie mogą odczytać prawidłowo mieszanki, to auto więcej pali, w skrajnych przypadkach mogą się powypalać tłoki i gniazda zaworowe.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 10:07
autor: RadAg!
dżordż pisze: 07 wrz 2018, 23:33 Hmmm.. To ma sens, u mnie też wyrzuca błędy kata i słychać przedmuch na kolektorze :)
Bo to jest popularny problem w Modularach. Wszyscy myślą że mają zużyte katy bo pokazuje błąd P043 (chyba bo piszę z pamięci) czyli system katalityczny poniżej wydajności a tak naprawdę mają nieszczelności na kolektorach.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 10:23
autor: dżordż
Tak jak mówisz. Trzeba będzie to zrobić, tylko stan szpilek trochę mnie przeraża :D

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 12:49
autor: KARLone
ja to mam za sobą :D Zrobiłem regenerację gniazd, wymiana uszczelniaczy zaworów, sprawdzenie i planowanie głowic, co za tym idzie wymieniłem uszczelki pod głowicami, przy okazji obejrzałem sobie gładzie cylindrów. Niesamowite, że przy takim przebiegu są w takim stanie. Gdyby nie urwane szpilki, to w ogóle nie trzeba by zaglądać do środka silnika przez następne 250 tys mil. Mimo kosmicznego przebiegu dalej zalewam rzadki olej typu 5W30 i a spaliny jak w nowym aucie.

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 13:21
autor: dżordż
Ty. No ale to nie może być tak, że w każdym aucie, które mam muszę zrzucać głowice :D

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 14:31
autor: bluecard88
RadAg! pisze: 07 wrz 2018, 21:34 Nieszczelności na kolektorach wydechowych
Czyli co uszczelki nowe pod kolektory wydechowe? a co z błędami na cylinrach nr 2 i 7 ? też może być powiązane z kolektorami wydechowymi? Jak jeżdże na LPG to brak katalizatorów i błędy sond też mają zły wpływ na silnik?

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 08 wrz 2018, 22:13
autor: RadAg!
A jakie masz błędy na cylindrach?

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

: 18 wrz 2018, 17:22
autor: bluecard88
RadAg! pisze: 08 wrz 2018, 22:13 A jakie masz błędy na cylindrach?
Na dobrą sprawę nie zanotowałem jakie to błędy. Na chwilę obecną wstawiłem na warsztat na malowanie zderzaków ,lusterka i polerka plus zaprawki. Wymianę świec i znalezienie problemu błędów na cylindrach.
Z innej beczki miałem dziś małą awarię, zatankowałem się na stacji , odpalam wszystko cacy, chcę wrzucić D i jest problem ,ani drgnie poza pozycję P, ani lekko ani na siłe, nic. Dzwonię na w/w warsztat i opisuję sytuację, stwierdził ,że najprawdopodobniej czujnik stopu zdechł i trzeba rozebrać trochę plastików pod kierownicą i tam podobno można manualnie odblokować wajchę. Rozebrałem pół wnętrza na tej stacji pod dystrybutorem ( 40 min), ale nie znalazłem jak odblokować wajchę. Więc zabrałem się za szukanie czujnika stopu ( za pedałem hamulca) i BINGO, patrzę, a tam odlutował się kabelek od kostki co idzie do czujnika, więc metodą młotka i taśmy na szybko naprawiłem i szczęśliwie odjechałem na warsztat bez lawety :D
Więc jak kogoś spotka taki problem to warto to sprawdzić przed rozebraniem połowy samochodu i obwinianiu skrzyni i innych rzeczy.