Lincoln Aviator

Lincoln

Topic author
fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Lincoln Aviator

Post autor: fxbartek » 27 mar 2017, 19:51

Szanowni koledzy i koleżanki,
Nosząc się z zamiarem zmiany nazwy samochodu w moim statusie forum chciałbym prosić o Wasze opinie na temat Lincolna model Aviator. Pierwotny plan zakładał poszukiwania wśród V8 typu Tahoe i Blazer jednak zawsze z tyłu głowy miałem Navigatora i Escalade. Wcześniej jednak nie widziałem, że istnieje nieco mniejszy model. Jego zalety w mojej opinii:

1. Mocny silnik V8 4,6
2. Wg ocen w internecie chwalony za ekonomię jak na V8 i soldine, wygodne auto.
3. Cena - sporo tańszy od Navigatora
4. Bardzo bogato wyposażony

Samochód w 90% na miasto (Warszawa), sporadycznie wypady na wieś. Tak jak pisałem planowałem Tahoe, ale szczerze jak patrzę na wnętrza jak z poprzedniej epoki to trochę się tego boję czy mi podpasuje. Nie jeździłem ani Tahoe ani tym bardziej Aviatorem.

Chętnie poznam Wasze opinie, może ktoś ma praktyczne doświadczenie z tym modelem. Aktualne oferty, które obserwuję:

http://allegro.pl/lincoln-aviator-4x4-2 ... 84049.html

https://www.otomoto.pl/oferta/lincoln-a ... af57806a9b

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11574
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Lincoln Aviator

Post autor: RadAg! » 27 mar 2017, 20:07

Jak chcesz tylko zmienić podpis pod avatarem to ja ci to mogę zrobić za free :D

A poważnie to brałbym jak najbardziej Modulara bo to bardzo udane i kulturalne jednostki, niestety co do samego auta to się nie wypowiem bo nie miałem przyjemności :)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2729
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Lincoln Aviator

Post autor: cezar62 » 27 mar 2017, 21:03

Aviator całkiem nieźle się prezentuje jak dla mnie. Też jakoś wcześniej nie widziałem takiego, ale skoro silnik dobry, wnętrze bogate, to i reszta jak to w Lincolnie - czyli będzie dobrze :)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V


Marko
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Lincoln Aviator

Post autor: Marko » 27 mar 2017, 22:51

Aviator to inaczej wyglądający Ford Explorer III gen. Z własnego doświadczenia rada - brać. Auto bardzo wdzięczne i nie do zdarcia. Co do ekonomiczności - na 18-20 l LPG/100 km trzeba być nastawionym.
Mój ma u mnie dożywocie.
Stajnia Ford: EX III -4,6 V8 ; Mustang GT S197 - 4,6 V8 ; EX V - 3,5 V6 ; Mustang II King Cobra - 302 V8 . Razem 1102 konie.


Topic author
fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Re: Lincoln Aviator

Post autor: fxbartek » 28 mar 2017, 01:25

Super, dzięki za potwierdzenie co do silnika.
Marko pisze:
27 mar 2017, 22:51
Z własnego doświadczenia rada - brać.
:) Marko, dobrze słyszeć. A możesz mi trochę napisac jak wyglądają inne koszty eksploatacji i serwisu? Skoro to Explorer 3 to o ewentualne części nie muszę się martwić?

I, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach? Ma jakieś swoje newralgiczne bolączki? W tych 2 egzemplarzach VIN wezmę, ale z tego co opisane to i tak były już jeżdżone w PL.


michalski
Posty: 13
Rejestracja: 19 lut 2011, 22:52
Skąd:

Re: Lincoln Aviator

Post autor: michalski » 28 mar 2017, 08:23

Jezdziłem w Kanadzie - bardzo fajne autko, bardziej luksusowy Explorer. Problem tylko w tym że rzadkie auto - w tamtych czasach amerykanie nie kupowali luksusowych midsize z wyjatkiem Grand Cherokee, wiec Lincoln mało sprzedał tych aut. Zatem znalezienie dobrego egzemplarza w EU moze być utrudnione. Wiec moze lepszym wyjsciem byłoby znalezienie Explo w tłustej wersji albo może Chrysler Aspen.

Ja teraz też szykuję sie zakupu autka (cadillaca cts do jazdy na codzien) ale raczej wybiore sie po niego do DE. Raczej nie kupowałbym auta w PL.

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 222
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: Lincoln Aviator

Post autor: iwanbezdomny » 28 mar 2017, 16:11

Wnętrze to kwestia gustu, a silniki po obu stronach są udane. Musisz jednak odpowiedzieć sobie na dwa pytania - jakie masz wymagania względem przestronności oraz jak jesteś cierpliwy i utalentowany przy parkowaniu?

Jeśli oczekujesz samochodu bardzo pakownego, na przykład do wożenia rodziny lub na wyjazdy w kilka osób, Aviator (czy też bliźniaczy Explorer) raczej nie będzie wystarczający. Amerykanie są mistrzami w trwonieniu przestrzeni, przez co przesiadka z Mondeo do Aviatora mogłaby skończyć się przestrzennym rozczarowaniem. Sam mam porównanie między Jeepem Grand Cherokee i Chevroletem Tahoe - do tego pierwszego, czyli auta klasy Explorera, naprawdę ciężko było się spakować na weekend w pięć osób, nawet pomimo braku LPG. W Tahoe podobny problem mam dopiero przy siedmiu osobach.

Wada Tahoe i Navigatora to natomiast rozmiary wewnętrzne. Długością może nie są może jakieś gigantyczne, ale 2-metrowa szerokość już bardzo wiele zmienia przy parkowaniu. Zwłaszcza, że europejskie miejsca parkingowe mają 2,3 metra...
Obrazek


Marko
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Lincoln Aviator

Post autor: Marko » 28 mar 2017, 22:03

fxbartek pisze:
28 mar 2017, 01:25
Super, dzięki za potwierdzenie co do silnika.
Marko pisze:
27 mar 2017, 22:51
Z własnego doświadczenia rada - brać.
:) Marko, dobrze słyszeć. A możesz mi trochę napisac jak wyglądają inne koszty eksploatacji i serwisu? Skoro to Explorer 3 to o ewentualne części nie muszę się martwić?

I, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach? Ma jakieś swoje newralgiczne bolączki? W tych 2 egzemplarzach VIN wezmę, ale z tego co opisane to i tak były już jeżdżone w PL.
No może tak z częściami wspólnymi EX i Aviatora to bym nie ryzykował. Część z pewnością jest wspólna, ale ile z nich, nie mam pojęcia. Jeśli chodzi o serwis to tak jak z innymi amerykanami, nie wszyscy chcą, lubią i potrafią robić. Może ja mam takie szczęście ,ale tej pory koszty były w zasadzie eksploatacyjne. Oleje, filtry, świece, cewki, jakieś łożyska kół, tarcze hamulcowe, itp. Nawinąłem na licznik w tym aucie ok. 200 kkm. Ceny części eksploatacyjnych jak dla mnie w normie, dostępność (EX III) w zasadzie bezproblemowa. Jeśli nawali coś bardziej nietypowego to ciągnę zza wody. Np teraz czekam na wymianę chłodnicy oleju skrzyni biegów (koszt z przesyłką to 730 PLN). Ktoś powie że to dużo, ale ja uważam że nie jeśli przeliczę jej koszt na jeden z 250 kkm przebiegu. Auto duże i zgadzam się ze zdaniem, że może sprawiać kłopoty w ruchu miejskim i parkowaniu. Ale to po prostu typowy amerykanin i już. Co do wielkości wnętrza to polemizowałbym z opinią że jest mało pakowny. Ale może tu też mam wypaczony pogląd. Nigdy nie miałem problemu z zapakowaniem się do auta na wyjazd urlopowy wraz z rodziną (2 dzieci). Nawet na 3 tygodniowy urlop mieściłem się w aucie z rodziną i bagażami tylko w bagażniku. Żadnych bambetli wewnątrz i na dachu. Nieważne czy był to PF 125 czy Alfa Romeo 164.
Typowych usterek mało, w Aviatorze siedzi już silnik z 4 zaworami/cylinder - tu problemem są urywające się podczas wykręcania świece. Na co zwrócić uwagę ? chyba na to co zawsze przy zakupie takiej sztuki: sposób pracy silnika, skrzyni biegów (po rozgrzaniu), brak wycieków, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce no i wszędobylska ruda (raczej płyta podłogowa , progi). Dobrze byłoby podpiąć się pod OBD jakimś skanerem. Auto na pewno rzadsze w PL niż Explorer i to musisz wziąć pod uwagę.

Tu jeszcze możesz zapoznać się z opiniami w USA : http://www.carcomplaints.com/Lincoln/Aviator/2003/
Stajnia Ford: EX III -4,6 V8 ; Mustang GT S197 - 4,6 V8 ; EX V - 3,5 V6 ; Mustang II King Cobra - 302 V8 . Razem 1102 konie.


Topic author
fxbartek
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:33
Samochód: Chevy Tahoe 2001
Skąd: Polska

Re: Lincoln Aviator

Post autor: fxbartek » 28 mar 2017, 22:21

Wielkie dzięki za wszystkie sugestie i opisy. Przede wszystkim to muszę się przejechać jednym jak i drugim abym wiedział czego chcę szukać. Pod względem jakości wnętrza bliżej mi do Lincolna, ale za Tahoe od zawsze się oglądałem. Mam znajomego, który jeździ Chevy więc może uda mi się go poprosić o przejażdżkę. Ciekawe czy znalazłbym kogoś w mazowieckim z Aviatorem.
iwanbezdomny pisze:
28 mar 2017, 16:11
przesiadka z Mondeo do Aviatora mogłaby skończyć się przestrzennym rozczarowaniem.
Dałeś mi do myślenia. Z parkowaniem radzę sobie, ale pewnie łatwiej będzie z Lincolnem. Porównywałem go wymiarami właśnie do Mondeo i Lincoln parametrami większy, przynajmniej w teeorii.


marcys
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
Skąd:

Re: Lincoln Aviator

Post autor: marcys » 28 mar 2017, 22:36

Iwan z ta pakowanoscia Aviatora masz racje!! bylem ostatnio ze znajoma ogladac takie Aviatora w wersji 7 osobowej i powiem szczerze ze przy 7 osobach w tym aucie nie ma bagaznika!!! w tym ktory ogladalismy byl LPG i kolo zapasowe nie miescilo sie w bagazniku!!! porazka! auto wielkie zewnatrz ale w srodku porazka! o wiele bardziej przestronny jest Grand Vojager....

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 593
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa/Kalisz

Re: Lincoln Aviator

Post autor: saint benji » 29 mar 2017, 08:22

Ja nie wiem, może jestem człowiekiem niskich potrzeb, ale na moje oko spokojnie wejdą tutaj ze 4 walizki w rozmiarze ryanairowskim, o ile oczywiście nie ma butli LPG. Pakowałem się na pięcioosobowe wycieczki do bagażnika w crown victorii, więc Aviator na 5 osób powinien być zdecydowanie lepszy. Jest przy tym o wiele ciekawszym autem, niż "grand wojager", który jest tak nudny, że często jeżdżą nim ludzie, którzy chyba w ogóle nie ogarniają, że to amcar, biorąc pod uwagę to jak zwracają uwagę na inne amcary na drodze, czyli wcale :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2729
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Lincoln Aviator

Post autor: cezar62 » 29 mar 2017, 14:44

Lubię to! :)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika