2009 Grand Marquis LS

Mercury

Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 28 cze 2018, 20:36

Można w Polsce dostać Stoptech, tylko ceny są trochę od czapy. Klocki mam opanowane - zielone EBC są dostępne w ciągu max. 10 dni.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3496
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: KARLone » 29 cze 2018, 17:18

najlepiej ściągać bezpośrednio ze stanów, wtedy wiesz co masz. Motorcrafty dają gwarancję zadowolenia ale mają też dobre zamienniki typu daily driver i premium. Raz dałem się skusić na amory do Voyka z naszego sklepu i potem dwa razy była reklamcja. Wolę dołożyć i mieć spokój, co w praktyce i tak daje wymierne korzyści finansowe.


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 02 lip 2018, 13:06

Podpowiedzcie proszę co warto sprawdzić po zakupie. Zaplanowane mam: olej z filtrami silnik i skrzynia, czyszczenie przepustnicy i MAF, zbieżność, kontrola zawieszenia, układów hamulcowego i kierowniczego, kontrola świec. Czemu jeszcze warto się przyjżeć ?

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 809
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert » 02 lip 2018, 15:34

Kolektor ssący czy nie cieknie?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3496
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: KARLone » 03 lip 2018, 06:38

sprawdź oczywiście poziom płynu chłodzącego ;)
Czyszczenie przepustnicy? Co masz na myśli? Coś nie tak z pracą silnika? Przepustnica jest za filtrem powietrza nie powinna być brudna. Może chodzi co o czujnik położenia przepustnicy? Tego nie da się wyczyścić ani porządnie zregenerować - tylko wymiana. Jeśli chodzi o kontrolę układu hamulcowego, to z pewnością wymienił bym od razu płyn hamulcowy, nie spotkałem auta używanego, które miało by regularną wymianę tej cieczy. Jak jest stary, to będzie przymarzał zimą, poza tym traci swoje właściwości ochronne.


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 03 lip 2018, 06:53

Jeśli dobrze kojarzę, to kolektor od 2002 jest już poprawiony. Płyn chłodniczy i hamulcowy zostaną sprawdzone i wymienione jeśli będzie potrzeba. Przepustnica będzie czyszczona profilaktycznie - na pewno nie będzie czysta.

Jakie są typowe miejsca jeśli chodzi o korozję ?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11626
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! » 03 lip 2018, 19:48

Tył gnije najszybciej. Przepustnice wyczyść choć nie jest to nic co powinieneś zrobić zaraz po zakupie. Ja swojej nigdy nie czyścilem. Generalnie ten wóz nie ma większych bolączek poza kolektorem ssącym
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 03 lip 2018, 22:06

Gdzie konkretnie patrzeć z tyłu za korozją ?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11626
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! » 03 lip 2018, 22:42

Zobacz mój wątek. Akurat robiłem konserwację. Są fotki i tekst. Czasami warto trochę poczytać inne wątki ;D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 06 lip 2018, 12:07

Dzięki za podpowiedź - poczytałem i wiem więcej :)

Z innej beczki - czy ktoś działał coś w temacie filtra kabinowego ? Na moją wiedzę, żadna Panthera nie miała takowego na wyposażeniu, wiem, że w USA można kupić aftermarketowy zestaw montażowy. Może jakaś polska myśl techniczna, jakaś adaptacja z innego auta..?

Przerabiał ktoś kwestię wymiany oringów w klimatyzacji EATC ?


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 23 lip 2018, 14:42

Robił ktoś z Was konwersję tylnych miechów na sprężyny ? Auto mam gotowe do odbioru, ale okazało się, że kopresor padł - już ktoś w nim grzebał kiedyś, widać silikon :D Kompresor musiałbym ściągnąć z USA, a Brodmir ma na stanie zestaw do przeróbki na sprężyny. Chciałbym już odebrać auto, więc mocno się zastanawiam nad tą zmianą. Nawet gdybym teraz kupił kompresor, to w przyszłości mogą czekać mnie wymiany miechów, zaworów czy przewodów. Jakaś podpowiedź od kogoś barrdziej doswiadczonego ode mnie..?

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 809
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: wojtekrobert » 23 lip 2018, 19:52

Ja bym robił sprężyny, te miechy to same problemy jak się zepsują.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2805
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: cezar62 » 23 lip 2018, 20:17

Popieram. Też bym zamieniał na sprężyny, jak jest okazja.
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V


Topic author
Atropos
Posty: 128
Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
Samochód: Grand Marquis 2009
Skąd: Ustroń

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: Atropos » 23 lip 2018, 21:00

Ogólnie jestem zwolennikiem utrzymywania oryginalnych kompletacji, ale sporo się naczytałem ma forach zza Oceanu o problemach z pneumatyką. Na YT jest mnóstwo tutoriali, zestawów do konwersji jest mnóstwo - musi coś w tym być. Poza tym nie mam pewności, że gdy auto siadło na glebie, to czy miechy się nie uszkodziły. Sprowadzę kompresor z USA, założymy, po czym się okaże, że jeszcze trzeba miechy... Chyba pójdę w sprężyny jednak.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11626
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: 2009 Grand Marquis LS

Post autor: RadAg! » 23 lip 2018, 21:52

Też bym poszedł w kierunku sprężyn. Spokój na lata.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika